handdator

Visa fullständig version : Träna i tights

LizaK
2012-10-05, 04:13
Jag minns första gången jag såg en man göra det.
Var på Sats Fridhemsplan och mannen ifråga tillhörde väl inte eliten om man så säger.
Han var en av de där som lassar på enorma vikter på alla övningar men tyvärr måste använda hela kroppen för att bara lyckas lyfta lassen..
Hur som helst. Där kom stod han och kämpade..iförd en gammal collegetröja från skoltiden och till den ett par tights som verkligen smet åt. Verkligen...
Han hade förmodligen dolt mer om han lämnat dem hemma..

Folk stirrade ögonen ur sig, en del skrattade, somliga avlägnsnade sig snabbt från tightsmannens omedelbara närhet.
Själv gick jag omkring och försökte hålla in tidernas gapskratt.

Idag, ett par år senare, är det modernt.
Korvfest på gymmet till alla klimakteriedamers och homosexuella herrars glädje.
Själv är jag bara kluven. Förstår att det är skönt att bl.a marka i men är det verkligen värt priset?

Hur tänker ni om det här, ni som tränar i tights..och hur tänker ni om det som ratar trikåer..

Nyfiken!

Vinter
2012-10-05, 04:20
Jag tränar endast i MMA shorts numera, kommer aldrig träna i tights.

Kinbote
2012-10-05, 04:41
Om jag är frusen eller om det är kallt ute väljer jag ibland att ha tights under shortsen, dock aldrig enbart tights.

MrBoris
2012-10-05, 04:43
Jag blev smått chockad över detta oerhört fula mode här i Australien på gymmet. Tighta cykelbyxor är mer regel än undantag, gärna ett par skjorts som ser ut som tighta kalsonger ovanpå.

spoon
2012-10-05, 04:58
Tränar ofta i thigts och ibland så livar jag upp det med att använda trikå istället!

Rehband värmeshorts för ljumskarna och trikå när jag tävlar i styrkelyft.

LizaK
2012-10-05, 05:08
Kan på ett sätt förstå varför man förutom av bekvämlighetsskäl vill göra det.
Kvinnor har ju i åratal sprungit omkring i urringat och visat tutorna. Nu när
jämställdhet är inne vill man väl som man också vara med i leken och visa
Det Allra Heligaste.
Saken är som sagt bara den att "fel" grupper står bakom pelarna och
fashineras..

Vinter
2012-10-05, 05:16
Allstå det beror ju på hur stor heligheten är så att säga. Är det väldigt heligt så blir det lätt pinsamt.

olwe
2012-10-05, 05:41
Asso. Vafan spelar det för roll vilka kläder folk tränar i? Jag var faktiskt och tränade i både cykelbyssor och rashguard för några dagar sedan. Klart folk står o glor lite men jag känner mig sjukt snabb!

Flytta till Norge om folks bara hud och avslöjande kläder stör er. Minns att de gym jag varit i där förbjuder linnen.

Knäböj i cykelbyxor rockar.

Paperbasket
2012-10-05, 05:45
För mig är det en bekvämlighetsfråga samt så tycker jag det ser mer atletiskt ut än ett par gaspbyxor eller shorts.

Vilket pris undrar du om det är värt över?

Chaan
2012-10-05, 05:59
Det finns ett bra skäl till att ha tights: det kan inte fastna något i, som i vanliga byxben.

ynvskgydEFs

Sheogorath
2012-10-05, 05:59
Jag har faktiskt aldrig tänkt på tights eller cykelbyxor som kukdisplay, men det är säkert mig det är fel på och inte dem som antar att alla som tränar i sådana byxor vill visa kuken.

MrBoris
2012-10-05, 06:02
Det jag ifrågasätter är inte huruvida det är funktionellt eller inte, utan mer att snubbarna på mitt gym som använder det verkligen är stolta o tror att alla tjejer på gymmet gillar deras stil. För mig hade de lika gärna kunnat sätta på sig kjol, så snyggt tycker jag det är*popcorn*

Chaan
2012-10-05, 06:03
Ja men nu vill alla ha Zyzz-shorts hur arg du än är!

aijou
2012-10-05, 06:16
Vilket pris undrar du om det är värt över?

^This.

Mina tights kostade ca 249 kr på stadium och det köpet har bara fört med sig lycka och framgång. :D

Om folk stirrar och tycker det är fult (eller dreglar och tycker det är hett) så är det deras problem inte mitt.

Jag är på gymmet för att: 1) Jag älskar det. 2) Bli stark.

Jag är INTE där för att: 1) Kvinnor ska lämna snigelspår på maskinerna efter att jag har gått förbi mig. 2) Alla gymbros i gaspmundering ska "acceptera" mig och släppa in mig i steroidmaffian.

http://captionsearch.com/pix/i3onxhee.gif

Krampus
2012-10-05, 06:48
Det finns ett bra skäl till att ha tights: det kan inte fastna något i, som i vanliga byxben.

ynvskgydEFs

Om du vill länka videos på mig i tights så finns det bättre.

vicarious
2012-10-05, 07:01
Skönt att träna i tights, särskilt ben. Kunde inte bry mig mindre om vad folket runtomkring tycker.

Tolkia
2012-10-05, 07:09
Sheo sammanfattar min åsikt rätt väl:
Jag har faktiskt aldrig tänkt på tights eller cykelbyxor som kukdisplay, men det är säkert mig det är fel på och inte dem som antar att alla som tränar i sådana byxor vill visa kuken.
OK. Tack för att du meddelade oss.
Fantasifest till alla småflickors stora glädje är väl närmare sanningen.

Jag har hört många uppskattande kommentarer om manliga instruktörer och tränande från klimakteriekärringar genom åren, men jag tror faktiskt aldrig att jag sett någon dregla över den förmodade storleken på snorren. Och då räknar vi in många pass med manlig spinninginstruktör i cykelbyxor. Det som brukar generera snorrkommentarer är de få tillfällen när någon tränar i shorts med väldigt vida benöppningar, och då är det snarare *spy* än :naughty:.

Ärligt talat tycker jag att den här typen av kommentarer från en som själv poserar i BH på internet smakar lite av "look who's talking".

vänligen
/Klimakteriekärringen

Chaan
2012-10-05, 07:15
Om du vill länka videos på mig i tights så finns det bättre.

Det var den enda jag såg där lyset var tänt!

ARMSTARK
2012-10-05, 08:03
I början av 90-talet var det populärt med färgglada tights/cyckelbraller på gymen. Jag är glad att jag har WT klädstil och aldrig har brytt mig om mode! :d

Morty
2012-10-05, 08:15
Alltså, när ni säger cykelbyxor, menar ni korta tights då? Såna här?
http://www.cwcycles.co.za/sites/default/files/product_images/compression_short.jpg
Cykelbyxor har ju generellt både blöja och hängslen. Aldrig sett någon träna (annat än spinning) i sådana.
http://cycling-review.com/wp-content/uploads/2009/10/Cycling-bib-shorts.jpg

OnT så tränar jag ofta i tights, korta som långa, av narcissistiska samt funktionella anledningar. Både på över och underkropp.

NNIF
2012-10-05, 08:29
att träna i linne måste ju vara bögigt med i så fall

Tokruska
2012-10-05, 08:29
Och med tights menar ni something like this?

http://www.stadium.se/is-bin/intershop.static/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/Stadium/sv_SE/Products/Medium/116546_001.jpg

NIKE M DF FIL SH TIGHT
349:- på Stadium

Morty
2012-10-05, 08:31
Jag har nog ett par av exakt den där modellen, rekommenderas! Bra resår längst ner i benen som håller (byx)benen där de ska när man böjer och springer.

O_Wao
2012-10-05, 08:42
Jag ser inget problem med att folk tränar i tights, män som kvinnor. Tränar själv i tights jämt, det är vansinnigt bekvämt.

Pelle2
2012-10-05, 08:44
http://www.thefashionpolice.net/images/2008/07/29/tights_for_men.jpg

...NO?

http://www.thefashionpolice.net/2008/07/men-in-tights-e.html

Tokruska
2012-10-05, 08:47
Jag har nog ett par av exakt den där modellen, rekommenderas! Bra resår längst ner i benen som håller (byx)benen där de ska när man böjer och springer.

Jag är sugen att köpa just för komforten, vill nog ha ett par brallor eller shorts över dock.. men det lär ju funka? :)

Loke
2012-10-05, 08:53
Cykelbyxor har ju generellt både blöja och hängslen. Aldrig sett någon träna (annat än spinning) i sådana.
http://cycling-review.com/wp-content/uploads/2009/10/Cycling-bib-shorts.jpg

OnT så tränar jag ofta i tights, korta som långa, av narcissistiska samt funktionella anledningar. Både på över och underkropp.

fan att dom ska vara så dyra, annars hade jag lät tränat enbart i dessa. Riktiga trikåer döljer så mycket.

DJJOHANSSON
2012-10-05, 09:06
http://3.bp.blogspot.com/-dX_W4V4HIgc/T5p7-wcb1AI/AAAAAAAAGXQ/q3zMWLl55H8/s1600/careys_mankini.jpg

Ristretto
2012-10-05, 09:58
http://www.feelnumb.com/wp-content/uploads/2011/04/azl_sexxy.jpg
http://www.feelnumb.com/wp-content/uploads/2011/04/Axl-Rose-and-Slash-axl-rose-and-slash-15515964-600-448.jpg
http://www.feelnumb.com/wp-content/uploads/2011/04/Axl_Rose_Photo-1.jpg

Tänk om alla kunde bära cykelbyxor som Axl.

Pernam
2012-10-05, 11:22
Om jag bara kunde känna mig bekväm med "balettbulan" och effekten på bilringarna mm. skulle jag börja lyfta skrot i tights, det var iaf en himla skillnad att börja springa i tights gentemot sladdriga långbyxor och shorts. Långa tights måste vara perfekta när man drar marklyft.

Spunken
2012-10-05, 11:40
Jag tränar nästan uteslutande i tights.
Once you go tights, you never go back så att säga.

LizaK
2012-10-05, 11:56
Ärligt talat tycker jag att den här typen av kommentarer från en som själv poserar i BH på internet smakar lite av "look who's talking".

vänligen
/Klimakteriekärringen

Förstår hur du tänker.
För det första är det en bikinibh, och kan jag använda den på
stranden så är den rumsren nog för Internet också. Är
inte pryd för fem öre. Det är min "ursäkt".

Ang småflickor slipper vi dem i alla fall på mitt gym.
De har åldergräns och en annan magisk gräns som
brukar resultera i att alla under 18 vanligtvis
håller sig därifrån.

Mvh Liza

gohardorgohome
2012-10-05, 12:06
Första gången jag såg en kille på gymmet med tights höll jag på att dö av skratt, nu är man så jävla van då man inte ens lägger märke till det, men vem är jag att döma, jag tycker det är lika gay att träna i såna där linnen som man visar halva pattarna med.

mvh

NNIF
2012-10-05, 12:13
Första gången jag såg en kille på gymmet med tights höll jag på att dö av skratt, nu är man så jävla van då man inte ens lägger märke till det, men vem är jag att döma, jag tycker det är lika gay att träna i såna där linnen som man visar halva pattarna med.

mvh

+1

jag kör med både och :-D

bertbert
2012-10-05, 12:14

Touché!

Tricklew
2012-10-05, 12:16

Så sjukt gay, tacka vet jag bilder på nästintill nakna män där vi kan diskutera räfflorna på deras skinkor.

BelowAverage
2012-10-05, 12:20
Så sjukt gay, tacka vet jag bilder på nästintill nakna män där vi kan diskutera räfflorna på deras skinkor.

*popcorn*

Loke
2012-10-05, 12:20
Förstår hur du tänker.

Haha, så du är inte pryd, men vi killar som tränar i tights borde vara det?

Om jag använder mina tights när jag går på ICA också, blir de rumsrena nog att ha på gymmet då?

Bailah
2012-10-05, 12:30
Jag tränar endast i MMA shorts numera, kommer aldrig träna i tights.

Men du är väl en sån dära crossfittare eller? Embrace the tightness luvin!

ARMSTARK
2012-10-05, 12:35

Om jag använder mina tights när jag går på ICA också, blir de rumsrena nog att ha på gymmet då?

Jag skulle inte råda dig att gå på ICA i tights. cofffee

tano
2012-10-05, 12:50
Självklart tights! Det är skönast.

drakfelt
2012-10-05, 12:50
självklart tights! Det är skönast.

+1

Pelle2
2012-10-05, 12:58
Bryr ni er inte alls hur det ser ut? Om man fick vara naken på gymmet, hade ni varit det då också, lär ju vara skönast med natural style? Sköna benböj med ****-show ;)

Mago
2012-10-05, 12:59
http://www.wearysloth.com/Gallery/ActorsE/5286-16142.gif

BelowAverage
2012-10-05, 13:10
Moden kommer och går. LizaK borde sluta diskriminera och sexualisera män.

https://d44ytnim3cfy5.cloudfront.net/assets/632972/lightbox/476b95ac85c72e2e7e3b38fd89371257.jpg?1277087595

Morty
2012-10-05, 13:20

Hahahahaha! Bullseye.

tano
2012-10-05, 13:35
Bryr ni er inte alls hur det ser ut? Om man fick vara naken på gymmet, hade ni varit det då också, lär ju vara skönast med natural style? Sköna benböj med ****-show ;)

Tror knappast att det är skönast att träna naken, men testa gärna och återkom med resultat!

Angående utseende är det ju en smaksak.

Pepz
2012-10-05, 13:36

bästa idag!

WHITEFOLKS
2012-10-05, 13:54
Jag som tränar i tights ibland :(

Vart ska jag betala mitt pris och hur mycket är det?

Pelle2
2012-10-05, 13:58
Tror knappast att det är skönast att träna naken, men testa gärna och återkom med resultat!

Angående utseende är det ju en smaksak.

Inte? Vad skulle vara oskönt? Eventuellt tejpa upp behaget bara.

Fatalist
2012-10-05, 14:03
Jag tränar 90% av tiden i fullängdstights. Jag gör det inte för att visa kuken. Däremot har jag märkt att om den ligger fel så syns den väl, då brukar jag peta till den lite diskret så att den inte längre ligger fel och syns för väl.

Det är inte mig det är fel på, det är min näste som tydligen stirrar på min ***.

MathiasF
2012-10-05, 14:12
Förstår hur du tänker.

Ang småflickor slipper vi dem i alla fall på mitt gym.
De har åldergräns och en annan magisk gräns som
brukar resultera i att alla under 18 vanligtvis
håller sig därifrån.

Mvh Liza

Nu talar jag för alla män och undrar,
vad är det för skillnad på att använda "bikinibh" eller vanlig bh när de skyler precis lika mycket, om något så avslöjar "bikinibh" något mer?!

*screwy*

Tryman
2012-10-05, 14:22
Jag tränar alltid i tights, men då fluffar jag upp den lite innan ;)

mini
2012-10-05, 15:00
Tights <3
Jag förstod inte att det var så vanligt att tanter och bögar var så svältfödda att konturen av en penis under tights gjorde dem till snuskmonster.

ceejay
2012-10-05, 15:05
Ska skaffa tights när mina vader fått en respektabel storlek, typ 45-46 cm :)

Teddy9
2012-10-05, 15:14

Ska skaffa tights när mina lår fått den storleken. :)

LizaK
2012-10-05, 15:27
Nu talar jag för alla män och undrar,
vad är det för skillnad på att använda "bikinibh" eller vanlig bh när de skyler precis lika mycket, om något så avslöjar "bikinibh" något mer?!

*screwy*

Tack för du uppmärksammar detta. Det vore intressant att få ta del av vad folk
anser om det.. Starta en tråd vettja. :)

LizaK
2012-10-05, 15:37

Nej jag skiter fullständigt i det hela, egentligen..
Är lite inne på samma linje som "Gohardorgohome".
Första gången jag såg det höll jag på att få en skrattattack, numera är det så
vanligt att man inte reagerar på det.
Vad jag undrade var bara om män som tränar i tights inte störs av
den negativa uppmärksamheten som de sällan eller ofta får...

T.ex undviker jag att spatsera omkring näck i damernas omkläningsrum
eftersom jag inte vill bli som flugpapper för gymmets lesbiska elit.

thomast
2012-10-05, 15:42
3 random friskisgymmare som väljer att träna i tajts:

http://alongthelinesof.files.wordpress.com/2011/10/ivan.jpghttp://3.bp.blogspot.com/-0-7BtcQNwwA/T01OmXAUjwI/AAAAAAAAAt4/SMmZHo3UrZ4/s1600/Lu-Xiaojun-Chinese-Weightlifting-Snatch-Pulls-Back-Cover-Milo-194-.jpg
http://images.t-nation.com/forum_images/d/5/d5404-china_1.jpg

GHEY.

WHITEFOLKS
2012-10-05, 15:44
Vad får man för negativ uppmärksamhet och varför skulle den vara viktigare än vad man själv vill?

Tompann
2012-10-05, 15:50
Vad får man för negativ uppmärksamhet och varför skulle den vara viktigare än vad man själv vill?

Negativ uppmärksamhet i den bemärkning att du får så stora svärmar med brudar såpass tätt inpå dig att du inte kan träna optimalt.

Tror inte att någon har påstått att det är viktigare än vad man själv vill :)

Edit: Jag har faktiskt aldrig tränat i cykelbyxor men sen är jag inte den som brukar skryta i annat fall heller.

Matsa
2012-10-05, 15:53
Utövare av löpning, brottning, tyngdlyftning etc tävlar ju i tights och ofta till allmän beskådan på bästa sändningstid. Förstår inte riktigt varför det skulle vara en big deal på gymmet.

Pushit
2012-10-05, 15:57
Jag tycker det är jävligt skönt plus att benen ser bra ut i dom vilket ger en boost vid benpass, kör sådana som slutar under knäet bara för att skämmas lite för mina vader, så att jag ger mig fan på att bygga på dom tillräckligt hårt och ofta. Ser det gay ut? Det tycker jag verkligen inte, sen borde inte folk bry sig. Det känns ju som det är jävligt vanligt numera.

LizaK
2012-10-05, 16:00

Well..När jag är på gymmet är jag där för att träna. Inte för att
studeras. Vilket ingår om jag har tights.
Herrar och även killar tittar på min bak, och det är nog
tyvärr inte för att de tänker "herre vilka snygga byxor!
Sådana måste jag införskaffa!"

För att undvika detta skippar jag tightsen..

LizaK
2012-10-05, 16:04
Dessutom tycker jag inte att det är speciellt bekvämt eller snyggt på mig.
För det fungerar liksom inte att ha trosor med tights tycker jag. Skarvarna sticker
fram. Och har man string åker skiten nästan in i mumindalen (Edit: syftar på rövhålet XD..) emellanåt.. Ingen hit.

Tricklew
2012-10-05, 16:06
Det är bara att kalla f*tta för mumindalen igen, så ska du nog se att de flesta män tappar intresset väldigt fort.

Det funkar även med ordet framstjärt.

LizaK
2012-10-05, 16:09
Det är bara att kalla f*tta för mumindalen igen, så ska du nog se att de flesta män tappar intresset väldigt fort.

Det funkar även med ordet framstjärt.

Jag syftade på rövhålet.

Så, nu har jag editat så alla förstår.

WHITEFOLKS
2012-10-05, 16:10
Ok så du pratar om att det är bögar och klimakteriekvinnor, korvfest och sen män som stirrar på dig.

Svårt att förstå riktigt vad du vill få fram här.

Och om du är på gymmet för att träna borde funktion vara viktigt och tights är "funktionskläder", sen om man inte tycker att de är "funktionella" så gör man givetvis rätt att undvika de.

Känns mest som att du inte tycker att de är snygga/moderiktiga.

Tricklew
2012-10-05, 16:10
Finns för mycket slang om de två delarna för att man ska kunna ha koll. :D

LizaK
2012-10-05, 16:12
Haha ja, det har du så rätt i ;).

LizaK
2012-10-05, 16:14
Ok så du pratar om att det är bögar och klimakteriekvinnor, korvfest och sen män som stirrar på dig.

Svårt att förstå riktigt vad du vill få fram här.

Och om du är på gymmet för att träna borde funktion vara viktigt och tights är "funktionskläder", sen om man inte tycker att de är "funktionella" så gör man givetvis rätt att undvika de.

Känns mest som att du inte tycker att de är snygga/moderiktiga.

Läs gärna inläggen ovanför ditt, så kanske du får klarhet i dina funderingar.

Krampus
2012-10-05, 16:21
Det var den enda jag såg där lyset var tänt!

Men lyset är ju inte tänt hos dig heller Chaan. :)

Tights är bra. Stfu ang tights. Punk slut.
GlYsIjrH4t8

WHITEFOLKS
2012-10-05, 16:22
Ja men de killar som tränar i tights verkar inte tycka att det är problematiskt, skulle du hellre vilja att de inte gjorde det?

Everest
2012-10-05, 16:27
Självklart tights. I kombination med rakade ben, och powerwalkande östermalsmammorna goes wooooaah......

Löpa i mjukisbrallor finns det ingen löpare som gör. Skäms man kan man väl göra som fotbollsgrabbarna och köra shorts över;)

LizaK
2012-10-05, 16:27
Ja men de killar som tränar i tights verkar inte tycka att det är problematiskt, skulle du hellre vilja att de inte gjorde det?

Jag bryr mig inte. Är givetvis underbart med folk som trivs i
sina träningskläder.
Folk gör vad de vill, hade bara en fundering vet du. :)

Nu slutar vi älta det här du och jag.

bubbe
2012-10-05, 16:29
Vilken tråd.

Har då aldrig märkt att någon stirrat, blivit hård eller våt av mina brallor som jag har av rent funktionellt syfte, märkte efter några år att tävlingstrikån var utmärkt att ha som shorts istället för vanliga som gärna stramar åt i typ sittryck/djupa böj eller korvar sig så man fastnar. Andra alternativ som jag provat är av typen mysbyxor som man klipper ner till shorts, de är dock för tjocka och svetten blir till pölar på inte allt för trevliga ställen. Så nu kör jag typen väldigt flexiga löpartights då tävlingstrikån började bli allt för sliten av att jämt vara med på träningen.

Krampus
2012-10-05, 16:33
Jag bryr mig inte. Är givetvis underbart med folk som trivs i
sina träningskläder.
Folk gör vad de vill, hade bara en fundering vet du. :)

Nu slutar vi älta det här du och jag.

Nej, älta mer.

Skön
2012-10-05, 17:15
Har aldrig haft problem med byxor, shorts eller kallingar som är jobbiga. Kan nästan tycka det känns som folk kollar där nere när jag har kortbyxor men inbillar mig nog en del. Stör mig inte på något klädval.

Gober
2012-10-05, 17:20
Tänker alltid på Bömse & Kylling när jag ser en del killar träna i tights
http://userserve-ak.last.fm/serve/_/15076/Bamse++Kylling.jpg

Nostalgi för oss i södra Sverige som hade lyxen att växa upp med dansk tv. Kylling keepin it real.

Olegh
2012-10-05, 17:20
Den här tråden gör mig mer bara mer övertygad om att jag ska skaffa tights. Att någon stackare kan reta sig på det är inte alls en försumbar bonus.

Vinter
2012-10-05, 17:25
Får hela tiden den låten i huvudet när jag läser tråden.
pc1am3KyYgA

Löpsko
2012-10-05, 17:32
Om man vill ha tights men tycker att det ser osmakligt ut så rekomenderar jag;

http://www.salomon.com/medias/products/product2/129080.jpg

Tights med shorts utanpå.

WHITEFOLKS
2012-10-05, 17:34
Det är ingen som bryr sig så det spelar ingen roll :)

Ristretto
2012-10-05, 17:34
Jag föreslår blå tights med röda yfrontare utanpå.

Loke
2012-10-05, 18:03
Nej jag skiter fullständigt i det hela, egentligen..
Är lite inne på samma linje som "Gohardorgohome".
Första gången jag såg det höll jag på att få en skrattattack, numera är det så
vanligt att man inte reagerar på det.
Vad jag undrade var bara om män som tränar i tights inte störs av
den negativa uppmärksamheten som de sällan eller ofta får...

Ja, man hör ofta om gruppvåldtäkterna inne på tjejernas. Gäller att passa sig.

Solidar
2012-10-05, 18:28
Själv kör jag fotbollshorts med kompressionstights under för att slippa skavsår mellan låren. Visst tightsen sticker ut lite nedanför shortskanten men jag slipper visa snorren för de där kåta fluktande klimakteriehäxorna och tvi vale gaymaffian som tydligen cirklar som gamar runt män med väldefinierat skrevparti.

Ja flertalet gånger har det hänt att korthåriga lesbiska kvinnor förföljt tighta unga tjejer på gymet där jag tränar. Stackare!

mattepatte
2012-10-05, 18:31
Förstår inte varför lesbiska tjejer skulle jaga LizaK, hon verkar ju inte vara så tight.

Morty
2012-10-05, 18:32

Lol, jag spatserar ju näck inne på herrarnas (no homo)! Menar du att gymmets bögelit spanar på mig (och att det är nåt negativt)?

Tolkia
2012-10-05, 18:34
T.ex undviker jag att spatsera omkring näck i damernas omkläningsrum eftersom jag inte vill bli som flugpapper för gymmets lesbiska elit.
Ja, det är ju allmänt känt att det inte finns något som får lesbiska att gå igång så som homofoba heteros.

Jag tycker i och för sig att det är himla trevligt när folk är nöjda med sitt utseende, men jag undrar ändå om du inte överskattar din sex appeal en aning.

(Jag har f.ö. just både tränat i tights och duschat på gymmet, OMG tänk om någon såg!!!)

Solidar
2012-10-05, 18:36
Lol, jag spatserar ju näck inne på herrarnas (no homo)! Menar du att gymmets bögelit spanar på mig?

Beror på, ligger ditt gym i ett badhus så är risken överhängande.
Därför tränar jag endast på gym som inte är i ett badhus, för dit dras de som flugor. :d

Mrs Robinson
2012-10-05, 18:50
Varför blir det alltid moralpanik när någon gör/vill göra något lite udda? Vad är det som skrämmer er?
+1 Mer tights åt folket!

Oxe
2012-10-05, 18:53

under 50 är det inte respektabelt

sorry bro

Cilia
2012-10-05, 19:01
3 random friskisgymmare som väljer att träna i tajts:

Gissar att alla dom där 3 skulle se det som en förolämpling att bli kallade för gymmare.

Ja, det är ju allmänt känt att det inte finns något som får lesbiska att gå igång så som homofoba heteros.
Jag vet, det är skitjobbigt att behöva försvara sig mot alla lesbiska som attackerar en i omklädningsrummet. Man måste nästan fäkta sig fram till duschen.

Gotta love Axl Rose though.

mattepatte
2012-10-05, 19:09
Jag som man kan dock erkänna att jag stirrar på tjejers "tights" rumpor på gymmen, så där har ni all rätt att känna er äcklade, can't stop myself.

Solidar
2012-10-05, 19:12
Jag som man kan dock erkänna att jag stirrar på tjejers "tights" rumpor på gymmen, så där har ni all rätt att känna er äcklade, can't stop myself.

mmmmm *drool*

Chaan
2012-10-05, 19:21
Tights <3
Jag förstod inte att det var så vanligt att tanter och bögar var så svältfödda att konturen av en penis under tights gjorde dem till snuskmonster.

Mitt bildsvar på det suddades tydligen. Svaret var att om ni tycker hetero-killar stirrar i gymet så skulle ni se smygbögarna stirra i duschen.

LizaK
2012-10-05, 19:33
Ja, man hör ofta om gruppvåldtäkterna inne på tjejernas. Gäller att passa sig.

Hahahaha XD!
Absolut ;)

Allvarligt talat har jag varit med om både det ena och det andra i
omklädningsrum på gym..

En händelse kommer jag särskilt ihåg. Hade glömt handduken hemma och
struntat i att köpa en. Använde bastun för att bli torr efter duschen..
Då stiger Flatina in och tittar så pass ingående att jag frågar om hon
ser något. Flatina har fram en tub med kräm, lägger en arm på min
axel och undrar om jag inte vill att hon ska smörja in mig lite..
Kom inte på något vettigt så det blev "du jag måste på muggen"..
Sprang ut och hoppade dyngsur i kläderna. Var ute på gatan på 2
minuter. Sedan dess har jag blivit lite harig..

Skön
2012-10-05, 19:35
Mitt bildsvar på det suddades tydligen. Svaret var att om ni tycker hetero-killar stirrar i gymet så skulle ni se smygbögarna stirra i duschen.

De stirrar nog inte utan smygkollar nog snarare?

Baan
2012-10-05, 19:41

Hur är man smygbög om man stirrar? Då är man världens sämsta smygbög.

Män tittar på varann av diverse skäl. De flesta skälen har inget att göra med sex.

mattepatte
2012-10-05, 19:45
Det är något jag undrat över, det är sån jävla arga leken på mitt gym hela tiden, kan inte titta åt något håll utan att någon står och tittar tillbaks..
Är det så på era gym också? Jag ser normal ut och beter mig normalt för övrigt så inget spännande att konstant stirra på...

Chaan
2012-10-05, 19:45
De stirrar nog inte utan smygkollar nog snarare?
Prova att vara jag en dag.
Hur är man smygbög om man stirrar? Då är man världens sämsta smygbög.

Män tittar på varann av diverse skäl. De flesta skälen har inget att göra med sex.

Nej men sen står dom där utanför dörren, eller fyller mobilbrevlådan om jag varit naiv nog att dela ut nummer.

filmjölk
2012-10-05, 19:49
jag skulle aldrig ha på mig tights, men andra får gärna ha det om de vill. Dock tycker jag att män skall undvika det om de är utrustade med sådan size att den inte får plats i någon form av kalsong och måste läggas åt sidan ut med benet. Dessa personer skall även undvika shorts.

mikaelj
2012-10-05, 19:51
jag skulle aldrig ha på mig tights, men andra får gärna ha det om de vill. Dock tycker jag att män skall undvika det om de är utrustade med sådan size att den inte får plats i någon form av kalsong och måste läggas åt sidan ut med benet. Dessa personer skall även undvika shorts.

nUyXmHcQQCM

Gober
2012-10-05, 20:00
Visste inte att äldre kvinnor och homosexuella män gillar tights? Gäller det alla då eller? var det en homosexuell klimakterietant som försökte våldta dig i bastun?

Du pratar om moralpanik i tråden om smycken men jag tror att det är du som är moraltanten :)

ceejay
2012-10-05, 20:14
under 50 är det inte respektabelt

sorry bro

Daymn. Jag har ingen lust att bli sjukligt fet för att mina vader ska växa :/

tommie-92
2012-10-05, 20:30
Skönt att träna i tights, blir oftast det under mark och ben passen!

Kinbote
2012-10-05, 20:32
Hahahaha XD!
Absolut ;)

omklädningsrum på gym..

Det är ju ett typiskt beteende för alla flator så jag förstår dig.

Jag har också en grandios självbild och har därför varit tvungen att ta till diverse åtgärder för att kunna träna utan att alla stirrar ner mig och blir kåta.
För att sudda ut alla konturer av min muskulösa sexmagnet till kropp tränar jag uteslutande i en onepiece. Mitt vackra ansikte döljer jag med en rånarluva. Att duscha på gymmet blir det naturligtvis inte tal om, det misstaget har jag gjort tidigare och det slutade med att alla homosar stod och fluffade bort sina tekannor för att imponera på mig.

Loccii
2012-10-05, 20:37

Jag har också en grandios självbild och har därför varit tvungen att ta till diverse åtgärder för att kunna träna utan att alla stirrar ner mig och blir kåta.
För att sudda ut alla konturer av min muskulösa sexmagnet till kropp tränar jag uteslutande i en onepiece. Mitt vackra ansikte döljer jag med en rånarluva. Att duscha på gymmet blir det naturligtvis inte tal om, det misstaget har jag gjort tidigare och det slutade med att alla homosar stod och fluffade bort sina tekannor för att imponera på mig.

HAHAHAH:laugh::laugh::laugh::laugh:

bertbert
2012-10-05, 20:38

+1

Kom dessutom ihåg att 95% av alla kvinnor är latenta flator, utan att veta om det. De kan konverteras vilken sekund som helst, bara någon går förbi i tights.

Oxe
2012-10-05, 20:41
Daymn. Jag har ingen lust att bli sjukligt fet för att mina vader ska växa :/

Då får du väl skaffa muskler då, du går väl till gymmet för att bli större och starkare ? inte för att bli fetare ?

Loke
2012-10-05, 20:43
Hahahaha XD!
Absolut ;)

omklädningsrum på gym..

Men du är ju faktiskt korthårig på dina bilder, då får du ju skyllda dig själv lite. Lesbiska tjejer är ju ofta korthåriga.

Loccii
2012-10-05, 20:45
Då får du väl skaffa muskler då, du går väl till gymmet för att bli större och starkare ? inte för att bli fetare ?

Varför skaffa muskelösa vader när man kan bli fet och 60 cm vader liksom

ceejay
2012-10-05, 20:47

Har du lyckats packa på dig bra med cm genom styrketräning? Vader känns som en antingen eller-muskel. Jag har höga fästen.

kberg
2012-10-05, 20:51
Finns det annat?
/friidrottare

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Baan
2012-10-05, 20:52
Har du lyckats packa på dig bra med cm genom styrketräning? Vader känns som en antingen eller-muskel. Jag har höga fästen.

Silikon eller synthol är grejen! Helst båda!

Oxe
2012-10-05, 20:55

negergener (östafrikanska anlag menade jag såklart) kan ju göra det svårare att uppnå så klart

Men lättaste sättet att inte klara nåt är att skylla på saker och säga att det är omöjligt

ceejay
2012-10-05, 20:59
Silikon eller synthol är grejen! Helst båda!
Det är väl det som gäller om man vill få lika stora vader som oxé :)
negergener (östafrikanska anlag menade jag såklart) kan ju göra det svårare att uppnå så klart

Men lättaste sättet att inte klara nåt är att skylla på saker och säga att det är omöjligt

Mjo, jäkla skitgener.

Så är det givetvis. Tänkte ge dom en chans i vinter och träna dom ordentligt.

Solidar
2012-10-05, 21:01
Men du är ju faktiskt korthårig på dina bilder, då får du ju skyllda dig själv lite. Lesbiska tjejer är ju ofta korthåriga.

HAHA så sjukt sant, kort svart hår = Lesb

tano
2012-10-05, 21:24
Klarar man inte av att någon tittar på en får man väl hålla sig hemma... Tjejer kommer alltid bli tittade på, många killar också.

Chaan
2012-10-05, 21:33
Klarar man inte av att någon tittar på en får man väl hålla sig hemma... Tjejer kommer alltid bli tittade på, många killar också.

Menar du verkligen det? Problemet är ju inte stirrare, utan nästa steg. Jag läste till exempel en bloggpost från en som är reggad här som inte kommer kunna ta morgonpromenader snart för att det blir mörkt.

Fjällbrynt
2012-10-05, 21:35
Jag tränar gärna i tights, kör mycket crossfit så där kan det vara bra vid löpning och annat. Jag tycker dock att det ser lite konstigt ut när folk kör exempelvis biceps iförda tights, ser liksom ingen mening med det alls. Om man inte har böjt innan, då är allt okej!

WHITEFOLKS
2012-10-05, 21:37
Menar du verkligen det? Problemet är ju inte stirrare, utan nästa steg. Jag läste till exempel en bloggpost från en som är reggad här som inte kommer kunna ta morgonpromenader snart för att det blir mörkt.

Inte kommer kunna eller inte kommer vilja? två helt skilda saker.

Chaan
2012-10-05, 21:47
Inte kommer kunna eller inte kommer vilja? två helt skilda saker.

'säkerhetsskäl'

Gissningsvis finns det någon hotbild om man skriver så.

tano
2012-10-05, 21:48

Jag menar att folk kommer titta, det hör till vår natur. Sedan finns det förvisso normer som samhället satt upp hur det får göras innan det blir en olustig situation, men tittandet kommer aldrig att försvinna.

aijou
2012-10-05, 21:57
Jag menar att folk kommer titta, det hör till vår natur. Sedan finns det förvisso normer som samhället satt upp hur det får göras innan det blir en olustig situation, men tittandet kommer aldrig att försvinna.

Tur det. Det skulle vara sjukt jobbigt att gå runt och konstant undvika folk med blicken.

Hur man kan dra parallellen från att spana in någon i tights till våldtäckt tycker jag bara känns idiotiskt. Steget där emellan är ändå ganska långt.

Skickat från 3:e galaxen via tapatalk2

Olsson80
2012-10-05, 22:19

Har man dom generna behöver man inte träna några jädra vader, motsatta könet spanar 30cm (40-50cm om du hade haft vita skånska bonna gener) högre upp iaf... Och ja, har man negergenen så är det fan bara en fördel att träna i tights...

..jag tränar i mjukisbyxor. Enough said.

Morty
2012-10-06, 00:03
Jag säger ju bara att om en snygg man går in i bastun med mig och ber om en lube up så har han bara en chans om han har utfört sitt träningpass i tights. No homo.

zeusden1
2012-10-06, 00:18
Tränar själv i tights ibland. Började med att jag sprang i det och provade det i gymmet. Väldigt skönt och varför ska jag bry mig om vad andra på gymmet tycker om min stil? Visst skulle jag förstå om jag hade varit hård i tightsen att det kanske är opassande men likväl om jag varit hård i shorts så hade det varit lika opassande. Var inte hård på gymmet :D

LizaK
2012-10-06, 00:22
HAHA så sjukt sant, kort svart hår = Lesb

Imponerande att du kan se sådant på en svartvit bild.
Jag är brunhårig. Och mitt hår är långt. Har det bara uppsatt på bilden eftersom
de annars skulle täcka ryggen. ;)

Fartman
2012-10-06, 01:47
Tights och lite större linne är typ den rådande uniformen bland folk som tycker sig ha lite muskler numera. För ett par år sen var det gasp/bb nu är det "aldrigvilalinne" och 3/4-dels tights.

Själv tycker jag i grunden att tights är helt okej då det tidigare var mest seriösa idrottare som hade det pga att det är bra funktionsplagg (det ansågs ju tom som bögigt av den stora massan), numera är jag lite mer kluven då det börjat bli mer ett plagg för folk som vill visa upp sig (dessa personer är trendkänsliga och tyckte tidigare att det var supergay). Eftersom jag är en hater och dessutom lillgammal så har jag en tendens till att inte gilla den rådande "uniformen"/innestilen.

Och efter att ha läst den här tråden har jag blivit liiiite mer negativ, ni är helt enkelt lite för nöjda med era tights ;)

Personligen kör jag med shorts över mina tights då jag anser att iaf mina tights är en slags funktionskalsonger och därmed inte bör bäras som yttersta plagg. Dessutom har dom inga fickor. All form av penisvisning/bögighet/bögskräck osv är ingenting som jag bryr mig det minsta om däremot, det är inte därför som jag tycker som jag gör.

Solidar
2012-10-06, 07:52
Imponerande att du kan se sådant på en svartvit bild.
Jag är brunhårig. Och mitt hår är långt. Har det bara uppsatt på bilden eftersom
de annars skulle täcka ryggen. ;)

Isf är det underligt att hon gjorde närmanden?
Har liknande grejer hänt fler ggr?

Gober
2012-10-06, 08:52
Isf är det underligt att hon gjorde närmanden?
Har liknande grejer hänt fler ggr?

Ja hon skrev ju att hon råkat ut gör många incidenter, att någon drog fram en tub i bastun var bara en droppe i havet.

Hoppas Liza vill dela med sig av fler historier, kan ju bli bättre än den fantastiska serien kvinnofängelset detta.

filmjölk
2012-10-06, 09:00
Jag säger ju bara att om en snygg man går in i bastun med mig och ber om en lube up så har han bara en chans om han har utfört sitt träningpass i tights. No homo.

Både tights och lube är animaliska produkter, om du skall vara konsekvent i din veganism så kan du inte ha djurkroppar på dig eller använda dig av dem som glidmedel för böfvelen. No homo.

Angel
2012-10-06, 09:25
Jag gillar att träna i tights. Då kan jag beundra min rumpa i spegeln mellan seten.

slutenfabrik
2012-10-06, 10:48
http://i129.photobucket.com/albums/p220/Sniggel/nakenbj.jpg

-squat-
2012-10-06, 12:07
Tights är bekvämt, samt snyggt på både killar och tjejer.

Om det genererar i blickar, så är det bara att ta det som en komplimang. Jag förstår inte vad ni gnäller om.

Morty
2012-10-06, 12:32
Både tights och lube är animaliska produkter, om du skall vara konsekvent i din veganism så kan du inte ha djurkroppar på dig eller använda dig av dem som glidmedel för böfvelen. No homo.

Eller använda andra levande ting för min njutning, typ sex? fuk :(

filmjölk
2012-10-08, 10:49
Eller använda andra levande ting för min njutning, typ sex? fuk :(

haha, stackars Morty:D

LkpgOL
2012-10-10, 08:01
Tights och lite större linne är typ den rådande uniformen bland folk som tycker sig ha lite muskler numera. För ett par år sen var det gasp/bb nu är det "aldrigvilalinne" och 3/4-dels tights.

Själv tycker jag i grunden att tights är helt okej då det tidigare var mest seriösa idrottare som hade det pga att det är bra funktionsplagg (det ansågs ju tom som bögigt av den stora massan), numera är jag lite mer kluven då det börjat bli mer ett plagg för folk som vill visa upp sig (dessa personer är trendkänsliga och tyckte tidigare att det var supergay). Eftersom jag är en hater och dessutom lillgammal så har jag en tendens till att inte gilla den rådande "uniformen"/innestilen.

Och efter att ha läst den här tråden har jag blivit liiiite mer negativ, ni är helt enkelt lite för nöjda med era tights ;)

Personligen kör jag med shorts över mina tights då jag anser att iaf mina tights är en slags funktionskalsonger och därmed inte bör bäras som yttersta plagg. Dessutom har dom inga fickor. All form av penisvisning/bögighet/bögskräck osv är ingenting som jag bryr mig det minsta om däremot, det är inte därför som jag tycker som jag gör.

Får nog hålla med om det här.
Att dra på sig trikån när det är tävling har aldrig känts fel. Men stå och nöta iklädd den på gymmet? Nä, så skön är den inte. Och framför allt inte så snygg heller.

Morty
2012-10-10, 08:12
haha, stackars Morty:D

Dricker te på självodlad basilika, ska försöka komma i balans i övrigt (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=190259&page=2) och funderar på hur jag ska kunna simma naken i simhallen...

Pretorian
2012-10-10, 09:19
Jupp, händer att jag tränar i tights. Absolut inte för att jag är stolt över benen, mer som en boost till mig själv att få pinnarna att växa till ekar. Det är jäkligt skönt också.

TomasB
2012-10-10, 09:41
Om man nu bryr sig om vad kvinnor tycker så har jag till denna dag ALDRIG hört en enda kvinna säga något annat än att det ser fullkomligt förjävligt ut (jag tränar ibland i tights själv skall tilläggas). Och då tränar jag ändå på de sats som sannolikt har de mest moderna , trendiga och fåfänga människorna i Sverige (Sats; stureplan, spårvagnshallarna, st eriks bron m.m.)

Jag tror dessutom gissningsvis att det finns en direkt proportion mellan oattraktiviteten hos män i tights beroende på hur otränade de är. Alltså ju mer otränade män är i tights- desto mer oattraktivt är det. Men det är spekulation. (Baserat på att det (IMHO) är oattraktivt med volumösa kvinnor i för tighta kläder).

Krogbyggaren
2012-10-10, 10:39
Tights är riktigt skönt att böja till, vem fan bryr sig om det är gay. Det är också skönt att träna i ''Zyzz shorts'' (shorts som slutar ett par cm under bollarna)

Come at me bros

Morty
2012-10-10, 10:56
Om man nu bryr sig om vad kvinnor tycker så har jag till denna dag ALDRIG hört en enda kvinna säga något annat än att det ser fullkomligt förjävligt ut (jag tränar ibland i tights själv skall tilläggas). Och då tränar jag ändå på de sats som sannolikt har de mest moderna , trendiga och fåfänga människorna i Sverige (Sats; stureplan, spårvagnshallarna, st eriks bron m.m.)

Jag tror dessutom gissningsvis att det finns en direkt proportion mellan oattraktiviteten hos män i tights beroende på hur otränade de är. Alltså ju mer otränade män är i tights- desto mer oattraktivt är det. Men det är spekulation. (Baserat på att det (IMHO) är oattraktivt med volumösa kvinnor i för tighta kläder).

Om man är jävligt fit som kille (läs: vältränad och deffad underkropp) så är tights supersnyggt. Om man ser ut som en påse skit är det såklart inte så najs med kläder som man nästan hade kunnat skippa.

Tights är riktigt skönt att böja till, vem fan bryr sig om det är gay. Det är också skönt att träna i ''Zyzz shorts'' (shorts som slutar ett par cm under bollarna)

Come at me bros

Var köper man sådana? Det finns ju såna 80talslöparshorts men deär ju hopplöst fult skurna.

davvvan
2012-10-10, 10:58
Har varit lite sugen på att träna i tights för att det blir så förbannat varmt att böja i mjukisbyxor. Men har för små ben för det.

Krogbyggaren
2012-10-10, 11:17
Var köper man sådana? Det finns ju såna 80talslöparshorts men deär ju hopplöst fult skurna.

Dom här har jag

Frank Dandy Superwear (har blåa och röda)
http://www.grooming.se/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/r/frank-dandy-swim-saint-paul.jpg

HM sommar (Jag har gråa, babyblå och dom på bilden, dom finns inte kvar i Sverige)
http://farm8.staticflickr.com/7185/6996051122_633326ba0c_z.jpg

Orginal Zyzzshortsen (Från 2eros)
http://3.bp.blogspot.com/-uLC-U12iQas/TVj4gBdUvGI/AAAAAAAAHGE/HfxgqBQbbIQ/s1600/2EROS%2Bshorts%2B3.jpg

Pröva att kolla Ebay efter rugbyshorts, löparshorts och badbyxor.

Edit; Såg att HM hade kvar dom här:
http://www.hm.com/se/product/03030?article=03030-A

jokem
2012-10-10, 11:23
Såna korta shorts aka Zyzz-shorts funkar bara på folk med babylen hud. Hade jag haft såna hade jag avskräckt allt från fjortisar till pensionärer pga kroppsbehåring.

Corpobal
2012-10-10, 11:26
Såna korta shorts aka Zyzz-shorts funkar bara på folk med babylen hud. Hade jag haft såna hade jag avskräckt allt från fjortisar till pensionärer pga kroppsbehåring.

Just därför man kör såna så folk får se vad en RIKTIG MAN är och känna lite obehag i sin undran om det där håret på låren är en fortsättning av pubisbehåringen eller en fristående existens.

TomasB
2012-10-10, 11:27
Om man är jävligt fit som kille (läs: vältränad och deffad underkropp) så är tights supersnyggt. Om man ser ut som en påse skit är det såklart inte så najs med kläder som man nästan hade kunnat skippa.

Är du kvinna eller man?
Jag har frågat kvinnor om detta också och fått: "alltså det är fortfarande inte snyggt, eller sexigt." Jag har hört "omanligt" mer än en gång också.

HAHAHAHA! :d
Hoppar nog dem också.

Morty
2012-10-10, 11:28
>Summer
>Not shaving your legs
I'm sure you guys dont do this.

Aaah, det är najs att vara triathlet.

Krogbyggaren
2012-10-10, 11:29
Är du kvinna eller man?
Jag har frågat kvinnor om detta också och fått: "alltså det är fortfarande inte snyggt, eller sexigt." Jag har hört "omanligt" mer än en gång också..

Exakt, mina tjejkompisar brukar alltid dra gaykortet, men jag har inte tights för att vara snygg, det är riktigt skönt bara:>

HAHAHAHA! :d
Hoppar nog dem också.

Samma, dom är för korta. Hade köpt ett par om dom var lika långa som dom andra jag postade.

Morty
2012-10-10, 11:30
Är du kvinna eller man?
Jag har frågat kvinnor om detta också och fått: "alltså det är fortfarande inte snyggt, eller sexigt." Jag har hört "omanligt" mer än en gång också.

Jag kommer inte att sluta att tycka att nåt är snyggt pga några av dina kvinnliga vänner tyckte inte samma som mig. Och jag är definivt inte rädd för att framstå som "omanlig", tvärtom.

ryss
2012-10-10, 11:49

Där har vi mitt problem. Skulle gärna träna i tights men mycket talar emot det

Grahn
2012-10-10, 11:53
Så länge de är någorlunda anständiga får väl folk träna i vad de vill, själv skulle jag nog ALDRIG vilja visa mig i thights, faktiskt huvudorsaken till att jag undvek en karriär som superhjälte.

Fartman
2012-10-10, 12:18
.

Är du kvinna eller man?

Jag har också upplevt samma sak som Tomas. Själv har jag aldrig kommenterat män i tights men det är flera gånger som jag fått höra av mina kvinnliga vänner att det ser fördjävligt ut (omanligt har jag däremot inte hört). Och de flesta verkar tycka att om man är snygg och vältränad så ser det bara spännigt och löjligt ut. Har däremot aldrig hört någon säga att det är snyggt. (Det här är alltså helt normala vanliga tjejer.) Så om man klär sig i tights för att locka till sig damer så är man nog lite fel ute.

Angående riktiga zyzz-shorts så har jag bara hört kvinnor spy över hur äckligt det är när män har dom.

TomasB
2012-10-10, 12:37
Jag kommer inte att sluta att tycka att nåt är snyggt pga några av dina kvinnliga vänner tyckte inte samma som mig. Och jag är definivt inte rädd för att framstå som "omanlig", tvärtom.

"ok". Då vet jag. *gah!*
Tanken var att bidra till debatten, inte påverka dig i ditt val. Som sagt så har jag dem själv ibland.

Jag har också upplevt samma sak som Tomas. Själv har jag aldrig kommenterat män i tights men det är flera gånger som jag fått höra av mina kvinnliga vänner att det ser fördjävligt ut (omanligt har jag däremot inte hört). Och de flesta verkar tycka att om man är snygg och vältränad så ser det bara spännigt och löjligt ut. Har däremot aldrig hört någon säga att det är snyggt. (Det här är alltså helt normala vanliga tjejer.) Så om man klär sig i tights för att locka till sig damer så är man nog lite fel ute.

Angående riktiga zyzz-shorts så har jag bara hört kvinnor spy över hur äckligt det är när män har dom.

Kanske inte bara mina väninnor som ogillar män i tights då MAO. Nu förespråkar jag iofs aldrig att ha kläder eller annat på sig för att imponera på nån annan eller för att någon annan gillar dem.

Men som du säger, om man fått för sig att de är bra för att attrahera kvinnor som man så kanske man ska tänka om.

Zyzz-shortsen är obegripliga för mig om man är man och attraheras av kvinnor. Är man man och föredrar män är det kanske en annan femma...

Chaan
2012-10-10, 12:39
Zyzz-shortsen är obegripliga för mig om man är man och attraheras av kvinnor. Är man man och föredrar män är det kanske en annan femma...

Är väl helt normala? Jag hade liknande shorts när jag var 10.

ARMSTARK
2012-10-10, 13:01
Braller som gör att ballen syns tydligt är lite som cameltoe för män. Inte ok. :(

TomasB
2012-10-10, 13:05
Är väl helt normala? Jag hade liknande shorts när jag var 10.

Haha, ja men på fullvuxna män menar jag nu.
Då kan man såklart argumentera för att Zyzz inte var en fullvuxen man. Och ska ärligheten fram så har jag både ett och åtta fashion faux paux i min garderob.

Men rent argumentativt så har jag svårt att få ihop zyzz shortsen som striaght fullvuxen, karl.

Chaan
2012-10-10, 13:08
Braller som gör att ballen syns tydligt är lite som cameltoe för män. Inte ok. :(

Då är vi tillbaka på ruta noll igen. Det ska inte kunna fastna i hantlar osv.

sweetkarolina
2012-10-10, 13:20
Tights är ju det finaste som finns, på rätt karl iofs. :D

Mer tights till folket!

Morty
2012-10-10, 13:45
Känner att jag måste fota mig i mina 2xu, det lär attrahera många här. Män som kvinnor. Ni har ingen aning.

Chaan
2012-10-10, 13:55
Folk har en fetisch för träningskläder menar du?
http://branfordbike.com/merchant/1677/images/large/comptights.jpg

Pretorian
2012-10-10, 14:03

Där kommer rakhyveln in. Mitt andranamn är "Babylen".

heraso
2012-10-10, 15:49
Jag tycker att tights på ett par vältränade ben (och rumpa):naughty: är hur snyggt som helst. Inte sällan hör tights på en kille ihop med att han faktiskt tränar ben också, respekt!

hertzman
2012-10-10, 21:53
Jag gillar mina tights. Förstår inte hur man kan reta sig på någon annans träningskläder. Det är både skönt och praktiskt.

http://img.tapatalk.com/d/12/10/11/dytevuhu.jpg

Hating?

aijou
2012-10-10, 21:59
Hating?

Loving! *cupid*

jokem
2012-10-10, 22:02
Vältränade (eller typ alla tränande) tjejer i tights är ju *love* IKSU har ett helt gäng ibland men eftersom jag inte har kort där så missar jag nog en hel del!

Jag har tränat i trikå och t-shirt i ca 1 år men bytte bort trikån mot fotbollsshorts förra veckan. Trikån är för dyr för att slita ut om man är student insåg jag, fotbollsshorts är billiga, stretchiga och luftiga så jag slog till. Inte ångrat mig hittills. Däremot är trikå skönt som fan, ingenting som hänger (misstolka gärna), ingenting man fastnar i etc. Skulle garanterat kunna köra i tights/värmebrallor bara de inte är allt för långa!

hertzman
2012-10-10, 22:07
Vältränade (eller typ alla tränande) tjejer i tights är ju *love* IKSU har ett helt gäng ibland men eftersom jag inte har kort där så missar jag nog en hel del!

Jag har tränat i trikå och t-shirt i ca 1 år men bytte bort trikån mot fotbollsshorts förra veckan. Trikån är för dyr för att slita ut om man är student insåg jag, fotbollsshorts är billiga, stretchiga och luftiga så jag slog till. Inte ångrat mig hittills. Däremot är trikå skönt som fan, ingenting som hänger (misstolka gärna), ingenting man fastnar i etc. Skulle garanterat kunna köra i tights/värmebrallor bara de inte är allt för långa!

Trikå är helt klart svinskönt att träna i. Alla jag haft pajar dock alldeles för snabbt. Under Armours core shorts kostar lite men håller också jävligt bra.

jokem
2012-10-10, 22:11
Trikå är helt klart svinskönt att träna i. Alla jag haft pajar dock alldeles för snabbt. Under Armours core shorts kostar lite men håller också jävligt bra.

Har man en massiv rumpa och lår som kan strypa valar så är trikå eller tights det bästa som finns!

TomasB
2012-10-11, 08:17
Jag gillar mina tights. Förstår inte hur man kan reta sig på någon annans träningskläder. Det är både skönt och praktiskt.

Hating?

Bra jävla ben! :D
Äh, tror det är få som "hatar" andras val av kläder på gym:et. Har betydligt svårare med personer som inte tar hand om sin hygien i så fall.

Folk får ha precis vad de vill på sig, och tycker man trikå är snyggt eller pratiskt, eller skönt eller vadsomhelst så är det bara att använda dem! :)

jokem
2012-10-11, 08:20
Men den största frågan är ju. Är det funktionellt att träna i tights?

rememberence
2012-10-11, 08:27
Hating?

Not really....:D

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/185021_206231592842506_360168023_n.jpg

hertzman
2012-10-11, 09:01

Absolut. De sitter åt, fastnar inte i grejer och spricker inte av djupa böj.

Not really....:D

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/185021_206231592842506_360168023_n.jpg

Köttigt! Och bra skor!

rememberence
2012-10-11, 09:02
Köttigt! Och bra skor!

Tack! Jag jobbar med vinklar ;)

rememberence
2012-10-12, 09:26

För min del känns det bättre i böj med tights, slipper byxor som trasslar ihop sig eller glider ner under rumpan på väg ner.

Svarade egentligen bara för att bumpa upp min och hertzmans bild...

LoveMachine
2012-10-12, 09:38
På min senaste militärövning så fick alla som ville skriva upp sig för att få ett par tights. Så när de väl dimper ner i brevlådan så ska jag se om de klarar ett rejält böjpass. Det ska bli intressant att se om det är något för mig annars blir de förpassade till löpning.

pejo
2012-10-12, 09:57
Lite intressant att man påverkas så mycket av vad andra tycker är OK och hur detta kan ändras.
Förr tränade jag ofta i tights. Sen kom det en period där detta av någon anledning verkade blivit ett stort no-no och då slutade jag. När jag fixade mitt eget gym i källaren så började jag köra med långa tights eftersom det är grymt bra att böja och marka i jämför med anda långbyxor och det är ofta lite småkyligt i källaren. Nu verkar det ju OK med tights igen så de få gånger jag går till ett allmänt gym och tränar så kör jag med mina tights igen.

Badshorts och boxerkalsonger har dock aldrig lyckats bli vän med så där har jag faktiskt inte fallit för det allmänna trycket (OK badshorts har jag väl använt när det var som mest ute med "vanliga badbyxor").

Sparven från Minsk
2012-10-12, 09:59
Jag kör oftast i tights på min bendag, annars mest shorts. Orka bry sig vad andra tränar i.

Oljeblixten
2012-10-12, 19:38
Mina älskade shorts gick i graven i dag, ska inhandla tights i morgon!

Olsson80
2012-10-12, 20:36
Den dagen jag har Hertzmans form på kroppen kommer jag definitivt köra tights!

skaparn
2012-10-13, 10:48
Korvfest på gymmet till alla klimakteriedamers och homosexuella herrars glädje

cykelbyxor

Saken är som sagt bara den att "fel" grupper står bakom pelarna och
fashineras..

cykelbyxor

kukdisplay [...] kuken

bögigt

"balettbulan"

Första gången jag såg en kille på gymmet med tights höll jag på att dö av skratt [...] gay att träna i såna där linnen som man visar halva pattarna med.

penis

jag är nå så jävulkst mycket med het att jag inte får vara i fred om jag inte bär tält

mumindalen

inte bara killar, utan även Flatina börjar idka onn så fort de ser mig

negergener

Den här tråden levererar

LizaK
2012-10-13, 10:57
Jättrolig sammansättning Skaparen. Hade dock varit roligare om
alla inlägg hade funnits på riktigt.

skaparn
2012-10-13, 10:59
Jättrolig sammansättning Skaparen. Hade dock varit roligare om
alla inlägg hade funnits på riktigt.

Jag hjälpte dig bara med översättning. Du kan tacka mig sen, nöjet är helt på min sida.

Alfers
2012-10-13, 17:50
Jag gick över till den tighta sidan idag.
Köpte ett par tights och körde ett benpass, jag är fast.
Folk tittade men inte så mycket som jag trodde att dom skulle göra.

sweetkarolina
2012-10-13, 18:44
En tights-trio lyfter (och felix har trikå under mjukisbyxorna).

4XSwBjTtPGk

davvvan
2013-08-22, 19:14
Har varit lite sugen på att träna i tights för att det blir så förbannat varmt att böja i mjukisbyxor. Men har för små ben för det.

Citerar min post från oktober med att meddela att jag köpt ett par tights under våren som jag numera alltid tränar ben och rygg i. Benen är fortfarande för små men jag inbillar mig att jag pressar de lite hårdare när det blir så tydligt visuellt. Otroligt sköna att träna i, även om jag borde införskaffa kortare varianter att använda under sommaren.

Ristretto
2013-08-22, 19:32
Tights är awesome.

Sparven från Minsk
2013-08-22, 19:47
Kör med tights på benpassen ibland. Skönt att slippa känna shortsen glida ned och skapa gällivarehäng när man kör böj...

PureWhey
2013-08-22, 20:28
Älskar mina nya tights, kör med ett par 2XU, känns som man håller värmen bättre än med shorts.

toomas
2014-02-16, 20:21
Någon som har tips på tights som man inte ser igenom när man kör knäböj osv? :)

Paperbasket
2014-02-16, 21:14
Någon som har tips på tights som man inte ser igenom när man kör knäböj osv? :)

Skins. http://www.skins.net/index.aspx

Sitter jävligt tight, heads up bara. Tränat i tights i tre år nu. De absolut bästa jag någonsin haft gällande passform är Skins.

Desertrat
2014-02-16, 21:15

Sitter jävligt tight, heads up bara. Tränat i tights i tre år nu. De absolut bästa jag någonsin haft gällande passform är Skins.
Alltid kört i tights, men så är man ju ett fruntimmer med.

toomas
2014-02-16, 21:23

Sitter jävligt tight, heads up bara. Tränat i tights i tre år nu. De absolut bästa jag någonsin haft gällande passform är Skins.Tack! Vet du vad det är för skillnad på A200 och A400? Hur är dom i längden, jag är ganska kort (171 cm)

Lejonjakt
2014-02-16, 21:24
Vad är målet, visa sig för andra män?

Desertrat
2014-02-16, 21:25
Man är mycket rörligare.

Lejonjakt
2014-02-16, 21:29
rörligare? snack. Köp dig ett par mjukisbyxor så ska du se. Finns gränser för vad en man kan ha på sig.

Desertrat
2014-02-16, 21:32
rörligare? snack. Köp dig ett par mjukisbyxor så ska du se. Finns gränser för vad en man kan ha på sig.
Nu råkar jag vara ett fruntimmer. och kör lite kampsport med för att öka på smidigheten.

Brunfel
2014-02-16, 21:36
Äsch, tights och rashguard är ju grymt.
Brukar lämna tightsen hemma när jag ska gymma dock. Vill inte skrämma tjejerna.

http://img.tapatalk.com/d/14/02/17/nu3y9ebe.jpg

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Grotesk
2014-02-17, 09:28
Har vi fastställt kraven för att bära upp tights å Ronnie Coleman?

Oxe? Pirre? Herkulez?

Holmeros
2014-02-17, 09:34
Jag använder tights (men med shorts över) på benpass. Håller värmen bra och är förbannat bekvämt, I like.

Men jag kommer nog aldrig visa mig i ett par tights endast. Det ser förjävligt ut i mina ögon, så shortsen ska med!

Ajemän
2014-02-17, 10:16
Jag kör tights och mjukisbrallor över. Jag måste typ vara ett geni?

Johanss0n
2014-02-17, 11:13
Att ha shorts över tightsen borde vara förbjudet enligt lag. Det är som att tatuera en svastika på armen och sen ha långärmade tröjor, stå för vilka vidriga människor ni är istället.

Nitrometan
2014-02-17, 11:16
Jag använder tights (men med shorts över) på benpass. Håller värmen bra och är förbannat bekvämt, I like.

Att ha shorts över tightsen borde vara förbjudet enligt lag.

Vad är meningen? Man kan ha endera shorts eller tights. Men varför ha båda? Om man vill ha shorts, varför ska man ha tights under? Om man vill ha tights, varför ska man då ha shorts över?

4623
2014-02-17, 11:16

Men jag kommer nog aldrig visa mig i ett par tights endast. Det ser förjävligt ut i mina ögon, så shortsen ska med!

Det du gör är 100 gånger värre enligt mig. *grr27*

Oxe
2014-02-17, 11:39

NEJ

FEL

*screwy*

gör om gör rätt

ps är du crossfittare och håller dig enbart på crossfittanläggningar så är detta en acceptabel utstyrsel

Påslakan
2014-02-17, 11:40

Såja, the way to go :D

Ristretto
2014-02-17, 11:45
Tights är optimalt. Empirisk erfarenhet, bästa raggningstipset.

ducedo
2014-02-17, 11:50
Fotbollsspelare har ju, under vintertid, haft underställsbyxor vid shorts i decennier. Att då ersätta underställsbyxorna med tights borde inte vara en så stor sak. Du håller värmen, bibehåller rörlighet men slipper ändå visa ditt kön för alla.

Edit: Borde kanske skriva att andra slipper se ditt kön.

Piranha
2014-02-17, 12:15
Har vi fastställt kraven för att bära upp tights å Ronnie Coleman?

Oxe? Pirre? Herkulez?

Du skickar in en bild till en domarpanel för godkännande.

LeBron
2014-02-17, 12:45

Det här brukar jag också göra när jag har lite ont i knäet eller något och vill hålla mig extra varm (eller ett underställ på överkroppen för att hålla mig varm där).

Män med enbart tights? Det ser konstigt ut... Det är liksom (i min mening) ett kvinnligt plagg och ser sjukt bra ut på tjejer. Jag tänker typ mig en kille som låtit det gå utför ett tag och tränar i sportbh, come on dawg! Dåligt exempel, men ni förstår :D

sweetkarolina
2014-02-17, 12:48
Fler män i tights!! Hur ska man annars kunna dregla över välsvarvade bakdelar som böjer?

Nitrometan
2014-02-17, 12:50
Fler män i tights!! Hur ska man annars kunna dregla över välsvarvade bakdelar som böjer?

Bra argument, men hur förklarar du då shortsen?

sweetkarolina
2014-02-17, 12:51
Bra argument, men hur förklarar du då shortsen?

Tro mig Nitro, jag är anti-shorts!

Nitrometan
2014-02-17, 12:54
Tro mig Nitro, jag är anti-shorts!

Skönt att du är med oss. Iaf i mot-shorts-och-tights.

Jag tränar i shorts (utan tights). Men det är bara för att jag trivs i det. Inte för att det skulle vara snyggt.

Men jag nåddes av ett rykte om att klubben har tagit fram tights med klubbtryck på...

Holmeros
2014-02-17, 13:01
Vad är meningen? Man kan ha endera shorts eller tights. Men varför ha båda? Om man vill ha shorts, varför ska man ha tights under? Om man vill ha tights, varför ska man då ha shorts över?

Det du gör är 100 gånger värre enligt mig. *grr27*

NEJ

FEL

*screwy*

gör om gör rätt

ps är du crossfittare och håller dig enbart på crossfittanläggningar så är detta en acceptabel utstyrsel

Såja, the way to go :D

Värmen och bekvämligheten framförallt. Crossfittare är det sista jag är!

Fan så negativa. Sålänge shortsen sitter riktigt slapp och inte stör någon rörlighet (vilket åtminstone mina inte gör) så är det riktigt nice!

Trapz
2014-02-17, 13:15
Köpte ett par billiga HM löpartights och måste säga att dom är förbannat sköna att både springa och träna i, men jag kör alltid med byxor över.

G.W
2014-02-17, 13:22
Mjukisbyxor/träningsbyxor och sedan ett par tights ovanpå. För att få till den där vaskulära looken.

Oxe
2014-02-17, 13:24
Crossfittare är det sista jag är!

Kom ur garderoben

sluta förneka dig själv

Holmeros
2014-02-17, 16:19
Kom ur garderoben

sluta förneka dig själv

http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aD0b5Qx_460sa.gif
:D :D

rooz
2014-02-17, 16:21
Riktiga män bär tights & skägg.

Men det är okej Holmer, Crossfitt är säkert bra för dig*kissass*

LeBron
2014-02-17, 16:50

Du har Abdel-Seidou på ditt gym, sluta klaga! Rippad, stor, skägg och tights!

Herr Oberst
2014-02-17, 18:22
Tights-shortsare borde man lagligt få kasta kakor och gympinnar på. Om man nu tvunget måste kombinera så skulle jag kunna acceptera skjorts-tightsare

Albin Eriksson
2014-02-18, 00:41
hotpants ffs!

Klein
2014-02-18, 00:58
Bilen pajade häromveckan så jag har börjat gå till gymmet. Det tar 1.5 timmar. Jag testade först att gå i shorts vilket var varmt och svettigt med någon form av exem/skavsår mellan låren som resultat. Så därför kör jag nu tights både under promenad och på gympasset. Smidigt och behagligt. För mig. Kanske inte för andra trafikanter och gymbesökare. Det är dock deras problem, inte mitt.

För övrigt: att som man använda shorts utanpå tightsen är ungefär lika larvigt som när kvinnor knyter en tröja runt midjan för att dölja det som dallrar i deras tights.

UCPthread
2014-02-18, 01:25
Folk stirrade ögonen ur sig, en del skrattade, somliga avlägnsnade sig snabbt från tightsmannens omedelbara närhet.

Idag, ett par år senare, är det modernt.
Själv är jag bara kluven. Förstår att det är skönt att bl.a marka i men är det verkligen värt priset? "

/ Vilken djävla tråstart..

Har man tid/ofokus nog att öht bry sig, så borde man stängas av från gymmet..

80-90 tal, var det vanligt. Tom svensk elit tränade i tights. En del gick tom runt på stan i det..

http://3.bp.blogspot.com/_2atiiVp-r8s/TOivzQJPLqI/AAAAAAAAAgk/8c1ZVsKDRds/s1600/Best%2Bbody%2Bbuilder%2BVictor%2BRichards%2Bimages %2B1.jpg

I USA var det ändock vanligare,,Victor Richards hade dem på ofta. Tom på expon, som tex FIBO..

Själv hade jag tights UNDER, vanliga överplagg, för att få mera värme/sänka skaderisk. Hade personligen inte trivts att träna i bara tights..

men bottom line; Ven F N, bryr sig..

andyone
2014-02-18, 09:52
Jag använder shorts utanpå tightsen när jag springer utomhus vid minusgrader för att få lite extra värme. På gymmet skulle jag dock aldrig ha den kombinationen.
Antar att ni endast snackar klädsel på gymmet men ändå - fuc da police.

Edit: Kanske tycker shorts-över-tights-bärarna-på-gymmet att det är gött med tights, men att det antingen blir för kallt med enbart tights (pga kyl- och andningsförmåga) eller för varmt/klumpigt med byxor över tights, och därför väljer att ha shorts över som blir perfekt för dem? De kanske bryr sig mer om funktion än utseende när de tränar.

Klein
2014-02-19, 02:40
Edit: Kanske tycker shorts-över-tights-bärarna-på-gymmet att det är gött med tights, men att det antingen blir för kallt med enbart tights (pga kyl- och andningsförmåga) eller för varmt/klumpigt med byxor över tights, och därför väljer att ha shorts över som blir perfekt för dem? De kanske bryr sig mer om funktion än utseende när de tränar.

Det är ju precis tvärtom. Shorts över tightsen på gym använder folk för att dölja sitt funktionella användande av tights.

Sir Anselm
2014-02-19, 16:42
Det är ju precis tvärtom. Shorts över tightsen på gym använder folk för att dölja sitt funktionella användande av tights.

Eller för att det ser "rätt" ut... ;)

När jag väl började springa i tights och insåg hur överlägset det var, så var steget till att köra med tights på benpassen rätt litet.