Visa fullständig version : tränar han hårt??
En polare körde igår rygg och avsluta med marklyft. Han körde 3x12 och efter sista reppen ramlade han ihop och var borta några sekunder.. blödde ur näsan gjorde han också..det var iofs bara andra gången han körde mark men ändå...
är det här hardcore training eller bara kärringfasoner? :) verkar ju funka bra på han iaf, eftersom han enligt mej är stark och rätt grov också...
Sir Anselm
2004-02-06, 17:35
Eh, det där låter inge vidare... Brukar aldrig vara nyttigt att svimma... Han borde kanske ta det lite lugnare, tycker iallafall jag... Om det bara var andra gången han körde mark dessutom så kanske han borde köra på mindre vikt så att han inte måste ta i så att han svimmar och spränger blodådror....
Flex Jackson
2004-02-06, 18:00
Har bara fått "rullgardin" (tror jag det heter) en gång under marklyft. Skulle försöka ta pb och det gick lätt på första, så jag gjorde en till, och sen en till som gick skitsegt, sen försökte jag på fyra och när jag nästan fullbordat det reppet svartnade det för ögonen, och jag var borta typ en sekund, när jag kunde se igen så stod jag på ett knä, typ som om jag försökte fria till en tjej, och jag hade knäat mig själv på läppen:)
Skulle rekommendera att han tar det lite lugnare innan han verkligen fått in rörelsen osv:thumbup:
zonecapone
2004-02-06, 19:14
Har man aldrig svimmat eller spytt så har man aldrig kört hårt...
Well my friends..if you aint one of theese pretty dudes with the genetics
to grow while pumping & playing "ping-pong" it will hurt to get big!!
ZONE
Mådde så illa på benpasset idag så jag vart bryta :insane:.
Har bara ansträngt mig så mycket att jag spytt en gång förrut, och det var under coopertestet. Däremot brukar det inträffa att jag ser "stjärnor" efter tunga set och får stickningar i huden.
zonecapone
2004-02-06, 19:21
abjorn thats what it takes!
Hård träning finns ej på burk!!
ZONE
tycker att det verka som din polare kämpa bra att vara helt död efter ett set ska man känna sig stolt över:hbang:
det ska ju göra ont. jag gråter när jag tränar benen,
Jag blir tvungen att säga emot er alla. Inte fan kan det vara nyttigt att hålla på så. Ok att man skall anstränga sig, men det måste finnas något mellanting...Dessutom kommer träningen inte bli rolig om man vet med sig att man kommer svimma vid varje pass. Då är risken stor att man lägger ner helt och hållet. Herregud, denna machostil. :insane: :smash:
tror inte att vi försöker vara macho vi e bara konstiga helt enkelt men normala mäniskor lyckas ju aldrig me nåra stordåd
Originally posted by randig
tror inte att vi försöker vara macho vi e bara konstiga helt enkelt men normala mäniskor lyckas ju aldrig me nåra stordåd
Jag säger ju inte att man inte skall anstränga sig. Jag säger bara att när det kommer blod ur näsan skall man nog tänka på om man inte skall plocka av något kilo. ;)
Allvarligt, be han ta det lite lugnt, han lär ju säkert skada sig om han fortsätter så där, ökningarna kanske tar något längre tid, men det kan det vara värt om man inte tar död på sig.
svimma undertiden man gör knäböj eller benpress måste vara en höjdare.
Vad består stordådet av om man svimmar/spyr/blöder näsblod av att ha lyft en skivstång?
Starke_arvid
2004-02-07, 00:05
Det är något som är fel då, jag har varken spytt eller svimmat under träning. Jag har då kört en del extrema grejer, som max reps under 15min(30sek on, 30sek off) på 60% av 1 rpm.
En del tenderar att tro att det extremaste-träningsmetoderna är de bästa, men det är inte ens i närheten av vad som kallas för optimal träning.
MvH // S-A
Kanske tar det mer än 3 månaders träning att bilda sig en uppfattning av vad som händer när man ligger i. Under settet känner man varken gardin eller spya, det är när stången är rackad som det spännande börjar. Dvs, hinner jag till papperskorgen, ska jag hålla i stången en stund till osv. :D
Tja.. han kanske har väldigt högt blodtryck?
Inget ovanligt att blöda näsblod isåfall..har sett det ett par gånger, själv har jag hostat upp en och annan matbit/sur uppstötning...men spy, blöda näsblod osv är väl inte vad jag skulle använda som måttstock på "hård träning", kan ju lika gärna vara ett tecken på att nåt är fel/sjukdom.
/pez
Shadow Warrior
2004-02-07, 11:48
Originally posted by abjorn
Mådde så illa på benpasset idag så jag vart bryta :insane:.
Har bara ansträngt mig så mycket att jag spytt en gång förrut, och det var under coopertestet. Däremot brukar det inträffa att jag ser "stjärnor" efter tunga set och får stickningar i huden.
Haha... förut när jag körde 20reps breathing squats så hände det att jag fick gå och spy på gymmets toalet ibland ;)
Det blir väl 20reppare snart igen såfort jag maxat upp styrkan i böjjen igen, har ju inte kört böj på något år nu, men man vet ju innerst inne att 20reppare bygger bäst!
/Shadow Warrior
Shadow Warrior
2004-02-07, 11:50
Originally posted by Zlin
Jag blir tvungen att säga emot er alla. Inte fan kan det vara nyttigt att hålla på så. Ok att man skall anstränga sig, men det måste finnas något mellanting...Dessutom kommer träningen inte bli rolig om man vet med sig att man kommer svimma vid varje pass. Då är risken stor att man lägger ner helt och hållet. Herregud, denna machostil. :insane: :smash:
Man ska vara döende efter varje pass och frukta sitt nästa :devil:
/Shadow Warrior
zonecapone
2004-02-07, 12:38
Det jag menar är precis vad jag skriver!!
Det är inte lätt att bygga muskler..många här inne är totalt på fel spår!!
Hur många diskuterar inte steroid bruk etc utan att ha en aning av sin gräns på gymet?
Inte f-n mår man bra av att bygga sin fysik optimalt...det handlar inte om att vara macho eller något sådant skit..det handlar om vad som krävs!!
Men VISST du MÅSTE ha lite attityd för att ha psyket för att ta dej till din yttersta gräns!!
Saxat från min site:
SOMETIMES I GUESS I JUST GO ABIT TOO CRAZY IN THE GYM...
...I JUST SNAP & JUST CANT STOP MYSELF...
I JUST GO ON & ON...
UNTIL SOMETHING BRAKES OR STARTING TO BLEED....
I`VE HAD MY SHARE OF INJURIES THRU THE YEARS..
A TEARED PEC IN 94, A BLOWED OUT ROTATOR IN 96, A TEARED TRICEPS IN 98
& A BLOWED OUT ELBOW IN 00..THEN ADD SOME MINOR INJURYS ON TOP...
YES I`VE BEEN BOTH BLACK & BLUE!
...BUT THEN AGAIN..YOU GOTTA STEP OVER THE LINE
INTO THE PAIN ZONE TO GET
THE GOLDEN REWARD OF MORE BEEF!
GOTTA BE A WARRIOR...
NO FEAR!!
Rip yourself apart!
I may won't be mr Olympia...
but atleast I can look myself into the mirror
after a brutal all out leg training session with pride!
sometimes before ex an all-out leg session I realy do fear death!
I realy do feel this could be the last minutes I do exist in this world....
(My leg workouts are brutal!!)
In fact before some of my hardest sessions
I sometimes put on some hardcore gangstā-rap,
go into the bathroom & shave my head as a sign of going to war!!
I always been the strongest after that kind of shit..
the mental part is important in this lonely sport...
...& yeah it helps to be a bit crazy!
ZONE
hehe, sådant händer ju varje dag mer eller mindre, så man bryr sig knappt inte om man svimmar ;)
Originally posted by zonecapone
Det jag menar är precis vad jag skriver!!
Det är inte lätt att bygga muskler..många här inne är totalt på fel spår!!
Hur många diskuterar inte steroid bruk etc utan att ha en aning av sin gräns på gymet?
Inte f-n mår man bra av att bygga sin fysik optimalt...det handlar inte om att vara macho eller något sådant skit..det handlar om vad som krävs!!
Men VISST du MÅSTE ha lite attityd för att ha psyket för att ta dej till din yttersta gräns!!
Saxat från min site:
SOMETIMES I GUESS I JUST GO ABIT TOO CRAZY IN THE GYM...
...I JUST SNAP & JUST CANT STOP MYSELF...
I JUST GO ON & ON...
UNTIL SOMETHING BRAKES OR STARTING TO BLEED....
I`VE HAD MY SHARE OF INJURIES THRU THE YEARS..
A TEARED PEC IN 94, A BLOWED OUT ROTATOR IN 96, A TEARED TRICEPS IN 98
& A BLOWED OUT ELBOW IN 00..THEN ADD SOME MINOR INJURYS ON TOP...
YES I`VE BEEN BOTH BLACK & BLUE!
...BUT THEN AGAIN..YOU GOTTA STEP OVER THE LINE
INTO THE PAIN ZONE TO GET
THE GOLDEN REWARD OF MORE BEEF!
GOTTA BE A WARRIOR...
NO FEAR!!
Rip yourself apart!
I may won't be mr Olympia...
but atleast I can look myself into the mirror
after a brutal all out leg training session with pride!
sometimes before ex an all-out leg session I realy do fear death!
I realy do feel this could be the last minutes I do exist in this world....
(My leg workouts are brutal!!)
the mental part is important in this lonely sport...
...& yeah it helps to be a bit crazy!
ZONE
ajaja det där ser ju inte skönt ut, men hårt är det iaf :hbang:
zonecapone
2004-02-07, 12:44
Tro mej pilt77 det är vad som krävs att göra denna förvandling:
http://www.zonecapone.com/ODDBALL.htm
ZONE
man bara måste älska zone's träningsfilosofi :hbang:
Karl_alfred
2004-02-07, 12:48
Tro mej pilt77 det är vad som krävs att göra denna förvandling:
http://www.zonecapone.com/ODDBALL.htm
ZONE
vad har du för mått på föregående respektive den sista bilden?
zonecapone
2004-02-07, 13:02
Mått?..Vart?
ZONE
Karl_alfred
2004-02-07, 13:04
Mått?..Vart?
ZONE
alltså hur många cm är armarna och allt annat på? hur mycket väger du osv...
Glenner_84
2004-02-07, 13:30
Originally posted by Karl_alfred
alltså hur många cm är armarna och allt annat på? hur mycket väger du osv...
Jo det vore väldigt intressant å veta statsen där faktiskt, skön före och efter bild:bpump:
zonecapone
2004-02-07, 13:37
Ok...När jag började träna vid 20 års ålder vägde jag 56kg på mina 168cm med 28cm i arm!!
Efter 5 års träning vägde jag 104kg..drog sedan ner mej till 90kg & senare deffade jag ner mej & vägde in i -80kg klassen.
Mitt största arm mått vid pump har varit 49.5cm...
Vet ej vad jag har för mått deffad..har ärligt talat aldrig vågat mäta då! *S*
ZONE
Karl_alfred
2004-02-07, 13:42
ok jäkligt inponerande i vilket fall!
ZONE
Jag tror inte det är så hälsosamt att ha den träningsfilosofin, och det är knappast något man vill efterapa. Ja, man skall köra slut på sig, men vaddå, inte fan skall det vara så att det rinner blod ur näsan när man är klar. Allvarligt talat tror jag itne du tror det heller, det är bara hela gym-mentaliteten som stigit dig lite åt huvudet.
För bättre trovärdighet och mer anammande av dina teorier kanske en uppfräschning av den engelska grammatiken är på plats förresten? :thefinger
Herkulez
2004-02-07, 19:04
Jag tror inte det är så hälsosamt att ha den träningsfilosofin, och det är knappast något man vill efterapa. Ja, man skall köra slut på sig, men vaddå, inte fan skall det vara så att det rinner blod ur näsan när man är klar. Allvarligt talat tror jag itne du tror det heller, det är bara hela gym-mentaliteten som stigit dig lite åt huvudet.
För bättre trovärdighet och mer anammande av dina teorier kanske en uppfräschning av den engelska grammatiken är på plats förresten? :thefinger
discobyggare ? :rolleyes:
höll själv på att spy efter dagens högreppar på frontböjjar, var tvungen att avbryta mitt i passet för annars hade lunchen kommit upp:em:
Saxat från zone's sida:
"14540049 hits since Jan.-01"
tja, jag tycker att det verkar funka ganska bra som det är nu
:D
zlin e disco o vegetarian o jobar säker på nån hälsokost affär:D :devil:
Originally posted by Fartman
Saxat från zone's sida:
"14540049 hits since Jan.-01"
tja, jag tycker att det verkar funka ganska bra som det är nu
:D
Personligen skulle jag dubbelkolla allt från hans sida...;)
zlin e disco o vegetarian o jobar säker på nån hälsokost affär:D :devil:
Japp, och dessutom kastar jag färg på tanter med pälsar och spränger scan-bilar. :rolleyes:
Vaddå disco förresten, vad är det som är disco med mig? :MrT: ;)
Personligen skulle jag dubbelkolla allt från hans sida...;)
han har ju uppenbarligen lyckats med sin träning, eller hur?
Originally posted by pilt77
han har ju uppenbarligen lyckats med sin träning, eller hur?
Beror på hur man definierar framgång...Funkar det för honom, så visst. Jag ställer mig dock tveksam till att det är hälsosamt, men jag har inget att stödja mig på när jag säger det...Lunaspice eller någon kanske vet bättre, alternativt kan överbevisa mig om att det är bra att träna tills man spyr..;)
Zlin, Om du har tveksamheter om medlemmar här skulle jag uppskatta om du ville ta det med moderatorerna först. Jag håller dessutom med dig om att spy och näsblod näppeligen skulle vara generella tecken på optimal ansträngning. Snarare handlar det om hur olika människor reagerar på träning.
Vissa har lättare för näsblod, vissa spyr lättare.
Som indinaktion på hur hårt han tränar måste man mäta på helt andra sätt.
allan
Originally posted by Allan
Zlin, Om du har tveksamheter om medlemmar här skulle jag uppskatta om du ville ta det med moderatorerna först. Jag håller dessutom med dig om att spy och näsblod näppeligen skulle vara generella tecken på optimal ansträngning. Snarare handlar det om hur olika människor reagerar på träning.
Vissa har lättare för näsblod, vissa spyr lättare.
Som indinaktion på hur hårt han tränar måste man mäta på helt andra sätt.
allan
Ber om ursäkt om det lät som om jag hade tveksamheter mot medlemmar i stort här...Jag står dock fast vid att det knappast kan vara en hälsosam inställning att gå in och spy efter varje träningspass. Jag tvekar på träningsmetoden, inte medlemmen, var lite otydlig där kanske.
Ber om ursäkt om jag har upprört någon, det är inte alls min mening, har just upptäckt forumet, och ni verkar skittrevliga allihopa, så det sista jag vill är att skapa ovänner här. :love:
Beror på hur man definierar framgång...Funkar det för honom, så visst. Jag ställer mig dock tveksam till att det är hälsosamt, men jag har inget att stödja mig på när jag säger det...Lunaspice eller någon kanske vet bättre, alternativt kan överbevisa mig om att det är bra att träna tills man spyr..;)
Du behöver inte komma med bortförklaringar, alla är avundsjuka någongång.
Originally posted by Yankeee
Du behöver inte komma med bortförklaringar, alla är avundsjuka någongång.
Japp, sant. Du fick mig. :em: ;)
Zlin: Jag antar att du är ny i "byggarsvängen" och inte vet vem Zone är. Zone är extrem på alla sätt och det är i positiv bemärkelse jag menar. Han skrev dessutom "Inte f-n mår man bra av att bygga sin fysik optimalt...det handlar inte om att vara macho eller något sådant skit..det handlar om vad som krävs!! Men VISST du MÅSTE ha lite attityd för att ha psyket för att ta dej till din yttersta gräns!!" :cheers:
//Jörgen
Originally posted by Jorgen
Zlin: Jag antar att du är ny i "byggarsvängen" och inte vet vem Zone är. Zone är extrem på alla sätt och det är i positiv bemärkelse jag menar. Han skrev dessutom "Inte f-n mår man bra av att bygga sin fysik optimalt...det handlar inte om att vara macho eller något sådant skit..det handlar om vad som krävs!! Men VISST du MÅSTE ha lite attityd för att ha psyket för att ta dej till din yttersta gräns!!" :cheers:
//Jörgen
Japp, är relativt fräsch. Det där citatet fattar jag inte något av om jag skall vara ärlig. Varför skulle man inte må bra av att bygga sin fysik optimalt? För övrigt anser jag att vi börjar bli lite väl OffT här, frågan var ju om det var hälsosamt att spy och blöda näsblod efter träningen, inte om Zone är en bra kille, vilket jag för övrigt är övertygad om att han är, jag delar bara inte hans träningsmentalitet.
Kontentan av det hela är väl bara att elitsatsningar är inte hälsosamma. Man får vara beredd på en del skador och andra negativa grejor på den nivån. Om det är värt det? Tja, den som vinner tycker ju det...
allan
Originally posted by Allan
Kontentan av det hela är väl bara att elitsatsningar är inte hälsosamma. Man får vara beredd på en del skador och andra negativa grejor på den nivån. Om det är värt det? Tja, den som vinner tycker ju det...
allan
Tack, det var det jag ville komma fram till...;):cheers:
Ah, nej självklart så är en elitsatsning inte hälsosam. Det spelar ingen roll vilken idrott du tittar på. Vill man bli bäst på vad det nu än må vara så måste man träna hårdare än alla andra, gör man inte det så blir man inte bäst. Det är priset man får betala.
//Jörgen
zonecapone
2004-02-08, 09:01
Zlin thats ok bro!
Puuh..du är verkligen ny & menar nog inget illa..
Tro mej grabben..men jag tror inte att du har ingen aaaning om vad som krävs i vår galna sport!!
Självklart menar jag inte att man behöver svimma eller ta ut sej så man kräks varje pass..då slutade nog ALLA att träna ganska snabbt!
MEN..det jag skriver är att du MÅSTE ha den mentaliteten & viljan att träna så hårt för att nå din optimala potential..tro mej!!
Min site finns precis därför..att ge inspiration att komma dit!
På min site hittar du kanske inte så mycket om set, reps & hur du tekniskt ska göra det..det finns andra sites för det...min site är här för att visa min värld & hur jag gjort det mentalt på min 17 år långa resa in the iron game..
Nej min engelska är inte perfekt (det lustiga är att amerikanerna älskar my offbeat english) & min site är rätt ful MEN:
WHEN I FIRST MADE THIS SITE I WASNT SURE IF I SHOULD MAKE IT IN ENGLISH OR SWEDISH ... (MY HOME LANGUAGE)...
...OK MY ENGLISH IS A BIT WACKED, BUT WHY MAKE IT A SITE FOR SWEDES ONLY?
THIS SITE IS FOR ALL BROTHERS & SISTERS OF THE IRON WORLD!
WHERE EVER YOU LIVE!
THAT WAS A GOOD DECISION BECAUSE FROM JAN 2001-JANUARY 2004
THIS SITE GOT HIT WAY OVER 14 MILLION TIMES
WITH VISITORS FROM 82 COUNTRIES!!
Peace!
ZONE
www.zonecapone.com
Hmm jag har då aldrig svimmat under ett styrkepass, ibland kan det dock kännas som om man bara måste lägga sig ner annars kommer man ramla ihop, då vet man att man tagit ut sig :).
Men tycker den där känslan kommer fram mycket lättare vid kondisträning, särskilt om man tävlar mot andra eller så...:D
...
Peace!
ZONE
www.zonecapone.com
Du har så jävla skön inställning. Helt underbart att läsa dina inlägg. :thumbup:
Man and Machine
2004-02-08, 17:07
Ren idioti att träna tills man skadar sig:nono:
Om man blöder ur näsan så kan det vara att ett kärl ha spruckit i huvve på han och då var det tur att blodet kom ut i nästan, för att om inte blodet kommer ut nån stans så kan det gå riktigt illa ..............
////////Tobbe
Men alltså, alla whimps.. alla har inte samma mål. Har man toppen/eliten som mål så tränar man så hårt det går. Har man något annat mål tränar man efter det. Att sitta hemma vid fikabordet och tycka att Zone inte borde träna hårt känns lite märkligt.
zonecapone
2004-02-08, 18:44
Man and Machine..Självklart så vill INGEN skada sej!!
MEN..ska man få ut det maximala av sin träning så MÅSTE man gå till sin gräns..tyvär har det hänt att jag gått över den gränsen ibland..dock ALDRIG med flit..men kör man maximalt så är det nog oundvikligt att aldrig köra av banan så att säga..
Peace!
ZONE
Metal_boy_
2004-02-08, 19:23
Jag tror me att man måsste ha en bra mental inställning till träningen..man ser folk står och viftar med vikter som inte anstränger dom så mycke samtidigt som dom kan stå o snacka skit med andra under tiden...Jag har lärt mig vikten av fokusering i träningen om man ska få ut maximalt av det..när jag knallar in på gymet så finns aldrig nått annat i huvet utom det jag ska göra och koncentration på hur jag gör det..först när jag druckit upp återhämtningsdrinken så tänker jag på nått helt annat och kopplar bort gymmet då istället
Jag har aldrig spytt eller svimmat nån gång men jag har varit nära att spy...speciellt numera när jag är mer nogran i negativ fas av en övning..o framförallt kommer den känslan när jag kör pushdowns..men det e så skönt efteråt! och det fan i mej min favoritövning så kommer jag spy en dag så får jag väl skura av viktmagasinet och sen skiter jag i det
Tung strikt träning tror jag tvingar musklerna att växa..dvs om man sköter allt utanför gymmet me:bpump:
Vi kräver underverk av eliten men förfasas åt deras träningsmetoder...:rolleyes:
allan
Zlin thats ok bro!
Tro mej grabben..men jag tror inte att du har ingen aaaning om vad som krävs i vår galna sport!!
Självklart menar jag inte att man behöver svimma eller ta ut sej så man kräks varje pass..då slutade nog ALLA att träna ganska snabbt!
MEN..det jag skriver är att du MÅSTE ha den mentaliteten & viljan att träna så hårt för att nå din optimala potential..tro mej!!
Peace!
ZONE
www.zonecapone.com
Där håller jag helt med dig. Jag måste ha missupfattat dig, jag trodde att du faktiskt menade att det var bra att kräkas efter varje pass...;)
När det gäller mentaliteten att ta ut sig till max är jag helt med dig, nu tror jag vi är på samma våglängd...Ber om ursäkt om jag var otrevlig än en gång, nu håller jag helt med dig...:love:
Det ser för övrigt grymt bra ut på bilderna :cheers:
Man and Machine
2004-02-08, 21:30
Man and Machine..Självklart så vill INGEN skada sej!!
MEN..ska man få ut det maximala av sin träning så MÅSTE man gå till sin gräns..tyvär har det hänt att jag gått över den gränsen ibland..dock ALDRIG med flit..men kör man maximalt så är det nog oundvikligt att aldrig köra av banan så att säga..
Peace!
ZONE
TYcker du det är max att skada sig själv? Man tränar tills muskeln inte pallar mer och den bör ju ta slut innan man svimmar eller börja blöda.
Man and Machine: Men tjata. Vill man bli bäst måste man träna hårdast. Ligger man på den nivån så finns risken att man blir skadad. Jag vet inte om du tävlar i bodybuilding eller har planer på att göra det men jag antar att du inte gör det eftersom du resonerar som du gör. Inse att ni tränar i helt skilda världar. Som tävlande så måste man pressa kroppen till det yttersta, som motionär har man inte det behovet. Det är ingen som vill bli skadad men risken finns självklart när man pressar sin kropp till den graden. Förstår du?
//Jörgen
stjärtsmiskaren
2004-05-26, 20:41
asså var och en har ju sin egen smärtröskel, sen är det ju bara o gratulera till den som kan ta ut sig rejält.
Det optimala vore ju egentligen att ha döden som tak.
Zlin thats ok bro!
Min site finns precis därför..att ge inspiration att komma dit!
På min site hittar du kanske inte så mycket om set, reps & hur du tekniskt ska göra det..det finns andra sites för det...min site är här för att visa min värld & hur jag gjort det mentalt på min 17 år långa resa in the iron game..
Nej min engelska är inte perfekt (det lustiga är att amerikanerna älskar my offbeat english) & min site är rätt ful MEN:
WHEN I FIRST MADE THIS SITE I WASNT SURE IF I SHOULD MAKE IT IN ENGLISH OR SWEDISH ... (MY HOME LANGUAGE)...
...OK MY ENGLISH IS A BIT WACKED, BUT WHY MAKE IT A SITE FOR SWEDES ONLY?
THIS SITE IS FOR ALL BROTHERS & SISTERS OF THE IRON WORLD!
WHERE EVER YOU LIVE!
THAT WAS A GOOD DECISION BECAUSE FROM JAN 2001-JANUARY 2004
THIS SITE GOT HIT WAY OVER 14 MILLION TIMES
WITH VISITORS FROM 82 COUNTRIES!!
Peace!
ZONE
www.zonecapone.com
Måste ju säga att man blir inspirerad av din sida! Kan själv känna ibland att jag är lite för slapp på gymmet, tränar ju inte för att bli en riktig bodybuilder, snarare för att få hyffsad fysik. Men det är skönt när man kan få lite riktig inspiration :)
Det är ju som vilken annan sport som helst... ta aggressive inlines. Dem som gör de mest sjukaste tricken är även dem som slår sig mest och som knappt funderar över att göra ett vågat trick.
Sen är det väl upp till var och en att avgöra ifall det är värt riskerna/slitet för att nå sitt mål, om man nu har som mål att bli bland eliten i någon sport.
Metal_boy_
2004-05-26, 22:13
brukar bli gråtfärdig ibland på de sista repsen..tänk på va Arnold sa..när det börjar göra ont det är då man ska köra några fler reps o strunta i smärtan:hbang: :bpump:
Om man spyr på ett träningspass så beror det väl på att man ätit för tätt inpå. Gå ut och spring 5 km direkt efter intag av måltid, då är det inte lätt att hålla tillbaka maten även om man inte springer så där jättefort. Att någon spyr beror nog inte på att den tränat hårt utan att den ätit för mycket för nära och passet.
Kroppen fungerar inte lika bra med mat i magen så det är klantigt. Tror ni någon 100 meterslöpare eller annan idrottare som skall göra en ordentlig ansträngning äter tätt inpå?? det tror inte jag.
När det gäller svimning så kan det säkert också ha många förklaringar, lågt blodtryck går ju att få av många olika saker. det i kombination med ansträngning kan göra att bägaren välter över och det svartnar på gymmet.
Man skall träna förjävla hårt, men svimmar man eller spyr, så beror det säkert på många faktorer, inte enbart på att man tränat hårt.
Originally posted by Big_Vik
En polare körde igår rygg och avsluta med marklyft. Han körde 3x12 och efter sista reppen ramlade han ihop och var borta några sekunder.. blödde ur näsan gjorde han också..det var iofs bara andra gången han körde mark men ändå...
är det här hardcore training eller bara kärringfasoner? :) verkar ju funka bra på han iaf, eftersom han enligt mej är stark och rätt grov också...
Har han lågt blodtryck? Jag har det, då kan jag börja blöda näsblod när blodtrycket ökar snabbt, så som under tok-hård ansträngning. Stoppa bomull i näsan på honom och se till att han kör på som vanligt. :thumbup:
Originally posted by Metal_boy_
brukar bli gråtfärdig ibland på de sista repsen..tänk på va Arnold sa..när det börjar göra ont det är då man ska köra några fler reps o strunta i smärtan:hbang: :bpump:
Är inte det lite kärringaktigt att lipa av att något gör ont? Män gråter inte av smärta :nono:
Jag tror jag ska börja spela pilbåge istället.:rolleyes:
pellepedal
2004-05-27, 10:03
When Zone speaks, you better listen!
Tack för all inspiration du ger oss som vill träna hårt och komma nån vart. :hbang:
Metal_boy_
2004-05-27, 11:56
Originally posted by gosh
Är inte det lite kärringaktigt att lipa av att något gör ont? Män gråter inte av smärta :nono:
riktiga män visar sina känslor..nu menar jag inte riktigt bölar utan typ ååååhh o sen aaaah med massa miner i ansiktet och sen brukar jag när jag e klar stonka lite oc säga mer åååh och aaaah :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.