handdator

Visa fullständig version : Blåsor i halsen

freddan5020
2012-10-07, 15:03
Hej .

Jag har ett mycket stort problem .
Jag har fått någon typ av virus relaterade blåsor i halsen ( sannorlikt Herpes blåsor ) , detta är mycket besvärande och gör väldigt ont , dessa blåsor får jag med ca 1-2 månaders mellanrum och de stannar kvar i ca 4 veckor varje gång . Jag har sökt läkarvård för detta , men läkaren säger att det inte är så mycket att göra , utan att detta måste läka ut av sig själv och att det på sikt borde försvinna helt .
Min fråga är om någon kunnig person vet om det kan vara något i min kost som orsakar/utlöser detta eller om någon vet något botemedel .
Oerhört tacksam för hjälp

Sk1llz
2012-10-07, 15:36
Omega-3 och D-vitamin kan vara något, båda påverkar immunförsvaret positivt.

Rova
2012-10-07, 15:49
om det är virus är det bara att vila sig frisk

King Grub
2012-10-07, 15:50
Kosten är troligen inte en utlösande faktor.

LizaK
2012-10-07, 16:29
Aciklovir är en tablett för bl.a herpes.
Bege dig till läkaren igen, och stå på dig. Det här ska du inte behöva gå med. Hjälp finns

freddan5020
2012-10-07, 20:24
Aciklovir är en tablett för bl.a herpes.
Bege dig till läkaren igen, och stå på dig. Det här ska du inte behöva gå med. Hjälp finns

Hej igen

Tack så jätte mycket för detta tips .
Enligt läkaren är det SANNORLIKT virusrelaterat , men eftersom det är så ofta återkommande , så är JAG inte lika säker .

Vore väldigt tacksam för mera hjälp / förslag

Sheogorath
2012-10-07, 20:31
Hej igen

Tack så jätte mycket för detta tips .
Enligt läkaren är det SANNORLIKT virusrelaterat , men eftersom det är så ofta återkommande , så är JAG inte lika säker .

Vore väldigt tacksam för mera hjälp / förslag

Läs på om "Afte" och se om det kan vara det du har. Det är en typ av blåsor som finns i munnen eller i halsen och kommer med mer eller mindre regelbundna intervall och gör förbannat jävla ont.

freddan5020
2012-10-08, 00:04
Läs på om "Afte" och se om det kan vara det du har. Det är en typ av blåsor som finns i munnen eller i halsen och kommer med mer eller mindre regelbundna intervall och gör förbannat jävla ont.

TACK för din hjälp och engagemang , skall studera AFTE riktigt inngående ,
detta skulle kunna vara det som jag lider av .