Visa fullständig version : Hjälp vid matval under stronglift
Då är det dags att påbörja ett schema som ser ut som följande:
Pass A
Knäböj 5x5
Bänkpress 5x5
Marklyft 1x5
Pass B
Knäböj 5x5
Militärpress 5x5
Stångrodd 5x5
Jag har nu lite svårt att välja rätt mat till detta schema då jag vill få bort underhudsfettet och få fram muskler istället. Har ett ganska strikt matschema då jag äter klockan:
06.30 - frukost
09.00 - mellanmål
12.00 - lunch
17.00 - middag
Hade behövt hjälp med förslag på mat som är passande enligt min vardag och träning!
Såå.... bara för man tränar ett speciellt schema, upplägg så¨måste man äta på ett speciellt sätt? Och speciell mat osv?
Beror la mer på NÄR du tränar, vilken tid skulle jag påstå, hur du föredrar att äta osv..
Fishtank
2012-10-12, 19:17
Det som passar dina makron.
IIFYM
ett tips: Stångrodden och marklyftet ska byta plats tror jag :)
Hade behövt hjälp med förslag på mat som är passande enligt min vardag och träning!
All mat
förslag..
frukost: 250gram lättkvarg, 0.5dl havregryn, 1banan, 1-2msk nötter, 2tsk kakao (rör ihop till en geggamojja, tillsätt eventuellt några matskedar vatten) drick kaffe/te
mellanmål: 1burk makrill i tomatsås, 20gram vassleprotein blandat med vatten (eller en halvliter mjölk, du väljer fett% själv), 1 litet äpple
lunch: 2-3hg kokt potatis (gärna med skal på), 200gram kycklingfile, 1 hyffsat stor morot, 20gram vassleprotein blandat med vatten (eller en halvliter mjölk, du väljer fett% själv)
middag: 75gram fullkornspasta (okokt vikt), 200gram nötfärs stekt i ett par tsk smör (forma biffar av dem, salta och peppra), strö oregano på pastan, 3-4 skivade tomater, 20gram vassleprotein blandat med vatten (eller en halvliter mjölk, du väljer fett% själv)
du kan justera mängderna efter din nuvarande vikt, tex dra ner på potatisen eller fullkornspastan och lägg till fler morötter/tomater istället.
Tränar som det ser ut just nu klockan 18 måndag, onsdag och fredag.
Är 187, väger 80 kg
Tränar som det ser ut just nu klockan 18 måndag, onsdag och fredag.
Är 187, väger 80 kg
och du vill upp eller ner i vikt`Tränat hur länge? styrkestats?
var kostförslaget jag postade bra?
Scratch89
2012-10-13, 09:16
Äter du ingenting efter träningen?
Han vill ju gå ner i undrhudsfett skreev han ju.... behöver man de på den viktne å längden föresten?:O
Att minska underhudsfett och lägga på sig mycket muskelmassa samtidigt kan vara lite knepigt.
Läs guiden, så får du nog en lite bättre uppfattning om varför: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Och du behöver inte ha något särskilt matschema eller äta på särskilda tider (efter träning kan dock vara en bra idé). Ät bra/vanlig mat (tallriksmodellen är ett bra exempel) och mycket protein (minst 2g/kg kroppsvikt).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.