handdator

Visa fullständig version : Intraworkout nutrition, bra eller bullshit?

Doolie
2012-10-11, 17:19
Inbland käkar jag en goodlife bar medan jag tränar. Mest för att jag gillar att snacka mellan seten men även för att jag inbillar mig att de fyller på glykogenlagrerna.

Vad är er åsikt angående detta? Ser ju titt som tätt folk som smuttar på BCAA, EAA och Gainomax i gymmet.

VicVella
2012-10-11, 17:24
Tar väl nästan ett helt dygn att fylla tömda glykogenlager, om man räknar med ett visst intag av kolhydrat per kilo kroppsvikt.

Så att försöka fylla på dom under pågående pass kanske är lite overkill.

Snorkelfarsan
2012-10-12, 07:02
Inbland käkar jag en goodlife bar medan jag tränar. Mest för att jag gillar att snacka mellan seten men även för att jag inbillar mig att de fyller på glykogenlagrerna.

Vad är er åsikt angående detta? Ser ju titt som tätt folk som smuttar på BCAA, EAA och Gainomax i gymmet.

Det är antagligen slöseri på pengar (och kalorier). Så länge du inte gör ett halvdagstraithlon så klarar du dig garanterat utan tillskott under träningen.

Pepz
2012-10-12, 08:05
det är antagligen slöseri på pengar (och kalorier). Så länge du inte gör ett halvdagstraithlon så klarar du dig garanterat utan tillskott under träningen.

+1

Sheogorath
2012-10-12, 08:18
När det börjar bli tufft mot slutet av en deffperiod brukar jag köra koffein 75 min innan träningen men sen också 400 mg en kvart in i passet. Eftersom mina styrkepass tar två timmar brukar det ge en bra stjuts när det börjar bli kämpigt den sista halvtimmen eller så.

Pepz
2012-10-12, 08:19
När det börjar bli tufft mot slutet av en deffperiod brukar jag köra koffein 75 min innan träningen men sen också 400 mg en kvart in i passet. Eftersom mina styrkepass tar två timmar brukar det ge en bra stjuts när det börjar bli kämpigt den sista halvtimmen eller så.

räknar du koffein som nutrition? :d

Pretorian
2012-10-12, 08:42
Jag skulle fortsatt snacka mellan seten (så länge din träning inte blir lidande) och tagit baren efteråt... OM jag känner jag förtjänar den. Det gör jag nog endast efter ett benpass.

King Grub
2012-10-12, 08:55
Har du inte ätit innan träning kan det tjäna ett syfte, mer i att hålla blodsockernivåerna uppe än att fylla på glykogennivåerna.

Buttran
2012-10-12, 09:52

Jag är rätt dålig på just detta men om jag förstått det rätt är kroppen i katabolt ( nedbrytande) tillstånd när man tränar.. men den tar fortfarande upp koffein? Eller kan man inte jämföra så?

King Grub
2012-10-12, 10:05
Sakerna är inte relaterade överhuvudtaget.

Sheogorath
2012-10-12, 10:12
räknar du koffein som nutrition? :d

Sorry, didn't read. :em:

(men det där med koffeinet är ändå ett tips på något jag tycker funkar...)