handdator

Visa fullständig version : Sjuk av fettförbrännare

ABCDEFGH
2012-10-09, 16:01
Började ta Hydroxycut Pro igår och har tagit 3 piller och mådde ganska snart dåligt av dem, feber, dålig i magen (pga att jag är väldigt känslig för onormala mängder av koffein).

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av denna produkt, eller likasinnade möjligen, är det värt att fortsätta ett par dagar till och se om man vänjer sig och slipper feber osv.?

Opher
2012-10-09, 16:07
Fortsätt i några dagar till om du nu står ut med bieffekterna, tycker jag.

ABCDEFGH
2012-10-09, 16:13
Ok, lutar åt det hållet.. Segt att köpa 120 kapslar och sluta efter 3!
Kan ju inte träna tills feber och den kraftiga förskylningen lagt sig dock. Bör vara lugnt om ett par dagar.

Tack för rådet

WHITEFOLKS
2012-10-09, 17:16
Vad förväntar du att produkten ska ge dig?

Gober
2012-10-09, 17:19
Fortsätt i några dagar till om du nu står ut med bieffekterna, tycker jag.

Varför?

LillisJ
2012-10-09, 17:34
Börja med minskad dos och öka sakta imo

IronBug
2012-10-09, 19:08
Trippla dosen ett par dagar.

Nej, du ska inte ta något du mår dåligt av.

mattilainen
2012-10-09, 19:13
varför tog du dom från början är ju min undran men jag skulle ju slutat ta dom. Dock tror jag inte du får feber av dom utan du kanske lika gärna skulle blivit sjuk utan intag av dessa "fettförbrännare".

Opher
2012-10-09, 19:31
Man vänjer sig efter ett tag. Föga troligt att man fått feber av preparatet i fråga. Har för mig att kroppens temperatur kanske kan bli något uppreglerad av såna fatburner-grejer.

Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2

Sniggel
2012-10-09, 19:42
Varför?

+1
Jag facepalm:a

Tydligen är fettförbrännare så pass viktiga att man kan tänka sig att stå ut med att må dåligt och få feber av dem. Det är bara att härda ut och ignorera de signaler kroppen ger en!

Till TS:
Att du får feber kan helt enkelt bero på att det skruvar upp din kropps termostat väldigt mycket. Jag tycker inte detta ska ses som något bra, speciellt inte om du samtidigt mår dåligt.

Föreslår att du inte tar något på åtminstone 4 dagar sen om du vill göra ett nytt försök så börjar du med ett piller istället för 3. Känner du av liknande symtom tycker jag inte du ska ta kosttillskottet över huvudtaget.

Fyllot
2012-10-09, 20:19
Funkar ens skiten? Har flera vänner som enbart fått kallsvettningar och feber...kasst

Lillleif
2012-10-09, 20:25
Hur resonerar man när man väljer att må kasst av en "fettförbrännare" istället för att slänga in 10min extra träning per vecka som garanterat skulle ge mer effekt än den marginella skillnad de där skräp-pillren skulle ge.

EiseltUK
2012-10-09, 20:38
Det normala när man upplevr bieffekter är att man slutar med produkten och avvaktar tills besvären har försvunnit helt. Sen kan man om man vill testa med en lägre dos eller så kastar man produkten och köper något som man tolererar.

Kosttillskott
2012-10-09, 21:11
En ökad förbränning av fett utan en ökning av träningsdosen är förknippat med en centralt stimulerande effekt, eller en centralnervös ökning om man så önskar. Det är bra att du skriver ned dina besvär och berättar för andra om dem så att känsliga personer varnas.

När det gäller de aktiva beståndsdelarna i produkter för viktnedgång / fettförbränning har de en ständig tendens att ligga i gråzonen ofta med formler runt adrenalin och effedrin som ofta påstås vara naturliga, de är effektiva på att skrämma igång förbränningen är det verkligen det du vill? Den varaktiga effekten brukar bli att fettet omfördelas och försäljaren får en mer fet plånbok. ;)

Opher
2012-10-09, 21:16
+1
Jag facepalm:a

Tydligen är fettförbrännare så pass viktiga att man kan tänka sig att stå ut med att må dåligt och få feber av dem. Det är bara att härda ut och ignorera de signaler kroppen ger en!

Precis som många som laddar upp med kreatin, de blir lite dåliga i magen några dagar sen är det ok. Huruvida man ska använda sig av fatburner eller inte, tycker jag inte behöver avhandlas i tråden eftersom det inte var vad TS ville med sin tråd.

Morty
2012-10-10, 08:07
Om man får bieffekter man ogillar så minskar man såklart på dosen/slutar ta produkter direkt, för att sedan försiktigt trappa upp till en dos man märker är hanterbar och OK.

Största vinsten med stimulanter under diet är enligt mig energiboosten. Minskad aptit är ju verkligen en vinst dock också.

aijou
2012-10-10, 08:42
Skulle det inte vara lättare att bara äta lite mindre mat eller ta en extra promenad och må bra, istället för att försöka hitta genvägar med fettförbrännare som får dig att må dåligt och som med största sannolikhet bara har en ytterst marginell effekt på förbränningen?

Om du dessutom vet med dig att du är känslig för stora doser av koffein så känns det ju bara ännu dummare att fortsätta att ta ett tillskott som innehåller stora doser av just koffein.

Om jag var du så hade jag skippat fettförbrännare helt. Det är med största sannolikhet inget som kommer att spela någon avgörande roll i din viktnedgång/fettminskning.

itwillbe
2012-10-10, 09:56
Jag tog dom en gång i tiden, det var innan dom gjorde om "receptet" då svullna mina bröstvårtor så att dom sprack till slut. som tidigare sa, ät lite mindre träna så fungerar det utan

Morty
2012-10-10, 10:27
Skulle det inte vara lättare att bara äta lite mindre mat eller ta en extra promenad och må bra, istället för att försöka hitta genvägar med fettförbrännare som får dig att må dåligt och som med största sannolikhet bara har en ytterst marginell effekt på förbränningen?

Om du dessutom vet med dig att du är känslig för stora doser av koffein så känns det ju bara ännu dummare att fortsätta att ta ett tillskott som innehåller stora doser av just koffein.

Om jag var du så hade jag skippat fettförbrännare helt. Det är med största sannolikhet inget som kommer att spela någon avgörande roll i din viktnedgång/fettminskning.

Den extra mentala energin och minskade aptiten är så oerhört mycket mer värd än 50-100 extra kalorier brända iom ökat BMR.

Men om man inte gillar stimulantia så ska man såklart inte ta det. Inget magiskt men det är inte så kul att deffa och det blir lättare om man har piller. Dessutom blir det en "serious user-effect", dvs, man vill hålla sig seriös och minskar risken för snedsteg i deffen eftersom man lagt pengar på nåt som ska hjälpa dig. Inte för alla såklart men det är också ett plus.

Jag tog dom en gång i tiden, det var innan dom gjorde om "receptet" då svullna mina bröstvårtor så att dom sprack till slut. som tidigare sa, ät lite mindre träna så fungerar det utan

WTF tog du??

aijou
2012-10-10, 10:53
Den extra mentala energin och minskade aptiten är så oerhört mycket mer värd än 50-100 extra kalorier brända iom ökat BMR.

Men om man inte gillar stimulantia så ska man såklart inte ta det. Inget magiskt men det är inte så kul att deffa och det blir lättare om man har piller. Dessutom blir det en "serious user-effect", dvs, man vill hålla sig seriös och minskar risken för snedsteg i deffen eftersom man lagt pengar på nåt som ska hjälpa dig. Inte för alla såklart men det är också ett plus.

Det är säkert som du säger att det har andra effekter som kan hjälpa en att gå ner i vikt än just ett marginellt ökat BMR. Jag kan inte påstå att jag är Speciellt insatt i just fettförbrännare och min personliga erfarenhet i ämnet är näst intill obefintlig. Jag drar slutsatserna från det jag har läst.

Men å andra sidan så anser jag att om man (som TS) mår dåligt av fettförbrännaren i sig så väger det ju tyngre än de positiva effekterna du räknade upp och då bör man kanske inte fortsätta, då det oftast inte är den avgörande faktorn för en lyckad viktnedgång. (Men det var kanske det du också menade när du skrev: "Men om man inte gillar stimulantia så ska man såklart inte ta det." osv.)

Morty
2012-10-10, 11:35
Det är säkert som du säger att det har andra effekter som kan hjälpa en att gå ner i vikt än just ett marginellt ökat BMR. Jag kan inte påstå att jag är Speciellt insatt i just fettförbrännare och min personliga erfarenhet i ämnet är näst intill obefintlig. Jag drar slutsatserna från det jag har läst.

Men å andra sidan så anser jag att om man (som TS) mår dåligt av fettförbrännaren i sig så väger det ju tyngre än de positiva effekterna du räknade upp och då bör man kanske inte fortsätta, då det oftast inte är den avgörande faktorn för en lyckad viktnedgång. (Men det var kanske det du också menade när du skrev: "Men om man inte gillar stimulantia så ska man såklart inte ta det." osv.)

Ja, det är en vanlig ton på kolo att "omg det är sämst, ger sån minimal ökning av BMR" etc. Dock, sedan jag på min förra deff använde koffein+grönt te 3x dagligen så kände jag verkligen skillnad.

Du har helt rätt: de effekter som jag räknade upp är till för att öka välmåendet under en deff och göra så att man kan träna bättre, vilket i sin tur också ökar välmåendet. Om man mår dåligt av fettförbrännaren så är den skit.

Sniggel
2012-10-10, 12:25
Precis som många som laddar upp med kreatin, de blir lite dåliga i magen några dagar sen är det ok. Huruvida man ska använda sig av fatburner eller inte, tycker jag inte behöver avhandlas i tråden eftersom det inte var vad TS ville med sin tråd.

Det är en viss gradskillnad på att bli "lite dålig i magen" och få feber + illamående.
Jag tycker väl också att folk moraliserar rätt ofta på kolo och att man bör svara på det som efterfrågas. Men ibland tycker även jag att det är berättigat att stanna upp när tycker någon bör tänka till. Jag personligen tyckte det var berättigat i detta fallet.

itwillbe
2012-10-10, 14:42

WTF tog du??

Hydroxycut