Castro
2004-02-07, 11:22
Jag undrar bara vad ni tror att sänkt energiförbrukning beror mest på. När man deffar så sägs det ju att energiförbrukningen skall sänkas efter ett tag, men jag undrar om denna sänkning beror till störst del på inre eller yttre faktorer. Det går ju inte att komma ifrån att när man dietar så blir man en del tröttare och rör sig inte alltför mycket i onödan när man nu inte kör cardio eller tränar. Jag har märkt att jag har blivit slappare på smågrejer som att inte orka gå och hämta fjärrkontrollen som ligger några meter bort, springer inte längre uppför trappan utan går och är inte lika spontant energifull som förut och all spontana aktivitetsnedsättning under en tid borde ju sänka energiförbrukningen en del, men tror ni att denna typ av sänkning överväger den rent fysiskt-hormoniella sänkningen?
Kanske en lustig och onödig tanke, men som för mig kan vara rätt intressant att få svar på ändå. :)
Kanske en lustig och onödig tanke, men som för mig kan vara rätt intressant att få svar på ändå. :)