Visa fullständig version : Hur ska jag träna för mer fett?
plexiglas
2012-09-30, 00:23
Hej på er! Lyckades inte hitta någon tråd som rörde denna fråga men skulle det finnas en får ni gärna länka till den...
Läget är såhär. Jag har sedan jag var väldigt liten (5-6 år) varit otroligt nätt och sedan tonåren har jag varit väldigt slank. Är idag 19 år gammal och är storlek XS/S (34/36), ca. 170 lång. Egentligen borde jag väl kanske inte klaga, men detta är lika mycket problem för mig att gå upp i vikt som för vissa att gå ned.
Det som egentligen är jobbigast för mig är att jag känner att jag saknar kvinnliga kurvor (har BH-storlek A/AA). Jag tycker det är otroligt vackert med "hull" istället för ben och hud. Så nu undrar jag: Vilken typ av träningsform är bäst om jag dels vill bygga muskler, dels lägga på mig i fett?
Tack på förhand :)
Du kommer att öka automatiskt med åren och bli "hulligare" för var dag som går nästan, alla är vi små och späda i kroppen när vi är yngre.
Ta det lugnt bara, börja inte svepa matolja eller något annat dumt utan kör på som vanligt och låt kroppen sköta det där naturligt.
zeusden1
2012-09-30, 00:35
Tyngdlyftning med massor av mat som kvinna. Nätta tjejer som håller på med tyngdlyftning blir så otroligt välformade!!
Ät mer fett och träna på.
plexiglas
2012-09-30, 01:15
Tyngdlyftning med massor av mat som kvinna. Nätta tjejer som håller på med tyngdlyftning blir så otroligt välformade!!
Tänker du på fria vikter då?
Maine_Cat
2012-09-30, 06:36
Känner så väl igen mig var/är liten och under tonåren liten riktigt liten utan för den skull ha några problem med mat 39 kg till 154 (20 år). Numera är jag liten men med ivarjefall några kurvor 154/52kg fett 20%. Jag är tämligen övertygad om att du kommer naturligt växa på dig. Rådet här ät bra vanlig mat, använd fullfeta produkter i matlagningen mjölk, keso, kesella, kött, fisk, ägg och grönsaker pasta, potatis ris till.
Börja styrketräna var inte rädd för att när du lärt dig teknik att träna tunga basövningar. Marklyft, rodd, chins, bänkpress, benböj latzdrag och någon magövning. Be dem på gymet visa dig.
När jag börja se över kosten och skippa chips godis läsk mot att äta bättre kom kroppen att lägga på sig, idag tränar jag styrketräning 4-5 pass i veckan samt ngt spinningpass för konditionens skull.
svenbanan
2012-09-30, 07:15
Tänker du på fria vikter då?
Tyngdlyftning (Olympic lifting på engelska) är det de tävlar i på OS. Ryck och stöt.
http://www.youtube.com/watch?v=n7jlSVDE5Ws
Blanda inte ihop det med styrkelyft (bänkpress, marklyft, knäböj) eller helt vanlig styrketräning med fria vikter eller maskiner eller whatever.
Anders The Peak
2012-09-30, 07:19
Hej på er! Lyckades inte hitta någon tråd som rörde denna fråga men skulle det finnas en får ni gärna länka till den...
Läget är såhär. Jag har sedan jag var väldigt liten (5-6 år) varit otroligt nätt och sedan tonåren har jag varit väldigt slank. Är idag 19 år gammal och är storlek XS/S (34/36), ca. 170 lång. Egentligen borde jag väl kanske inte klaga, men detta är lika mycket problem för mig att gå upp i vikt som för vissa att gå ned.
Det som egentligen är jobbigast för mig är att jag känner att jag saknar kvinnliga kurvor (har BH-storlek A/AA). Jag tycker det är otroligt vackert med "hull" istället för ben och hud. Så nu undrar jag: Vilken typ av träningsform är bäst om jag dels vill bygga muskler, dels lägga på mig i fett?
Tack på förhand :)
Jag tror för att inte tappa bort sig i sin egen självbild är att försöka be någon som inte känner dig att ge dig dess bild av din kropp för att du ska få en relativt hygglig objektiv bild av din kropp.
När det är så man är ektomorf i grunden kommer du ha svårt att lägga på dig hull på rätt ställen eftersom fettet brukar hamna som en ring runt magen på ektomorfer.
Mitt råd är ät bra mat med bra fetter och träna förståndigt och ta det långsiktigt och tänk på att träning och kost i första hand handlar om hälsan både kortsiktigt och långsiktigt.
arfgha!! ja! Är så sugen! <3
Du kommer att öka automatiskt med åren och bli "hulligare" för var dag som går nästan, alla är vi små och späda i kroppen när vi är yngre.
Ta det lugnt bara, börja inte svepa matolja eller något annat dumt utan kör på som vanligt och låt kroppen sköta det där naturligt.
det är inte helt sant. finns tjejer som är väldigt smala hela sina mig.
träna det du tkr är kul (styrketräning om du ville bygga muskler) och unna dig att äta det du känner för helt enkelt. välj naturligt kaloririka livsmedel typ lax och nötfärs osv :)
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Håll proteinintaget på högst (och minst) 2g per kg kroppsvikt. Ta bort alla slags fibrer och skit som mättar dig i onödan.
Ät mycket kolhydrater och fett. Skippa helst fruktos (som finns i socker och fruktsocker) och ät hellre kolhydrater med glukos (typ bröd, pasta, ris).
Ät gärna många gånger per dag.
Då går du troligtvis upp i vikt.
Träning
Ta ett vanligt styrketräningsprogram för hela kroppen, har du inte tränat förut så kör ett nybörjarprogram och försök få hjälp med tekniken.
Tyngdlyftning som har tagits upp är ett långsamt sätt att bygga massa då teknikträningen tar mycket mer tid än de flesta andra formerna av styrkträningen. Om du nu hittar en tränare som faktiskt kan sporten vilket oftast bara finns på atletklubbar med inriktning på tyngdlyftning...
Precis som för de flesta andra sporterna så är det väldigt dumt att kolla på hur ett fåtal som har tränat halva livet ser ut i kroppen då de har lagt så enormt mycket mer tid än vad som vanligen krävs för att få det visuella intrycket på att träna en idrott.
Kost
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159376
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.