handdator

Visa fullständig version : GodisDag

Mac
2004-02-07, 21:36
1 - Om jag äter bra typ alla dagar förutom att jag tillåter mig att äta 300gram lösgodis på lördagar.....är 300 gram lösgodis mycket..kan det räknas som en ätardag?

2 - hur många kcal får man i sig ca på 300 gram lösgodis? (kanske svårt att svara på)

3 - Jag brukar ta en exell proteindrink som sista kvällsmål...detta är ju ett vassleprotein.....så räcker det med att blanda detta med 2 dl lättmjölk för att få ett tillräckligt lågt GI eller räcker det med att jag blandar proteindrinken med vatten och häller i lite phsyliumfrön? (för man ska väl helst ha lågt GI på drinken på kvällen)

tackar för svar....

King Grub
2004-02-07, 21:41
Var det inte du som hade koll på kosten? ;)

1. Det är klart du kan äta lösgodis 1 gång i veckan. Du kan äta lösgodis efter varje träningspass om du vill, i stället för ditt vita bröd. Lika många gram kolhydrater där i sådana fall.

2. 1000-1200 ungefär.

3. Protein har inget GI! GI är ett mått på hur snabba kolhydrater är.

Mac
2004-02-07, 21:48
koll på kosten ja...;) måste unna sig nått ibland oxå!

men är det dugligt att ta en proteindrink blandat med vatten + lite pshyliumfrön frön i som kvällsmål?

King Grub
2004-02-07, 21:48
Originally posted by Mac
koll på kosten ja...;) måste unna sig nått ibland oxå!

men är det dugligt att ta en proteindrink blandat med vatten + lite pshyliumfrön frön i som kvällsmål?

Ät hellre ett normalt mål med långsamma kolhydrater, protein och bra fett i. Pasta, gröt, ris eller liknande med makrill i tomat eller tonfisk eller något. Det ger lägre insulinpåslag än rent proteinpulver.

Och varför skulle du vilja ta psylliumfrön till rent protein? Psylliumfrö sänker GI... och protein har inget GI.

Mac
2004-02-07, 21:55
ok...tack grub!

King Grub
2004-02-07, 21:57
Originally posted by Mac
hur ofta har du en liten ätardag då King Grub?

Jag deffar inte, så jag har inga "ätardagar". Alla dagar är ätardagar. Min kroppsvikt ligger still vid ett energiintag på runt 4000 kcal per dag, och med min träning kan jag unna mig det jag vill, när jag vill.

Mac
2004-02-07, 21:57
hur ofta har du en liten ätardag då King Grub?

Valrossen
2004-02-08, 01:32
Skarpning Grub! Nar du borjar svara pa fragor som inte ar stallda annu har du faan gatt for langt.:D

Fartman
2004-02-08, 01:37
Originally posted by King Grub

Jag deffar inte, så jag har inga "ätardagar". Alla dagar är ätardagar. Min kroppsvikt ligger still vid ett energiintag på runt 4000 kcal per dag, och med min träning kan jag unna mig det jag vill, när jag vill.

fan, det skulle vara roligt att se hur en "ätardag" för dig skulle se ut om du skulle räkna dina vanliga dagar som "dietdag" 20000kcal+? ;)

King Grub
2004-02-08, 06:27
En vanlig dag kan se ut:

Mål 1: Risgrynsgröt, ½ liter vaniljyoghurt, uppdelat på två skålar, 1 med Frosties på och 1 med All-Bran på. Flerkornsmackor med messmör. Proteindrink. Banan.

Träning

Mål 2: Ahlgrens bilar, 1 påse. Proteindrink.

Mål 3: Pommes Frites, wokade grönsaker, fläskfilé, mjölk.

Mål 4: Havregrynsgröt med rivet äpple, socker, kanel och mjölk, Omelett med riven ost och skinka.

Mål 5: Spaghetti och köttbullar på älgfärs, grönsaker, mjölk.

Mål 6: Gratinerad potatis och oxfilé. Rostade grönsaker.

hajder
2004-02-08, 10:11
En vanlig dag kan se ut:

Mål 1: Risgrynsgröt, ½ liter vaniljyoghurt, uppdelat på två skålar, 1 med Frosties på och 1 med All-Bran på. Flerkornsmackor med messmör. Proteindrink. Banan.

Träning

Mål 2: Ahlgrens bilar, 1 påse. Proteindrink.

Mål 3: Pommes Frites, wokade grönsaker, fläskfilé, mjölk.

Mål 4: Havregrynsgröt med rivet äpple, socker, kanel och mjölk, Omelett med riven ost och skinka.

Mål 5: Spaghetti och köttbullar på älgfärs, grönsaker, mjölk.

Mål 6: Gratinerad potatis och oxfilé. Rostade grönsaker.

OT men Grub lagar du 3, 5 & 6 eller kör du storkok ?

Officer
2004-02-08, 11:11
Grub har ett jobb som tillåter han vara hemma mer än oss andra studerande o jobbande folk, så den jäkeln kan i princip vara hemma o laga en jävla massa mat jämt, och dessutom njuta av det!

Fan, vissa har det bra! :devil:

herr_Arne
2004-02-08, 11:46
Och varför skulle du vilja ta psylliumfrön till rent protein? Psylliumfrö sänker GI... och protein har inget GI.

Tja, det är ju inte mycket fibrer i rent protein om man säger så, och fibrer gör ju mer än sänker GI. Skänker lycka cirka 24 timmar efter intaget, t.ex... :naughty:

Thin Lizzy
2004-02-08, 12:47
Originally posted by Valrossen
Skarpning Grub! Nar du borjar svara pa fragor som inte ar stallda annu har du faan gatt for langt.:D
:laugh:

King Grub
2004-02-08, 13:19
Originally posted by hajder

OT men Grub lagar du 3, 5 & 6 eller kör du storkok ?

Jag gillar att laga mat, och har tid i överflöd att laga den och tillräckligt med pengar för att köpa den. ;)

King Grub
2004-02-08, 13:37
Originally posted by Löjtnant Blank

Vad jobbar du med? Låter lyxigt!

Skriver. Jag har sagt det massor av gånger. Dessutom: håll er till ämnet och förvandla inte trådar till diskussioner om mig. Det finns PM om ni är så nyfikna.

hajder
2004-02-08, 16:43

Jag gillar att laga mat, och har tid i överflöd att laga den och tillräckligt med pengar för att köpa den. ;)

Mjo det är väl kul..men synd att man inte har lika mycket tid :)...nu blev det för mycket OT, ska dra nu..hej!

loboman
2004-02-09, 16:20
Jisses vad fet jag skulle vara om jag käkade som Grub! Nåja en del har det bra.