Glutenkatt
2012-10-09, 12:11
Hej.
Har dragit igång med träning ordentligt nu och ska bulka. Bestämde mig för att göra kostschema inför varje vecka, så jag har 4 olika upplägg som går i ruljans.
Just nu har jag fått till två, men de skulle va gött med lite feedback på dom så vet jag om jag tänker rätt :cool:
Lite stats..
190 cm
76 kg
23 år
Aktivitetsnivå: Styrketräning 3 gånger i veckan, ett medelhårt jijutsupass en kväll i veckan. Cyklar till och från jobbet varje dag, vilket är runt 1 mil sammanlagt. På jobbet går jag/arbetar lätt med kroppen varje dag.
Kostupplägg #1
Under träningsdag (Mån, ons, fre,)
8.00 - Havregrynsgröt i mjölk med två ägg.
11.30 - Lunch, 350g Spaghetti med 100g köttfärs. En halv dl olivolja och 80g broccoli.
14.30 - Mellanmål. Äpple, banan och gainer.
17.30 - Före träning, Müsli och A-fil.
19.00 - Efter träning. Gainer, 2dl ris med ett kycklingbröst utan skinn.
21.30 - 4 Knäckebröd med ost och smör.
Ungefär 4332 kcal. Ungefärligt energibehov (?) 700kcal.
Summa kcalintag = ~3632 kcal, 212g protein.
___
Under vilodag (Tis, tors, sön)
11.30 - Lunch, 350g Spaghetti med 100g köttfärs. En halv dl olivolja och 80g broccoli.
14.30 - Mellanmål. Äpple, banan.
17.30 - Müsli och A-fil.
19.00 - Gainer, 2dl ris med ett kycklingbröst utan skinn.
Ungefär 3822 kcal. Ungefärligt energibehov (?) 400kcal.
Summa kcalintag = ~3422 kcal, 184g protein.
__
Övriga funderingar.
Först och främst så vill jag äta hälsosamt, och bygga muskler med riktig mat. Jag skulle kunna trycka i mig chips och bakelser men då låter jag hellre bli att bli stor överhuvudtaget, det är sjukt viktigt med en bra kost för mig.
- Ska man räkna med gainern när man räknar kalorier? För det har jag gjort nu..
- Jag ser på hälsovakten att jag får i mig över 100% av det mesta, förutom fiber, vatten och D-vitamin.
Är det relevant? Vad bör man se upp med?
- Har hört att man ska se upp med mättat fett i nästan alla situationer, hur ersätter man det och ändå får samma mängd kcal?
Absurt tack på förhand.
Har dragit igång med träning ordentligt nu och ska bulka. Bestämde mig för att göra kostschema inför varje vecka, så jag har 4 olika upplägg som går i ruljans.
Just nu har jag fått till två, men de skulle va gött med lite feedback på dom så vet jag om jag tänker rätt :cool:
Lite stats..
190 cm
76 kg
23 år
Aktivitetsnivå: Styrketräning 3 gånger i veckan, ett medelhårt jijutsupass en kväll i veckan. Cyklar till och från jobbet varje dag, vilket är runt 1 mil sammanlagt. På jobbet går jag/arbetar lätt med kroppen varje dag.
Kostupplägg #1
Under träningsdag (Mån, ons, fre,)
14.30 - Mellanmål. Äpple, banan och gainer.
17.30 - Före träning, Müsli och A-fil.
19.00 - Efter träning. Gainer, 2dl ris med ett kycklingbröst utan skinn.
Ungefär 4332 kcal. Ungefärligt energibehov (?) 700kcal.
Summa kcalintag = ~3632 kcal, 212g protein.
___
Under vilodag (Tis, tors, sön)
14.30 - Mellanmål. Äpple, banan.
17.30 - Müsli och A-fil.
19.00 - Gainer, 2dl ris med ett kycklingbröst utan skinn.
Ungefär 3822 kcal. Ungefärligt energibehov (?) 400kcal.
Summa kcalintag = ~3422 kcal, 184g protein.
__
Övriga funderingar.
Först och främst så vill jag äta hälsosamt, och bygga muskler med riktig mat. Jag skulle kunna trycka i mig chips och bakelser men då låter jag hellre bli att bli stor överhuvudtaget, det är sjukt viktigt med en bra kost för mig.
- Ska man räkna med gainern när man räknar kalorier? För det har jag gjort nu..
- Jag ser på hälsovakten att jag får i mig över 100% av det mesta, förutom fiber, vatten och D-vitamin.
Är det relevant? Vad bör man se upp med?
- Har hört att man ska se upp med mättat fett i nästan alla situationer, hur ersätter man det och ändå får samma mängd kcal?
Absurt tack på förhand.