Visa fullständig version : For mye fruktose=fett, selv på underskudd?
Batistuta
2012-11-04, 01:09
Jeg bare lurer på om det er mulig å spise såpass mye fruktose at man går opp i fett % selv på et kcal underskudd. Grunnen til at jeg spør er rett og slett fordi jeg spiser masse jordbær(fluff;)) og frukt hver eneste dag, spiser sikkert over 1kg jordbær hver dag.
Sheogorath
2012-11-04, 01:51
I 1 kg jordgubbar är det bara drygt 40 gram fruktos så det är inga stora mängder om du sprider ut det lite över dygnet.
Jeg bare lurer på om det er mulig å spise såpass mye fruktose at man går opp i fett % selv på et kcal underskudd. Grunnen til at jeg spør er rett og slett fordi jeg spiser masse jordbær(fluff;)) og frukt hver eneste dag, spiser sikkert over 1kg jordbær hver dag.
måste ju vara otroligt dyrt för dig !
Glutenkatt
2012-11-04, 02:13
Han är norsk.. Han har nog råd.
Eddie Vedder
2012-11-04, 10:20
Nej det finns det ingen anledning att tro. Jag är övertygad om att det till och med finns forskning på viktnedgång/viktstabilitet med stora mängder socker men jag orkar inte leta.
OT så tycker jag att Sverige ska anamma ordet "jordbär", det är så mycket mer rationellt.
Han är norsk.. Han har nog råd.
:laugh:
Nej, det är nog ingen fara. Däremot kan din kroppskomposition försämras över tid vilket gör att du får procentuellt mer fett.
King Grub
2012-11-05, 13:11
Att kroppssammansättningen skulle försämras (ratio fett/fettfri massa) på kaloriunderskott hos en tränande frisk individ pga frukt- och bärintag förefaller mig högst osannolikt.
måste ju vara otroligt dyrt för dig !
Offtopic men frysta jordgubbar (för fluff) är snarare rätt billigt, 25-30kr kilot i sverige? ;)
Nu förutsätter du ju (King Grub) att proteinintaget och övriga parametrar är de samma. Är dem det så är såklart högst osannolikt.
Jag menade om det utgjorde en stor del av energiintaget.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.