handdator

Visa fullständig version : Nybörjare - behöver tips!

coke
2004-02-08, 20:47
Hej!

Jag är 14 år (född 1989) och vill gärna börja gymma. Jag skulle gärna vilja ha lite tips på hur mitt schema skulle kunna se ut, och om någon vet något ställe där jag kan gymma i Järfällaområdet i Stockholms län. Självklart vet jag var det finns gym, men det brukar oftast vara åldersgräns på 16 år. Tack på förhand!

MVH
------------
coke

Jorgen
2004-02-08, 21:02
Ta dig en titt i Best of här på forumet och läs genom allt av intresse. z-bumbi har ett utmärkt nybörjarprogram där bla.

//Jörgen

Zakath
2004-02-08, 21:03
När du börjar på gym brukar man först få en intruktör som visar hur allt fungerar och skriver ett schema till dig, men självklart kan man göra ett eget. Åldergränsen du nämnde finns faktiskt till av en viss anledning, tänk på det. Men egentligen är det helt individuellt när man kan börja styrketräna hårt.
Jag rekommenderar att du försöker läsa på lite själv först, låna ett par böcker på biblioteket, sök på inernet!

Jag har inga bra svenska länkar just nu, någon annan kan säkert säga.

Shadow Warrior
2004-02-08, 21:12
Originally posted by coke
Hej!

Jag är 14 år (född 1989) och vill gärna börja gymma. Jag skulle gärna vilja ha lite tips på hur mitt schema skulle kunna se ut, och om någon vet något ställe där jag kan gymma i Järfällaområdet i Stockholms län. Självklart vet jag var det finns gym, men det brukar oftast vara åldersgräns på 16 år. Tack på förhand!

MVH
------------
coke

Vad du behöver är att ta hjälp utav någon erfaren som kan visa dej och hjälpa dej under dom första träningspasen samt utveckla ett smart tröningsschema anpassat för dej. Visst skulle jag kunna skriva ner ett schema och genrella riktlinjer, men du kommer få så mycket mer ut av träningen om du får direkt hjälp på hemmaplan istället.

/Shadow Warrior

AndersHermansson
2004-02-08, 21:27
Hmm Järfälla. Ligger inte Fairings gym där i krokarna?

coke
2004-02-08, 21:57
Tack för alla svar! Det skulle vara jättebra om någon hade lust att knåpa ihop ett litet schema som lämpar sig bra för en nybörjare, om någon har tid och ork vill säga.

Jag har aldrig hört talas om Fairings gym...

Allan
2004-02-08, 22:01
Ligger i Veddesta företagscenter, vid Willys...

Fairing Gym (http://www.fairing.se/fairing_gym.htm)

allan

Jorgen
2004-02-08, 22:04
Ta en titt här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=9555)

//Jörgen

coke
2004-02-08, 22:36
Tack så jättemycket, Jorgen :D

Tack Allan för tipset, jag ska kolla upp det där gymmet :D

coke
2004-02-10, 20:55
Hej igen! Det visade sig att det var 16-årsgräns på Fairing också :(

Allan
2004-02-10, 21:00
Om du kan få med dig en vuxen brukar det inte vara några problem på simhallen. Annars brukar det ju finnas lite grejor på skolorna. Vilket plugg går du på? Kolla med Kallhälls AK också.

allan

CoRe_85
2004-02-10, 21:51
Originally posted by coke
Hej igen! Det visade sig att det var 16-årsgräns på Fairing också :(

hmm, lite långt kanske men fryshuset kanske släpper in dig? Friskis och Svettis har 16års gräns (från och med det året du fyller 16)..