Visa fullständig version : Fråga angående dosering protein/gainer
Tjenare behöver lite hjälp angående doseringen av whey-80 och malto-flex. Tanken är att båda ska drickas efter träning och vad jag har förstått än så länge är att jag ska ta en skopa whey-80 (1dl/30g) och cirka 3 skopor malto-flex (ca 90g väger 90 kg och det ska vara 1-2g/ggr ens vikt.
Den stora frågan nu är hur mycket vatten jag ska ha? Det står att det ska vara 2-3 dl vatten till whey och till malto-flexen står det inte hur mycket vatten det ska vara när man blandar med whey står bara att man ska ha 6dl-1l om man dricker under träning. Känns som att det kommer bli extremt klumpigt om båda blandas. Shakern rymmer 600ml. Tack på förhand.
Du behöver ju inte blanda dom. Du kan ju ta en i taget
Tjenare behöver lite hjälp angående doseringen av whey-80 och malto-flex. Tanken är att båda ska drickas efter träning och vad jag har förstått än så länge är att jag ska ta en skopa whey-80 (1dl/30g) och cirka 3 skopor malto-flex (ca 90g väger 90 kg och det ska vara 1-2g/ggr ens vikt.
Den stora frågan nu är hur mycket vatten jag ska ha? Det står att det ska vara 2-3 dl vatten till whey och till malto-flexen står det inte hur mycket vatten det ska vara när man blandar med whey står bara att man ska ha 6dl-1l om man dricker under träning. Känns som att det kommer bli extremt klumpigt om båda blandas. Shakern rymmer 600ml. Tack på förhand.
1. Välkommen till forumet!
2. Anpassa måtten efter vad du behöver för macronutrienter. D.v.s om du behöver mycket kolhydrater; öka malto-flexen. Behöver du däremot mer protein; öka Whey-80n. Svårare än så är det inte!
3. Det spelar ingen roll hur mycket vatten du sköljer ned det med då det inte påverkar hur mycket näring du får i dig. Ta det som känns lagom och sen är det inte mer med det.
P.S Ett hett tips skulle vara att blanda med vatten precis innan du skall dricka det så håller det sig bättre under träningen. D.S
Det står att du ska ha 90gram? Utgå från ditt kaloribehov
Okej, tack för svaren. Så det funkar alltså utan några problem att köra 1 skopa whey och 3 gainer och fylla upp resten med vatten utan några problem?
Okej, tack för svaren. Så det funkar alltså utan några problem att köra 1 skopa whey och 3 gainer och fylla upp resten med vatten utan några problem?
Jajamensan! :)
Exakt lika bra som 2 skopor whey och 2 gainer! Ja, du förstår principen! ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.