Visa fullständig version : Sverigetaxi
Hejsan.
Åkte med detta bolag igår. Chauffören tog mina pengar och drog bara. En riktig idiot. Jag kommer ihåg delar av reg.nr. och skulle gärna vilja veta om det finns något register eller liknande, så man kan kolla upp hela innan man anmäler händelsen.
Någon hjälp?
Vad vill du kolla upp? Kan du inte bara höra av dig till företaget? Tråkigt hursomhelst..
Hm, de brukar ju ta betalt för körningen.
Antar att du skulle haft växel?
Vad vill du kolla upp? Kan du inte bara höra av dig till företaget? Tråkigt hursomhelst..
Jag vill kolla upp så jag vet hela registreringsnr. Eftersom jag kommer ihåg en del av det, så kommer det bli ganska lätt om jag ser alla deras registrerade bilar/regnr.
Jag hörde av mig till företaget, men där var ingen som kunde ta tag i det. Personen jag pratade med bad mig göra en reklamation, men jag berättade för henne att detta handlar inte om reklamation, detta handlar om stöld och detta aset ska inte få göra så mot fler personer.
Det började med att jag hade kommit halvvägs och taxa-metern var redan på 150(vilket är slutpris 100% av gångerna). Jag sa då att antingen släpper han av mig här(halvvägs) gratis, eller så kör han mig för 150. Det slutade med att han körde mig, men då jag inte ville betala med kort, då han inte kändes 100% ärlig, så bad jag honom att köra till bankomat. När jag sträcker mig in genom fönstret och lämnar 200:- så trycker han gasen i botten så jag snabbt måste ta mig ut från rutan.
Jag vill inte att fler ska råka ut för denna typen av människor. Stackars de äldre/de som inte har koll på vad det ska kosta. De lurar så sjukt många och det är ett riktigt äckligt beteende.
Jockefoten
2012-09-30, 12:28
LOL! Rör det sig om 50kr?
Jag blev rånad på 800kr av Stockholmstaxi. Får höra det varje gång jag är i Sthlm av kollegorna...
Jag blev rånad på 800kr av Stockholmstaxi. Får höra det varje gång jag är i Sthlm av kollegorna...
Detta handlar inte om pengarna Jockefoten.
:smash:
Många små friåkare lever på att ta ockerpriser och helt lagligt skinna folk. Det är baksidan av avregleringen. Gissar att företaget kommer strunta fullkomligt i ditt klagomål. Om du anser att han stulit får du polisanmäla.
Ignatius72
2012-09-30, 14:18
Många små friåkare lever på att ta ockerpriser och helt lagligt skinna folk. Det är baksidan av avregleringen. Gissar att företaget kommer strunta fullkomligt i ditt klagomål. Om du anser att han stulit får du polisanmäla.
Nu hör väl sverigetaxi till ett av de större bolagen i landet så det borde ju finnas lite möjlighet till respons.
Men 50 spänn får du nog lägga till posten för lär-pengar. Gör inte om samma miss helt enkelt.
MathiasF
2012-09-30, 14:45
Precis som pizzerior, pizza 70kr, cola 35kr. "Det blir 125kr tack!".
Nu hör väl sverigetaxi till ett av de större bolagen i landet så det borde ju finnas lite möjlighet till respons.
Men 50 spänn får du nog lägga till posten för lär-pengar. Gör inte om samma miss helt enkelt.
Jag tycker inte detta är en miss från min sida. Innan jag hoppade in i taxin så sade han att det inte skulle bli mer än 150:-
Det är på sättet han tog 200:- och tryckte gasen i botten, med mig i rutan, som jag ogillar skarpt. Det ska han inte få göra om.
Körde han på mätare eller fast pris?
Vet inte var du åkte men jag åker bara med Taxi Stockholm och Taxi Kurir
Innan vi hoppade in i taxin så frågade vi vad det kostade och han sa att det skulle bli under 150:-. Åkt denna tur hundratals gånger och det blir alltid mellan 120-150:-. Han körde på mätare.
Ignatius72
2012-09-30, 15:57
Jag tycker inte detta är en miss från min sida. Innan jag hoppade in i taxin så sade han att det inte skulle bli mer än 150:-
Det är på sättet han tog 200:- och tryckte gasen i botten, med mig i rutan, som jag ogillar skarpt. Det ska han inte få göra om.
Lärdomen består i att inte hoppa ur taxin. Åkte du i sthlm så kunde du gått de 250 metrarna.
Med tanke på uppdrag gransknings granskning av bl.a. de bolagen så ska man inte bara hålla i plånboken utan även knipa ihop knäna när man anlitar dem.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.