handdator

Visa fullständig version : studie

ariak
2012-10-03, 18:26
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8455450

har hört många säga att man ska äta 1gkolhydrater per kv för att kroppen lagrar detta direkt som glykogen i musklerna och man bygger mer är stuiden sann?

Eddie Vedder
2012-10-03, 19:14
Vadå "sann"? Och vad har den med det du undrar över att göra? Det handlar inte om att bygga mer och 1 gram är ju inte ens med.

ariak
2012-10-03, 19:21
Vadå "sann"? Och vad har den med det du undrar över att göra? Det handlar inte om att bygga mer och 1 gram är ju inte ens med.

vart har jag skrivit att det står 1 gram i studien? 1 gram har jag fått från broscience och att man lägger på sig lite mer massa, har läst ett inlägg från 2007 på kolozzeum men ville bara klargöra det för mig själv. ursäkta min otydlighet.*facepalm*

Eddie Vedder
2012-10-03, 19:24
vart har jag skrivit att det står 1 gram i studien? 1 gram har jag fått från broscience och att man lägger på sig lite mer massa, har läst ett inlägg från 2007 på kolozzeum men ville bara klargöra det för mig själv. ursäkta min otydlighet.*facepalm*

Ja men varför postade du studien då? Jag förstår inte vad den har med saken att göra. Men nej man "behöver" inte 1 gram kolhydrater per kg efter ett pass. Man behöver inga kolhydrater alls om man ska dra det till sin spets.

Rhoads
2012-10-03, 19:26
Det studien säger är att en kolhydratdrink efter passet påskyndar muskelglykogeninlagringen. Om du inte dricker sockerlösning kommer depåerna ändå fyllas, men det tar lite längre tid.

tjing
2012-10-04, 06:56
Som svar på vad jag misstänker är din fråga så behöver du inte kolhydrater efter träning för att påverka muskelproteinsyntesen (muskeluppbyggnaden), då endast aminosyror räcker.

Däremot minskar en kombination med kolhydrater muskelnedbrytningen och det kan vara värt det i det långa loppet.