Visa fullständig version : Billigaste MP3:n med Spotify
Hejsan!
Tänkte köpa mig en ny MP3 att ha på gymmet. Ända kravet jag har på den är att den ska vara kompatibel med Spotify.
Den billigaste jag hittat är en Ipod Touch 8GB (osäkert om jag får länka här) på Elgiganten för ca 1200 kr.
Vet ni någon som är billigare? Skulle uppskattas ENORMT! :)
Mvh
klart du får länka elgiganten
David Brent
2012-10-07, 21:21
En begagnad ipod touch kanske?
tossefar
2012-10-07, 21:21
Du får länka till allt som inte säljer kosttillskott.
Jag tror inte att du hittar något billigare än iPod touch. Spotify kräver ju internetanslutning minst en gång i månaden, och det finns ju inte på de allra flesta mp3spelare.
Men en touch är ju lika stor som en mobiltelefon, så varför inte bara ta med sig telefonen?
Jag tror inte att du hittar något billigare än iPod touch. Spotify kräver ju internetanslutning minst en gång i månaden, och det finns ju inte på de allra flesta mp3spelare.
Men en touch är ju lika stor som en mobiltelefon, så varför inte bara ta med sig telefonen?
El Giganten säljer snickers med extra nötter !! :D
OnTopic: Nope, sorry. Ladda ner ett program som kan ladda ner ifrån spotify och köp sedan en billig mp3 för några hundringar? :)
En begagnad ipod touch kanske?
Av nån anledning så litar jag inte på att köpa Ipod begagnat :)
Tror inte heller att det finns nån billigare. Telefonen är jag så pass rädd om att den är inte med under träningen. Har redan pajat telefonen på gymmet en gång :)
El Giganten säljer snickers med extra nötter !! :D
OnTopic: Nope, sorry. Ladda ner ett program som kan ladda ner ifrån spotify och köp sedan en billig mp3 för några hundringar? :)
Så teknisk är jag inte... :)
Jag använder min gamla Sony Ericsson x10 mini utan simkort med spotify när jag är på gymmet. Om den fortfarande går att få tag på så kan den inte vara dyr. Det fungerar hur bra som helst att använda den med spotify i wi-fi eller offline-läge utan sim-kort. Liten, smidig och ganska tålig är den också och den har plats för micro-SD.
Ja vill inte ta med min Samsung Galaxy S3 till gymmet då jag är rädd att den ska gå sönder eller bli stulen
Jag använder min gamla Sony Ericsson x10 mini utan simkort med spotify när jag är på gymmet. Om den fortfarande går att få tag på så kan den inte vara dyr. Det fungerar hur bra som helst att använda den med spotify i wi-fi eller offline-läge utan sim-kort. Liten, smidig och ganska tålig är den också och den har plats för micro-SD.
Ja vill inte ta med min Samsung Galaxy S3 till gymmet då jag är rädd att den ska gå sönder eller bli stulen
En snabb koll på pricerunner visade att den ligger ungefär lika som den billigaste Ipod:en. Måste man inte ha ett sim-kort för att komma åt wi-fi-läge i Spotify?
Har och en S3:a, resonerar likadant som dig där :)
hahavaffan
2012-10-08, 11:10
En snabb koll på pricerunner visade att den ligger ungefär lika som den billigaste Ipod:en. Måste man inte ha ett sim-kort för att komma åt wi-fi-läge i Spotify?
Har och en S3:a, resonerar likadant som dig där :)Det krävs en Touch för att köra Spotify va? Då är ju X10an 200kr billigare typ.
Nej det måste man inte.
Det krävs en Touch för att köra Spotify va? Då är ju X10an 200kr billigare typ.
Nej det måste man inte.
Stämmer bra, touch är det som gäller. Fördelen med en Ipod då är att man får ju en hyfsad kamera med. Då kanske jag slipper använda mig at S3:an när jag filmar. Hmm, svårt detta....
Den billigaste androidmobilen du kan hitta bör väl klara av det där, och borde väl ligga en bit under tusenlappen iaf? (säger jag utan att egentligen veta något alls)
Den billigaste androidmobilen du kan hitta bör väl klara av det där, och borde väl ligga en bit under tusenlappen iaf? (säger jag utan att egentligen veta något alls)
Vilken är det då?
simmejävel
2012-10-08, 13:30
Vilken är det då?
HTC Wildfire S kan du ex. använda. Går väl på sådär en 1200:- som billigast. Galaxy Mini'n går också bra, den går på 799:-
Har och en S3:a, resonerar likadant som dig där :)
Det finns ju även billiga på blocket. Men du kanske inte ville köpa begagnat, vilket jag kan förstå. Jag är likadan. Känner du ingen som har en gammal androidmobil som de vill bli av med för en billig peng. Det känns som att det inte borde vara allt för svårt att hitta. :)
Kameran i x10 mini är kanske ingen höjdare. Men visst fungerar den att både fota och filma med så länge kraven på kvalitet inte är jättehöga.
Det finns ju även billiga på blocket. Men du kanske inte ville köpa begagnat, vilket jag kan förstå. Jag är likadan. Känner du ingen som har en gammal androidmobil som de vill bli av med för en billig peng. Det känns som att det inte borde vara allt för svårt att hitta. :)
Kameran i x10 mini är kanske ingen höjdare. Men visst fungerar den att både fota och filma med så länge kraven på kvalitet inte är jättehöga.
Ska jag köpa begagnat vill jag gärna se och prova saken först. Har varit ute på blocket och kikat runt men det finns inga som är i närheten av min hemstad :(
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/samsung/samsung-galaxypocketcomviqstart/174976.3211/
kanske
Fatalist
2012-10-08, 18:41
Du kan få köpa min ZTE Blade för 500 spänn. Spotify och facebook och vadhelst du känner för. Android 1.6.
David Brent
2012-10-08, 19:22
Du kan få köpa min ZTE Blade för 500 spänn. Spotify och facebook och vadhelst du känner för. Android 1.6.
Den släpptes väl med Froyo/2.2?
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/samsung/samsung-galaxypocketcomviqstart/174976.3211/
kanske
Hmm, inte illa. Får kika lite närmare på den dära.
Du kan väl PM:a mig så kanske vi kan lösa det
Jag bumpar denna.
Hur är det med andra musikspelare från Apple? Funkar dom med spotify, eller är det bara touchen som gör det?
Jag bumpar denna.
Hur är det med andra musikspelare från Apple? Funkar dom med spotify, eller är det bara touchen som gör det?
Tyvärr bara touchen som fungerar med Spoitfy. Du kan förvisso synka din spelare med Spoitfy men endast med lokala mp3or.
Tyvärr bara touchen som fungerar med Spoitfy. Du kan förvisso synka din spelare med Spoitfy men endast med lokala mp3or.
Kan vi ta det där på lite enklare svenska?
Enkel svenska: Nej.
Knatcharn
2012-11-05, 14:26
Det betyder att du kan lägga in låtar du har på din dator i din mp3. Helt onödig kommentar enligt mig :p
sandstorm
2012-11-05, 18:06
Kan vi inte komma överens om att sluta kalla musikspelare för "mp3"? mp3 är ett filformat.
Kan vi inte komma överens om att sluta kalla musikspelare för "mp3"? mp3 är ett filformat.
Nej, tycker vi ska fortsätta kalla det mp3. Alla förstår vad som menas ändå.
Hade en ZTE Blade tidigare, funkar med spotify och är billig. Kör på en sån vettja!
Fatalist
2012-11-05, 18:47
Oj, jo det är FroYo 2,2 på min ZTE Blade. PMar dig TS.
kanske
Om jag köper mig en sån här, måste jag ha ett simkort för att det ska funka?
Om jag köper mig en sån här, måste jag ha ett simkort för att det ska funka?
Inga löften, men jag kunde starta och muppa runt med både min Samsung Galaxy S och Samsung Xcover utan simkort, så förmodligen.
Tror det rent av fungerade med de gamla lurarna. Snejka lite med en 3310 utan simkort, det är grejer det...
Enklast blir väl att ringa eller åka dit och fråga.
Hur funkar det med Teila Refill, är det ett simkort? Står i produktbeskrivningen att det ingår.
Yepp.
Telefonen är förmodligen bunden till Telia också, men det drabbar dig ju inte om du bara ska ha den som mp3-spelare. För att numret ska fungera brukar du behöva ladda på det med några kronor. Tror minsta valören är 75 eller 100 kronor.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.