Visa fullständig version : Sats danderyd
DavidLag
2012-10-04, 08:33
Tjenare!
Jag har vid flera tillfällen blivit tillsagd av en och samma tjej på Sats Danderyd att man inte får träna utan skor.
Själv tycker jag det är helt larvigt, vad anser ni?
Samma kvinna förbjuder mig även från att ta med väska med redskap upp till gymmet eller att använda magnesium/kalk.
När jag frågar varför man måste ha skor svarar hon att man kan tappa vikter på tårna.
Tjenare!
Jag har vid flera tillfällen blivit tillsagd av en och samma tjej på Sats Danderyd att man inte får träna utan skor.
Själv tycker jag det är helt larvigt, vad anser ni?
Samma kvinna förbjuder mig även från att ta med väska med redskap upp till gymmet eller att använda magnesium/kalk.
När jag frågar varför man måste ha skor svarar hon att man kan tappa vikter på tårna.
Skor är väl självklart? Och magnesium och kalk skitar ner. Däremot har jag sett flera osm använder det, inte minst på Odenplan och emellanåt stureplan.
Varför vill du inte ha skor?
Låter för mig som du är fel person på fel plats. Byt gym till ett med inriktning på tynglyft snarare än välmående för gemene man.
Fishtank
2012-10-04, 08:57
Varför ska man ha skor är min fråga då?
Tränar i socker och har gjort väldigt länge, riktigt bekvämt I'd say.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Saxat från:
Sats medlemsvillkor (http://www.sats.se/Documents/Medlemsvillkor/Sverige/medlemsvillkor.pdf)
4. Medlemmens ansvar
4.1 Medlemmen förbinder sig
- att alltid uppvisa sitt medlemskort vid
träningscentrets reception innan träning eller
annan aktivitet påbörjas,
- att ta del av och följa SATS vid var tid
gällande säkerhets- och ordningsregler,
- att följa anvisningar som ges av SATS
personal avseende träningsmetoder och
hantering av träningsutrustning,
- att inte uppträda olämpligt mot eller
störande för andra personer som vistas i
SATS träningscenter, och
- att snarast informera SATS om
förhållanden som förändrar Medlemmens
rätt till erhållen rabatt på avgifter eller annan
särskild medlemsförmån.
2. Medlem skall för att undvika skador på
sig själv och andra i samband med träning
i träningscentret:
- Använda lämpliga träningsskor
(väl knutna). Träningsskor behöver
dock inte bäras i samband med vissa
gruppträningsklasser, såsom SatsYoga.
Ser inte problemet.
Fishtank
2012-10-04, 08:59
Poxeman löste problemet.
Säg du ska ha yoga. ;)
Klart du ska ha skor, det är en självklarhet.
Jag vill inte ha nåns äckliga fotsvett i min närvaro.
Herregud människa !
spoonchest
2012-10-04, 11:42
Ett par gympadojor är inte vad du behöver om du skulle få för dig att börja tappa viktskivor och hantlar på fötterna.
Däremot är det sådär lagomt skönt att sparka till saker på gymmet.
Spelar väl ingen större roll om man har skor eller inte ifall man tappar 200 pannor...
Möjligtvis att folk slipper se eländet (krosssade tår) om man har skor..
Det är ju en hygienisk aspekt bakom det hela också, skulle ni tyckta det var ok att träna utan tröja och ligga på bänkarna också ?
Magesium är ju lite tråkigt att man inte får använda men det är ju också att folk verkar ju inte kunna använda det snyggt, man skall visst så och damma maximalt så alla ser att man använder det. Och det är inte helt kul att sätta sig i ett stort vitt moln av "damm"
Är du uppbunden så kan du ju alltid prata med dom, om magnesiumet sköta det snyggt eller fråga ifall man inte kan avbryta avtalet då du har täcknat ett kort för att träna, magnesiumet är en förutsättning för du skall kunna träna så vilket är en konflikt, och går dom med på det så kan du ju byta, passar inte ett gyms regler har man ju alltid möjligheten att byta till ett ställe som passa ens behov
Kör oftast utan skor förutom på benpassen, riktigt skönt...sen att man ser grövre ut för man blir lite kortare är ju inte helt fel heller ;)
Är du uppbunden så kan du ju alltid prata med dom, om magnesiumet sköta det snyggt eller fråga ifall man inte kan avbryta avtalet då du har täcknat ett kort för att träna, magnesiumet är en förutsättning för du skall kunna träna så vilket är en konflikt, och går dom med på det så kan du ju byta, passar inte ett gyms regler har man ju alltid möjligheten att byta till ett ställe som passa ens behov
man läser väl reglerna innan man går med?
man läser väl reglerna innan man går med?
jo men anvisningarna som kommer är ju godtyckliga genom satspersonalen, står inte att magnesium är icke godkännt utan det är nåt som personalen påpekar för han vid senare tidpunkt...
regeln är att jag skall lyssna på dom men preciserar inte vad, och jag tycker han skall göra ett försök.
Även ifall inte dom gör fel så kan dom vara shyssta så går ev nåt att lösa.
Kan ju sluta med att han så glatt får betala hela vägenfram och inte använda sitt magnesium
BigSpawn
2012-10-04, 13:56
du får börja träna i sockiplast:D det var tider det
Klart du ska ha skor, det är en självklarhet.
Jag vill inte ha nåns äckliga fotsvett i min närvaro.
Herregud människa !
Om fotsvett skrämmer dig så mycket så borde flera andra grejer skrämma dig ännu mer på ett gym.
Syns tydligt inriktningen på satsen... Gruppträning och yoga! ;)
Tränar en hel del på sats och behöver ta av sig skorna för en övning, då gör man det. T.ex. vid marklyft. Däremot att inte ens ta med sig skor till gymmet känns mer som lathet...
Men detta med hygien? Är det verkligen ett problem? Känns som att direkt när man är på sats så kommer bakterierädslan krypande.
Styrkelyftsgym är generellt sett mycket skitigare och där kan det då tränas utan tröjor och vadhelst. Har aldrig hört talas om att någon fått sjukdom eller liknande från den träningen!? Däremot finns det ju en del smittor som lätt sprider sig i kampsportshallar.
Förövrigt lär det spridas mer skit mellan fötterna i omklädningsrummen...
Syns tydligt inriktningen på satsen... Gruppträning och yoga! ;)
Tränar en hel del på sats och behöver ta av sig skorna för en övning, då gör man det. T.ex. vid marklyft. Däremot att inte ens ta med sig skor till gymmet känns mer som lathet...
Men detta med hygien? Är det verkligen ett problem? Känns som att direkt när man är på sats så kommer bakterierädslan krypande.
Styrkelyftsgym är generellt sett mycket skitigare och där kan det då tränas utan tröjor och vadhelst. Har aldrig hört talas om att någon fått sjukdom eller liknande från den träningen!? Däremot finns det ju en del smittor som lätt sprider sig i kampsportshallar.
Förövrigt lär det spridas mer skit mellan fötterna i omklädningsrummen...
Fast jag vill ogärna ta i en bänk etc där någon just vilat sina svettiga fötter etc.
Mr.Sjöborg
2012-10-04, 18:51
Kör du vissa övningar i strumpor tycker jag du har rätt, är du e av lodisarna som alltid glider runt i strumpor(eller tom barfota) tycker jag att hon har rätt.
Att du inte får ta med väskan är absurt:S Magnesium är sällan tillåtet så det var väll inte konstigt? Kör flytande
Jag tränar utan skor när jag markar, använder magnesium varje pass och har väskan med in varje pass och jag har tränat på sats dom senaste 9 åren och aldrig blivit tillsagd.
Fishtank
2012-10-04, 19:02
Kan någon förklara vad felet är med sockar.
Sist jag tittade är inte fötterna något man svettas mycket om ifall man bara har sockar på sig.
Mr.Sjöborg
2012-10-04, 19:22
Kan någon förklara vad felet är med sockar.
Sist jag tittade är inte fötterna något man svettas mycket om ifall man bara har sockar på sig.
Sockor?
Förmodar att personerna inte går barfota som tomas dileva hela dagarna och således har svettats om fötterna tidigare på dagen. Sen även om det inte är extremt ohygieniskt så är det ändå i mitt tycke ofräscht/fel att gå runt i strumplästen, gå runt i strumpor gör man hemma. Speciellt som i TS fall där personalen vid flertalet gånger sagt åt han att han ska ta på sig skor, då är det väll bara att göra så...fan är du 5 eller?
Fishtank
2012-10-04, 19:58
Nja jag går runt barfota hela dagen hemma iaf.
Förklara gärna vad som är så ohygeniskt om man nu ska göra det hemma.
Nu tränar jag inte på ett satsgym men jag är nyfiken på vad som är så äckligt med sockar, där jag tränar är vi flera som kör i bara sockar utan några klagomål så inte direkt så jag lider av det.
Sen att jag har specifika träningsockar som tvättas en gång i veckan kanske kan vara relevant.
Du behöver inte vara otrevlig för att folk tränar i sockar också.
Sockar är korrekt beroende på dialekt.
Mr.Sjöborg
2012-10-04, 20:11
Nja jag går runt barfota hela dagen hemma iaf.
Förklara gärna vad som är så ohygeniskt om man nu ska göra det hemma.
Nu tränar jag inte på ett satsgym men jag är nyfiken på vad som är så äckligt med sockar, där jag tränar är vi flera som kör i bara sockar utan några klagomål så inte direkt så jag lider av det.
Sen att jag har specifika träningsockar som tvättas en gång i veckan kanske kan vara relevant.
Du behöver inte vara otrevlig för att folk tränar i sockar också.
Sockar är korrekt beroende på dialekt.
Jo men det är inte alla som går runt hemma barfota dagarna i ända?
Är väll lika ''ofräscht'' som om du skulle gå runt i strumpor på ett kontor eller annan allmän inomhuslokal.
Min otrevlighet har inget med sockorna i sig att göra, utan att TS ska sätta sig på tvären som ett dagisbarn bara för att han inte får som han vill. Det är väll bara att göra som personalen säger eller byta gym? finns ju trots allt fler sats
Nej, sockar är inkorrekt. Oavsett om du har talfel pga ortsavvikelser
Fishtank
2012-10-04, 20:44
Tja man går ju runt i sockar hela dagarna om man jobbar inom grundskolan så ja då är det ofräscht där alltså?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Strumpor
Trodde du riktade kommentaren om 5 år mot mig, att TS inte vill ha strumpor bryr jag mig inte ett dugg om utan jag är bara nyfiken på vad som är så ofräsct, då är det värre med alla som inte tvättar händerna efter dom pissat på våra kära gym.
Du är en ganska otrevlig person på internet.
Man har skor när man tränar på gym. Med skor avses inte heller flip flops eller badskor.
Mr.Sjöborg
2012-10-05, 20:05
Tja man går ju runt i sockar hela dagarna om man jobbar inom grundskolan så ja då är det ofräscht där alltså?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Strumpor
Trodde du riktade kommentaren om 5 år mot mig, att TS inte vill ha strumpor bryr jag mig inte ett dugg om utan jag är bara nyfiken på vad som är så ofräsct, då är det värre med alla som inte tvättar händerna efter dom pissat på våra kära gym.
Du är en ganska otrevlig person på internet.
Jaså gör man? det har jag inget minne av att personalen gjorde.
Tycker det tillhör gym-kutym/hyffs att man har skor att träna i, inte tränar i bar överkropp...etc, är inget hugget i sten men tycker att det är rätt lätt att förstå när man tränar på ett större gym med många människor som faktiskt kan tycka att det är ofräscht och äckligt. Vissa människor tycker ex att fötter är extremt äckligt/har fobi för fötter
Men tränar man på någon klubb där jargongen är sånn att man tränar utan skor eller i bara kalsonger så är det fine.
Tycker f ö inte att det är äckligt eller ofräscht
Njaa, det skulle jag inte hålla med om. /Otroligt less på människor som inte kan föra sig på gym
BigForre
2012-10-05, 20:07
Tränar själv på Sats Danderyd någon gång då och då. Tycker att de har fått upp ett bra gym..
Skor - Används för allas trevnad och troligen något som Sats har som regel av säkerhetsskäl. Halka, slå i tår, tappa saker på tår osv osv. De kan säkert vara tvungna av försäkringsskäl att ha denna regel.
Magnesium - Det blir dammigt och övriga kunder uppskattar när det är rent och snyggt. Det är inte många av de som använder magnesium som även har med sig en hink med vatten och en trasa för att städa upp efter sig. Använd ett dammfritt substitut istället.
Väska - Övriga kunder orkar inte snubbla över din väska. Vi har nog med att gå slalom och försöka undvika att trilla på hantlar, kakor, stänger och övrigt som ligger utspritt på golvet. Köp en snygg magväska, det är väl bygg om något =)..
Jag skulle vilja träna utan byxor och ligga med mina nakna skinkor och spela bänkpress..tur att det finns regler så att ni slipper se det =)
hygien och säkerhet för böveln
maximuscle
2012-10-05, 22:57
mr sjöborg: nyfiken bara torkar du alltid av bänkar å maskiner efter du använt dom?
Fishtank
2012-10-06, 00:26
Mr sjöborg med tanke på att jag jobbade inom skola så nyligt som för bara några månader sen så kan jag säga att skolöst är det som gäller fram till 7an på de flesta skolor.
Då har jag iaf fått svar på min fråga om varför det verkar irritera så många.
Kommer garanterat fortsätta köra i sockar tills det anses vara ett problem på mitt gym men med tanke på både folket och attityden med tillhörande ordningstänk är nog risken liten.
Har det nog väldigt bra på det lilla lokala gymmet för det alltid är ordning och respekt visas.
Mr.Sjöborg
2012-10-06, 05:34
mr sjöborg: nyfiken bara torkar du alltid av bänkar å maskiner efter du använt dom?
om jag svetta ner dom, ja
Problem Solved (länk till Five Fingers) (http://www.vibramfivefingers.com/index.htm)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.