Visa fullständig version : ska jag lyssna på kroppen?
har svårt att somna in på kvällarna och nu börjar jag även ha svårt att somna om på kvällarna.. ibland kan det ta 1-2timmar att somna om.. kan tillägga att jag intar NO-xplode ibland samma dag men följer alltid rekommendationen att inta det senast 5 timmar innan läggdags (tar det 5 och en halv timme innan) bör man ta något naturlig sömnmedel eller vad rekommenderar ni? eller ska jag sova så mycket som kroppen vill?
Sheogorath
2012-11-03, 10:50
Sover du bättre om du inte tar NO-Explode?
Sömnmedel behandlar bara symptomen, det är något i din livsstil/fysiologi som gör att du inte blir trött/somnar in som du borde. Du får helt enkelt försöka felsöka dig själv och urskilja vart orsaken ligger.
Några praktiska tips:
Dämpa belysningen och släck ner framåt kvällen, se till att det är mörkt och svalt i rummet under natten, vara ner i god tid innan du går och lägger dig.
StarkaUlf
2012-11-03, 10:53
Du kan ju testa att sluta helt med produkten ett tag och se om det blir bättre?
Sover du bättre om du inte tar NO-Explode?
dom dagar jag inte använder NO-xplode eller någon pwo överhuvud taget så gör det ingen skillnad.. :/ köpt in nåt växtbaserat nu
Prova låt huvudet varva ner nån timme innan sängdags, sitt inte och spela dataspel tex.
Som någon skrev, släck belysning läs en bok eller nåt?
hertzman
2012-11-06, 22:44
Har du ökat din träningsmängd? Riktigt tunga perioder kan jag få problem med sömnen.
5/7 dagars träning, inget kaffe 5 timmar zonen innan läggdags och inge pwo då.. märkte igår kväll att när jag låter tankarna flyta iväg så somnar jag lättare
5 timmar...en del kan inte sova om de dricker kaffe efter lunch.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.