Visa fullständig version : Johannes Årsjö är i final i WSM 2012!
Johannes Årsjö har tagit sig till finalen i Världens Starkaste Man 2012! Så underbart! Första gången någon svensk tar en finalplats sedan 2007. *flex*
http://maxstyrka.se/2012/09/wsm-johannes-arsjo-i-final/
Ristretto
2012-09-28, 07:37
Underbart!
Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
Kan jag se dessa program på nätet någonstans?
Tror inte jag har sportkanalerna hemma.
Charleston
2012-09-28, 08:01
Tror att det som vanligt spelas in för att visas i efterhand. Förstår inte riktigt varför WSM lever kvar i 1900-talet och inte kör livesändningar.
Riktigt coolt av johannes!
Har följt hans tävlande via en privatpersons g-doc: https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AsKN4Avtx-DVdGd0N2FJR0dkUFNKTzlBclhEM0hPN2c&gid=0
Noterbart är att Poundstone och Koklyaev är utslagna.
Nej, Chanel 5 har rättigheterna och tävlingen kommer enbart att visas på ESPN i England och USA i slutet av december och finalen den första januari.
Efter det brukar tävlingen läggas upp på Youtube.
Fredriiik
2012-09-28, 15:24
Grymt!
Nej, Chanel 5 har rättigheterna och tävlingen kommer enbart att visas på ESPN i England och USA i slutet av december och finalen den första januari.
Efter det brukar tävlingen läggas upp på Youtube.
Jag läste att Svend vad i USA för att täcka tävlingarna för norska TV2 – kanske planerade de att köpa in och sända tävlingen?
Da var hosten på full inmarsj, og når dette leses er Ole Martin på Verdens Sterkeste Mann for å kjempe om heder och äre, jeg for å dekke begivenheten for TV 2.
Jag läste att Svend vad i USA för att täcka tävlingarna för norska TV2 – kanske planerade de att köpa in och sända tävlingen?
Det vore väldigt roligt! Han brukar vara där, men det vore kul om han är där för att köpa in programmet. Det lär i så fall antagligen sändas i Norge någon gång nästa år.
Har missat detta! Rackarns vad gött:)
Ok, so the 2012 World’s Strongest Man started this week.
Did you enjoy the coverage so far? The live streams? The YouTube videos? The always up to date website?
How, in this day and age, can you screw up your online presence that bad? It’s like they took a look at a random weightlifting federation website and thought to themselves, “How can we make an even worse experience for the fans?”.
Congratulations WSM, you might have pulled it off!
Finns ett antal klipp, länkar m.m. på hans sida. http://www.allthingsgym.com
Helt fantastiskt bra jobbat att nå så långt. Känns som att det är en del konkurrens om förstaplatsen ändå...
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
Ni som är insatta, hur ser hans chanser ut?
Med tanke på att snittvikten på hans motståndare är 167 kg medan Årsjös egna kv är 138 kg så får jag känslan av att han är långt ifrån den starkaste i startfältet.
WSM 2012
200 kg (2,06 m) - Hafthor Björnsson
193 kg (2,03 m) - Brian Shaw
186 kg (1,99 m) - Terry Hollands
180 kg (1,98 m) - Mike Jenkins
170 kg (1,91 m) - Zydrunas Savickas
155 kg (1,85 m) - Ervin Katona
145 kg (1,86 m) - Krzysztof Radzikowski
140 kg (1,91 m) - Jean-Francois Caron
138 kg (1,91 m) - Johannes Årsjö
135 kg (1,78 m) - Vytautas Lalas
206 cm och 200 kilo. En liten man den där Hafthor.
Andreas Guiance
2012-09-30, 20:23
138 kg är nog lite i underkant. På SSM-finalen sa Johannes till mig att han vägde 153 kg eller något i den stilen vill jag minnas. Men han är ju knappast tyngst:)
206 cm och 200 kilo. En liten man den där Hafthor.
Det sjuka är att han endast är 23 år. Så större lär han bli!
138 kg är nog lite i underkant. På SSM-finalen sa Johannes till mig att han vägde 153 kg eller något i den stilen vill jag minnas. Men han är ju knappast tyngst:)
Ok de är inte omöjligt att de är gamla siffror. Men trots det är han ca 15 kg under snittet :)
Det sjuka är att han endast är 23 år. Så större lär han bli!
Ok de är inte omöjligt att de är gamla siffror. Men trots det är han ca 15 kg under snittet :)
Har hört att han vägde 110-115kg för 3 år sedan...
brian shaw har blivit lättviktare sen arnold classic, där stod vikten på 210kg!! =)
Fidde_Mannen
2012-09-30, 21:27
Sett lite film nu från 2012 wsm och shaw ser större ut än någonsin. Väger säkert över 210kg så den listan är nog gammal som gatan.
Sjukt att Poundstone torskade.
Kommer aldrig glömma Poundstone när han missade första platsen med att sätta sista stenen på kanten och den åkte i backen och The Dominator vann istället. det måste nog hemsöka honom en hel del du =)
Johannes har stått sig bra mot mycket tyngre motståndare förr. Han är så pass snabb (för sin storlek), rörlig och explosiv att han kan leva lite på det i vissa grenar. Dessutom är han ruggigt benstark.
Nu är det ju dock en viss klasskillnad på motståndet här gentemot de flesta andra tävlingar. Killar som Shaw, Björnsson och Savickas är ju så jävla starka att de blir snabba bara för att allt är så lätt, typ. Jag tror att han får det svettigt men det vore kul om han kan skrälla.
Har hört att han vägde 110-115kg för 3 år sedan...
Om det stämmer så är det ju heelt galet. Nån annan som sitter på info om den här killen?
brian shaw har blivit lättviktare sen arnold classic, där stod vikten på 210kg!! =)
Sett lite film nu från 2012 wsm och shaw ser större ut än någonsin. Väger säkert över 210kg så den listan är nog gammal som gatan.
Njaa, han vägde trots allt inte mer än 188 kg under förra årets WSM. Men kanske..
http://trainingattheedge.com/wsm-2011-winner-brian-shaw-interview/
Slutresultat
Žydrūnas Savickas - 49
Vytautas Lalas - 44.5
Hafþór Júlíus Björnsson - 42.5
Brian Shaw - 40
Mike Jenkins - 38.5
Krzysztof Radzikowski - 32.5
Terry Hollands - 28.5
Jean Francois Caron - 21.5
Johannes Årsjo - 19.5
Ervin Katona - 9.5
Darkseid
2012-10-02, 10:21
han kom ju åtminstone inte sist
Om det stämmer så är det ju heelt galet. Nån annan som sitter på info om den här killen?
De berättade lite kort under en av tävlingarna jag sett på youtube att han tills för tre år sedan spelade basket.
Jag vill minnas att de sa han vägde 125kg då och 200 vid tävlingstillfället (2011)
De berättade lite kort under en av tävlingarna jag sett på youtube att han tills för tre år sedan spelade basket.
Jag vill minnas att de sa han vägde 125kg då och 200 vid tävlingstillfället (2011)
Jag vill minnas att de sa att han vägde runt 105-110 när han spelade basket och sedan 3 år senare är han med i WSM final och väger ca 210 kg. Helt okej!
Hoppas Haftor håller sig skadefri, ska bli spännande att se var han befinner sig om 4-5år :)
Jag vill minnas att de sa att han vägde runt 105-110 när han spelade basket och sedan 3 år senare är han med i WSM final och väger ca 210 kg. Helt okej!
Okej, ja jag är lite osäker på siffrorna där. Du har säkert rätt.
Massiv ökning hursom :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.