Visa fullständig version : Äter snabbmat nästan varje dag.
BERZEERK
2012-10-16, 22:17
Nackdelen med att äta snabbmat varje dag?
Med snabbmat menar jag: Hamburgare, pizza, rulle.
Brukar bli något av ovanstående varje dag+ två vanliga måltider. Har ett aktivt jobb och styrketränar 4 gånger per vecka. Dricker även proteindrinkar.
Med andra ord så håller jag mig på minst 200 gram protein per dag och min vikt klättrar sig sakta med säkert uppåt.
Spartansk
2012-10-16, 22:18
styrketränar 4 gånger per dag.
Du menar 4 gånger per vecka, va?
älskarcola
2012-10-16, 22:21
Nackdelen är att det är dyrt.
BERZEERK
2012-10-16, 22:25
Du menar 4 gånger per vecka, va?
Editerade 10 sec efter typ : D
Pretorian
2012-10-17, 06:40
Jag tror inte snabbmat är ett kvitto på att man får i sig mycket protein men du kanske dricker massor med proteindrinkar?
Dålig fördelning på makro- och mikronutrienter; dålig kvalitet på det som finns; ofta väldigt mycket salt. Överlag så är det inte särskilt hälsosamt att häva i sig det varje dag.
Nu kommer det nog något snille som hävdar att det inte spelar roll för viktuppgång, men det är inte det jag poängterar heller. Vid första anblick verkar inte TS vara alltför oroad över vad han får i sig, mer än protein.
speedy83
2012-10-17, 07:54
Innehåller väl överlag mycket socker också. Även mycket fett av mindre bra kvalitet brukar väl vara en av stötestenarna i kost av den digniteten.
exevision
2012-10-17, 08:18
Även mycket fett av mindre bra kvalitet brukar väl vara en av stötestenarna i kost av den digniteten.
Man kan ju välja sånt som inte har så värst mycket fett då.
http://www.max.se/fettbokslut.aspx
kvaliten på råvarorna i "snabbmat" skulle jag inte vilja få i mig allt för ofta, men alla är vi olika! Givetvis finns det säkert undantag.
Nephelite
2012-10-17, 14:24
Kvalité, Taskiga näringsvärden skulle jag tippa på - Dåligt med vitaminer/mineraler
mycket fett.
Men det är ju inget dåligt i sig, själv tycker jag man skall unna sig sånt om man tkr det är gott särskilt på bulk osv, bara man håller sig inom ramarna i sitt energiintag så är det väl inget speciellt "dåligt" tkr det där med skräpmat är över-hypeat att det är "dåligt"
sedan ligger du på överskott å käkar bra annars, får i dig det du behöver för dina "syften" är det nog inte mkt som skiljer netto-effekt-mässigt jämfört med "vanlig mat" i långa loppet.
Kan bli värre om man är underviktig tjej på 17 år som bara käkar 1000 kcal hamburgare på donken/dag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.