Logga in

Visa fullständig version : Vad för vitaminer behöver jag få i mig.

remixed
2012-10-23, 16:27
Visste int eom jag skulle lägga den här eller i kosttillskott. Det jag egentligen säker är en bra multivitamin som passar mig. Äter i dagsläget väldigt mycket kött, mejeriprodukter (mjölk, kvarg) pasta, potatis och ris. Däremot betydligt mindre av frukt och grönt. Utöver detta äter Jag omega 3, zink och magnesium. Vilka vitaminer behöver jag få i mig för att få i mig allt jag behöver med en kost som ser ut såhär?

Sheogorath
2012-10-23, 16:38
Eventuellt C-vitamin, beroende på mängden potatis/frukt/grönt. En multivitamin skulle jag inte rekommendera med det upplägget.

tjing
2012-10-23, 17:09
Du behöver grönsaker.

Hennish
2012-10-24, 08:45
Är inne lite på samma spår, mitt otroligt begränsade "kök" (trinett på 18m2) gör att det är sjukt jävla bökigt att hacka grönsaker/koka grönsaker m.m. när de båda plattorna som man har används till annat. Det blir snabbt väldigt fullt på "köksbänken" också, detta gör att jag skippar grönsaker väldigt ofta, om jag inte kombinerar det i maträtten d.v.s. typ spenat i laxröran eller dylikt. Hur mycket gör det att jag inte äter grönsaker till varje mål?

tjing
2012-10-24, 09:47
Det är ju bara att sänka ner frysta grönsaker i kokande vatten.

Voila.

fallra
2012-10-24, 14:02
Jag brukar köpa lite pensionärs-grönsaksmix ( Majs, ärtor och paprika ), broccoli och tomater. Sen slänger man in det frusna i micron med en liten dutt vatten i två minuter och där har du varma grönsaker, enkelt och förjävligt gott.

Donkey Kong
2012-10-24, 14:53
Vitamin D3 kör jag över vintern iallafall.

Sheogorath
2012-10-24, 15:51
Vitamin D3 kör jag över vintern iallafall.

Det borde alla äta oavsett vad. Det är underförstått. :D