Visa fullständig version : Hur mycke tar folk i knäböj?
Tricklev
2004-02-05, 22:52
Har inget o göra så frågar folk vad dom tar i knäböj
så svara på nu =)
Karl_alfred
2004-02-05, 22:53
140 ass to the grass, inget 90 graders fjant.
Personligt rekord är 1x28 på 110 kg.
Har aldrig maxat.
Herkulez
2004-02-05, 22:57
270 som bäst, men det fanns mycket kvar å ge
Herkulez
2004-02-05, 22:58
Originally posted by Medusa
Har aldrig maxat. 28 reps knäböj, blev anfådd bara av att läsa det :D
bubbleman
2004-02-05, 23:11
Körde 4*10*70 kg idag....har dock bara testat ett par gånger innan...
Originally posted by Herkulez
28 reps knäböj, blev anfådd bara av att läsa det :D
Jo, jag var anfådd :D Nådde nästan kardiovaskulärt failure innan muskulärt :notme:
får man fråga varför du körde en 28 reppare?
monotonic
2004-02-06, 00:59
8-10 reps på 60-80 kilo med skadat knä som inte tillåter mer tyvärr...
Nådde nästan kardiovaskulärt failure innan muskulärt
Nu slänger du dig med häftiga ord här... Kan få be om en förklaring på "kardiovaskulärt failure"?
Tror inte han menar failure i det systemet eftersom det borde betyda döden :)
Men det kardiovaskulära systemet är hjärtlungmaskinen mer eller mindre! Han menar väl att "konditionen" tog slut innan musklerna nådde failure i den övningen på den vikten kanske?
körde aldrig knäböjjar innan.. började för 3 veckor sedan, tar väl en 70-kanske lite mer, vad tar du själv Tricklev?
Valrossen
2004-02-06, 03:49
Som nan sa lampligt beskrev det, annu en "jag har storre penis an dig-trad"!
Jag har nastan helt gatt over till front-bojar for ovrigt.
King Grub
2004-02-06, 07:21
Jag har gjort en tvåa på 200 och 16 på 140 kilo. :(
sexydanny23
2004-02-06, 07:35
jag är inte alls bra på knäböj och kör den inte då jag inbillat mig att mitt arsle växer så en 80-90/3-4:MrT:
shirunai
2004-02-06, 07:38
50kg * 10 djupa, har växt 4½cm på ett halvår :hbang:
När jag var i början av 17 år så kunde jag böja 180 kilo "lite" djupare än 90 grader, dock inte helt ner alltså. Har varit uppe på 190 kilo t om, fast då var det bara 90 grader.
Sedan dess har jag sänkt o sänkt för att få ett djupare o långsammare övningsutförande, och idag maxar jag väl en max 140 "ass to the grass", även om jag inte maxat på ett bra tag.
Originally posted by Hnke
Jag nådde inte failure förrän 28, kan ju inte sluta innan.
Originally posted by JAM
Nu slänger du dig med häftiga ord här... Kan få be om en förklaring på "kardiovaskulärt failure"?
Jag menar att jag nästan slutade pga. syrebrist till musklerna istället för att musklerna failade och jag inte kunde göra en rep till.
Shadow Warrior
2004-02-06, 09:35
Har aldrig maxat.
Jag är imponerad Medusa! Så gör man när man tränar hårt!
/Sahdow Warrior
Shadow Warrior
2004-02-06, 09:37
Originally posted by Hnke
20reppar stimulerar mycket tillväxt! Om fler körde högreps Knäböj skulle fler ha grova ben, ben utvecklingen är ju faktiskt patetisk när det gäller som flesta tränande i sverige.
/Shadow Warrior
Shadow Warrior
2004-02-06, 09:40
Originally posted by shirunai
Pova 20reps Breathing squats 1-2ggr i veckan du kommer växa som gräs, fast du kommer ha en ständig träningsvärk, men det är det värt! ;)
/Shadow Warrior
Shadow Warrior
2004-02-06, 09:42
Originally posted by JAM
Det där är ju allmänbildning!
....givande inlägg jag vet ;)
/Shadow Warrior
Har gjort en sex reppare på 200..........men kör inge böj längre då jag inte tycker övningen ger de resultat jag vill få ut av min benträning........
// Ladd
MEGA_MAN
2004-02-06, 09:49
Tar en 170 (godkänt unförande, inget fusk)
Shadow Warrior
2004-02-06, 10:15
hmmm... skumt det där, på mitt gym är det ytterst sällan någon kör knäböj men ändå så verkar alla här ta minst 150 i böj ;)
/Shadow Warrior
Originally posted by Shadow Warrior
hmmm... skumt det där, på mitt gym är det ytterst sällan någon kör knäböj men ändå så verkar alla här ta minst 150 i böj ;)
/Shadow Warrior
Jo det kan vara så att i verkligheten blir sk "ass-to-the-grass" patetiskta småjuck :D. dock inte menat till de trovärdiga som skrivit här :thumbup:
/Shadow Warrior
Precis! Har tränat på stans mest välbefolkade gym under ett år nu och böjställningarna är i princip alltid lediga, även under rusningstid. Tror jag har sett sammanlagt tre personer under hela året som kört knäböj...
(Orkar själv 6x100kg.)
Herkulez
2004-02-06, 11:56
/Shadow Warrior
du kanske borde byta från ditt fjollgym till ett riktigt :D
Där jag tränar så är då benböj ställningen alltid upptagen.....men då är jag ju en norrlänning och inte en fjollträskare :D
/Shadow Warrior
De som hänger här och är intresserade nog att följa debatterna och dessutom skriva är inte direkt ett normalt urplock från något diskogym!
Nils
zonecapone
2004-02-06, 12:33
Har gjort ett par reps på 250kg..
Kör dock 10or strikta djupa på 150kg i smithen rätt ofta..kör man det sisst i passet så behövs ej mer vikt för mej...
ZONE
Karl_alfred
2004-02-06, 12:46
du kör väll betydligt djupare än på bilden eller?
För min del har jag inte så stor vana med knäböj.
Förra on-perioden blev det disco, och när jag körde hemmavid efter det hade jag inget ställ. Fick köra zerkerböj som jag gjorde på 70-80 kg a' 20 rep med. Så långt ner som går.
Nu har jag fixat ett gymkort igen och tillsammans med min kompis hade vi tänkt rocka fett med tunga vikter :hbang:
edit: kör alltid utan nämnvärd acceleration då jag haft knäinflammation en gång i tiden och inte vill ha skitknän som många tyvärr har...
zonecapone
2004-02-06, 12:53
Alltid under 90 grader..
Körde alltid ända ner i backen förut men har insett att det är lätt att studsa i botten då..tycker det tar bättre att vända lite innan..
Thtats just me..
ZONE
mr_ping2
2004-02-06, 14:29
4x90kg riktigt.... :)
Bara 32.5kg under bänken
Flex Jackson
2004-02-06, 14:34
130 1 rep, men det var för ett år sen, nu knäskada....
Originally posted by Herkulez
270 som bäst, men det fanns mycket kvar å ge
Jag älskar dig
nordland
2004-02-06, 14:46
Kör inte vanlig böj, men har gjort en 4:a på 135 i frontböj.
Herkulez
2004-02-06, 15:27
Originally posted by Flex Jackson
130 1 rep, men det var för ett år sen, nu knäskada....
Jag älskar dig
det är ömsesdigt :kinky:
en djup 6a på 120 som bäst.
Megatuttarna
2004-02-06, 16:01
Körde en lätt 10:a på 100 kg i smithen första gången jag testade böjjar. (hela vägen ner, d v s hamstrings touchar vaderna.)
Har gett dem en chans men det enda som växer är arslet och midjan. Otroligt jävla fult enligt mig.
Håller mig till kära benpressar som får hela benet exklusive arslet att plågas istället.
RealElwood
2004-02-06, 16:12
Asså hela vägen ner, menar ni tills röven tar i vaderna??? Själv kör jag så att ovansidan på låret är parallell med golvet, är det inte nog asså???
DarthHolm
2004-02-06, 16:17
Några 2or på 140 idag.
Karl_alfred
2004-02-06, 16:20
Originally posted by RealElwood
Asså hela vägen ner, menar ni tills röven tar i vaderna??? Själv kör jag så att ovansidan på låret är parallell med golvet, är det inte nog asså???
Jeep tills röven nuddar vaderna ( eller ass to the grass)
man kan ju fråga sig varför knäböj skulle vara annorlunda än alla andra övningar?
/Shadow Warrior
mmm håller med. Dessutom kör 80% kvartsrepetitioner. Resterande kör kanske 90 graders böjar. Träffade en kille jag känner lite halvt på gymmet, han frågade om han kunde få köra böjar samtidigt som mig. Javisst sa jag när jag var klar med min 12 reppare på 110. Killen gick stöddigt fram till powerracken och lassade på två 10 kilos plattor till sen ställde han sig under stången och gjorde ett antal knappt kvarts repetitioner...
Tycker allmänt att det är så på gymmen att folk focuserar mer på vilken vikt det är på stången och tänker inte ett skvatt på de viktigaste som utförande av övningen, kontakt osv.
Karl_alfred
2004-02-06, 16:40
Originally posted by MAXX
Tycker allmänt att det är så på gymmen att folk focuserar mer på vilken vikt det är på stången och tänker inte ett skvatt på de viktigaste som utförande av övningen, kontakt osv.
framförallt i böjarna. har nästan aldrig sett någon köra ass to the grass böjar.
Originally posted by Karl_alfred
framförallt i böjarna. har nästan aldrig sett någon köra ass to the grass böjar.
"Ass to the grass", hör du hur macho det låter?
Träningen är individuell, vi har alla olika längd och storlek på muskler, leder etc. Du kan inte applicera exakt samma rörelsemönster på alla.
Får du bra resultat av "Ass to the grass" :rolleyes: böjar, så visst, gör dom, men det finns de som svär vid max 90 grader etc, proffs såväl som nybörjare.
Karl_alfred
2004-02-06, 17:00
jo visst låter det häftigt det håller jag med om. Sen tror jag inte det är så väldigt individuellt. Visst kan det skilja något. Men alla som kör med full rörelse i allt annat bör ju även ha förmågan i detta. Klarar man inte av dem tycker i allafall jag att man genast bör stretcha samt träna upp balansen.
jo visst låter det häftigt det håller jag med om. Sen tror jag inte det är så väldigt individuellt. Visst kan det skilja något. Men alla som kör med full rörelse i allt annat bör ju även ha förmågan i detta. Klarar man inte av dem tycker i allafall jag att man genast bör stretcha samt träna upp balansen.
Det finns ju tom. de som propagerar för att under 90 grader är skadligt för knän och leder, hur bemöter du det?
Jag tar min egen erfarenhet som exempel:
När jag körde "Ass to the grass" så fick jag väldigt ont i knäna efter passet, jag löste detta genom att endast gå ner 90 grader, trots det så växer mina ben som träd och jag ökar hela tiden i styrka.
Fan vilket snack det blir varje gång folk ska jämföra vikter. Håll er till SL-reglerna, dom går inte att misstolka. Följer man inte dom så säger vikten inte mycket om man jämför flera personer... den ena kör kvartsrep, den andra jättedjupa och den tredje i Smithmaskin.
Saxat från kraftsport.nu:
Knäböj
Lite förenklat så gäller det här att lyfta ut stången på ryggen och sedan sätta sig ner tills höftväcket är under knäets högsta punkt och sedan resa sig upp.
Bänkpress
I bänkpress gäller det att liggande på en bänk med vikten på raka armar ta ned stången till bröstet, göra ett markerat stopp och sedan pressa upp vikten till startpositionen.
Marklyft
I marklyftet så gäller det att lyfta stången från marken och sedan räta på sig så att man står rak i slutpositionen.
Se även http://www.powerlifting-ipf.com/IPF_rulebook.pdf för utförligare beskrivning.
Karl_alfred
2004-02-06, 17:10
Det finns ju tom. de som propagerar för att under 90 grader är skadligt för knän och leder, hur bemöter du det?
Det är en myt skapad av viktkåta.
Jag tar min egen erfarenhet som exempel:
När jag körde "Ass to the grass" så fick jag väldigt ont i knäna efter passet, jag löste detta genom att endast gå ner 90 grader, trots det så växer mina ben som träd och jag ökar hela tiden i styrka.
Förmodligen studsar du i botten, eller vinklar in knäna vid fulla böjar. Detta för att klara mer vikt.
Jag får mer ont i knäna av att stanna vid ca 90 grader än att gå ända ner. Det känns dessutom inte ett skit i låren om jag inte går ända ner. Vikterna är ointressanta, har man ingen kontakt kan man lika gärna skita i övningen.
//Jörgen
Karl_alfred
2004-02-06, 17:18
Originally posted by Jorgen
Jag får mer ont i knäna av att stanna vid ca 90 grader än att gå ända ner. Det känns dessutom inte ett skit i låren om jag inte går ända ner. Vikterna är ointressanta, har man ingen kontakt kan man lika gärna skita i övningen.
//Jörgen
för mig är det mestadels ryggen som tar stryk. Håller helt med om det där med kontakt. de som inte kör fulla böjar borde testa det är en väldig skillnad.
för mig är det mestadels ryggen som tar stryk. Håller helt med om det där med kontakt. de som inte kör fulla böjar borde testa det är en väldig skillnad.
Har testat båda. :smokin:
Karl_alfred
2004-02-06, 17:34
och du märkete hur mcket bättre fulla tar eller hur?
Originally posted by Munter
Knäböj
Lite förenklat så gäller det här att lyfta ut stången på ryggen och sedan sätta sig ner tills höftväcket är under knäets högsta punkt och sedan resa sig upp.Jag antar att det är detta alla menar med "90 grader". Eller?
Man skulle ju kunna tänka sig att de går ner så att de har rät vinkel i knäet. Att med "90 grader" syfta på att man har låren parallella med golvet, är ju ingen vidare målande beskrivning.
JAM: Nej, många menar på 90 grader mellan vaden och låret. Det är en kvartsböj typ. Tyder man det istället som 90 grader mellan lårets översida och golvet börjar man komma i godkänt djup.
EDIT: Oj nu blev det fel... jag menar lårets översida parallell med golvet. Det är inget som är 90 grader då inte.
Herkulez
2004-02-06, 17:55
?
och hur länge var det du hade tränat....1 år?
Karl_alfred
2004-02-06, 17:55
Originally posted by JAM
Jag antar att det är detta alla menar med "90 grader". Eller?
Man skulle ju kunna tänka sig att de går ner så att de har rät vinkel i knäet. Att med "90 grader" syfta på att man har låren parallella med golvet, är ju ingen vidare målande beskrivning.
skulle inte tro att det är det alla menar. Har mött på många som säger att de kör till 90 grader och de kör absolut inte enligt de reglerna inte till 90 grader heller för den delen.
Here we go again:
Att gå ner tills låren är parallella med golvet är INTE 90 grader! Hur är det med matten? Det är dock nära 90 grader på en böj utförd av en tekniskt begåvad styrkelyftare. Det folk på gymmen menar när dom säger 90 grader är parallellt med golvet. 90-gradersböj med vanlig byggar-stance ger ett rätt kort ROM.
Power factor training = korta rep för maximal överbalastning :smokin:
Nu är ju frågan vem som lyckats och har grövst ben!
dom som kört korta eller såkallade röven i gräset böj (vem f-n tränar på gräsmatta föresten)
Originally posted by PDS
Nu är ju frågan vem som lyckats och har grövst ben!
dom som kört korta eller såkallade röven i gräset böj (vem f-n tränar på gräsmatta föresten)
Platz ben var ju "hyfsade". :rolleyes: Han körde djuuuupt.
//Jörgen
Jo dom är rätt okej :D
men förutsättningarna är lite anorlunda när man trycker ett tjog sprutor i veckan :notme:
läste fel,fick för mig det stog att Platz körde högrep!
Blev en 6a på 92,5kg förra passet, är nog max för mig... kanske skulle maxa på 100kg (djupa)
Väger inte så mkt heller *skylla ifrån* :D
zonecapone
2004-02-06, 19:12
I fired up my trike with a big roaaar.....
I had everything I needed in the back-pack...liftingbelt, gym shoes, a bottle of red-kick...
& ofcourse my yellow sunglasses.
I was getting fired up when I crused through town...
I could feel the Therma-pro capsules slowly kicking in...Damned...
I mean this wasnt just an ordinary day..after all it was LEG DAY !
When I got to the gym I could see that my training partner for that day was already there.
He was sitting with his back against me...I noticed his familiar shaved head
& his wide shoulders hiding under his huge XXXL shirt.
He was sipping some coffe & turned around when he heard me, opened his big grin & said-
"There you are sucker! Today I gonna make ya puke Zone!!! "
"I sure hope you do, that is your job...thats why you are here bro!" I answered.
After warming up we went straight to the smith-machine for some all out smith-machine squats.
We warmed up slowly..getting the feel of the movement.
Now we were hitting 450lbs....sweat were poring down my bald head...
I could feel the taste of salty sweat in my mouth..
I was focused..
Tom Platz once said that your life passes in front of your eyes when you realy know how to squat..
I know he was right... so I said a prayer, crossed myself, tighted my belt & started the first rep...
It felt like a hammer banging me to the ground...
I felt no pain & I knew the weight had to go up..so with full power I raised it... & it was easy!
"One more MOTHER FUCKER!!! & BREATHE!!!"
I felt the power in my whole body!..
Nothing could stop me now!
It was easy..I was in the zone!!!!
3...
4...
5...
6..
"C`MON SUCKER CANT STOP AT SIX ITS A BAD OMEN!..UP..UP !!!!"
I had to make atleast one more..I had to...
I was drenched in sweat..& while looking into the mirror I couldnt recognize myself...
I was in a daze..even thru my yellow sunglasses I could see that my eyes were
dark red & veins where spreading like snakes all over my head...
Dont know how but I was up again !!!
ONE MORE JUST FOR THE HELL OF IT!!!!!
I was fearing death..this wasnt funny anymore...
I didnt even breathe anymore..my heart had stopped..
But......
I had to try...we all gonna die anyway..life is only temporary...
"BE A WARRIOR!!!!!"
It felt like my whole body was going to explode as I went down again..
My senses were gone.. I felt nothing...
I could only see a shadow in the mirror slowly raising up again & everything went dark...
Suddenly I was back...I was lying on the gym floor, gasping for air.
My heart were speeding so fast...still I couldnt breathe...I was nauseous...
But I was back..I had done it!
8 reps with 450lbs..thats good...I had done it...
I was so nauseous & in so much pain..
And everything ....EVERYTHING.... was good !!!
........................................
ZONE
Herkulez
2004-02-06, 19:16
Fan kan knappt vänta till morgondagens benpass nu när jag läst zones post:thumbup:
Hehe härlig historia, Capone.
zonecapone
2004-02-06, 19:19
Thanx!
ZONE
Körde 12or på 146 kg idag i smithen, efter 4 set sa det stopp.
TheSQUAT
2004-02-06, 20:08
En sån här tråd måste jag ju bara skriva i...är ju barnsligt förtjust i knäböj! :D
Saxat ur dagboken från senaste månaden: en 5:a på 205, en 3:a på 220 och en singel på 230. Inga mesiga halvböjar. Inte heller fullt tävlingsdjup, men jävligt fina böjar!
Heavy shit! Blodsmak, skräckblandad förtjusning. I just love it!
Att jämföra vikter är annars helt meningslöst som Munter sa tidigare nånstans i tråden. Ska man jämföra ska det vara SL-style.
Och som nån annan sa. Att stanna vid 90 grader är för mig verkligen att tigga om ont i knäna. Känns bra mkt bättre att gå djupare och ger grym kontakt.
klara 150x1 idag men e ej säker på att den var tävlingsgodkänd 17år
Karl_alfred
2004-02-06, 20:46
Originally posted by PDS
Jo dom är rätt okej :D
men förutsättningarna är lite anorlunda när man trycker ett tjog sprutor i veckan :notme:
spelar ju ingen som helst roll i detta samanhang.
Eftersom jag är lite nybörjare fortfarande på fulldjupa böj så har jag inte kommit längre än: 3x150 arslet i golvet. (Förra passet). 4x155 lyckates jag dock med i slutet förra året. Ingen lever på gamla meriter dock.
Kallingen
2004-02-07, 01:49
Testade första gången igår, har tidigare kört i benpress-maskin
Tog 5*90kg igår och har en helvetisk träningsvärk idag :hbang:
I en benpress så ligger jag på 8*170-220kg (beroende på maskin) - så, där ser man vilken skillnad det är, går inte ens att jämföra!
Kanske ska tillägga min vikt på 70kg och nyss fyllda 18 :thefinger
Har gjort en djup sexa med en hundrakilos polare på axlarna. En balansakt utan dess like ;) .
no1fitness
2004-02-07, 04:32
Jag tillhör dem som tror att om man knappt ens kör parallella knäböj, av diverse anledningar, så ger det inget resultat. Jag tycker också att det tar värre på knän att "kvarta" än att köra fulla böj.
Som tjej har jag ganska stora benmuskler och har aldrig varit fan av benträning överhuvudtaget och har ofta slarvat med den biten. Men de gånger jag har tränat ben har jag alltid kört böjen och den är överlägsen !!:hbang: Min sambo har också fått mycket bra resultat med smala och "vanliga" böjar. Han har gjort 8 or på 150 kg och jag har gjort 4-6 or på 90 kg.
Muaytudd
2004-02-07, 10:07
Svinbra skrivet Zone! :hbang:
Shadow Warrior
2004-02-07, 11:27
Originally posted by RealElwood
Man ska alltid använda full range of motion enligt min mening, att stanna vid parralellt är ju inte naturligt, sedan tycker jag det sliter mer på knäna att stanna vi det läger, man får även en bättre höft, gluteus och korsryggs styrka av att göra djupa, vill man bara pumpa framsidan kan man ju kör hack squat , whatever...
/Shadow Warrior
Shadow Warrior
2004-02-07, 11:30
Jeep tills röven nuddar vaderna ( eller ass to the grass)
man kan ju fråga sig varför knäböj skulle vara annorlunda än alla andra övningar?
Skumma namn ni använder (ass to the grass) är det kollozzeum original eller? Rock Bottom Squats heter det så vitt jag vet.
Kör man så att knäna aldrig går utanför tårna då heter det Ass Squat eller Rövböj, fast det har jag givetvis hittat på själv ;)
/Shadow Warrior
hmm, brukar köra kring 8-10 på 90kg..
rätt fjantiga vikter fast dom duger, kör röven i vaderna och kör strikt och fint med mycket god kontakt i påkarna.
<bortförklaring> bör kanske tillägga att jag bara kört böj sedan i höstas och arbetar fortfarande endel med tekniken och styrkan i bålen håller jag på att jobba upp, den får enheldel spö av böjen faktiskt </bortförklaring>
Herkulez
2004-02-07, 15:00
Skumma namn ni använder (ass to the grass) är det kollozzeum original eller? Rock Bottom Squats heter det så vitt jag vet.
Kärt barn har många namn
LunaSpice
2004-02-07, 17:16
Originally posted by sexydanny23
jag är inte alls bra på knäböj och kör den inte då jag inbillat mig att mitt arsle växer så en 80-90/3-4:MrT:
Mina ben OCH arsle har växt massvis under hösten/vintern så jag har slutat träna tungt. Jag kör 12-14 reps i knäböj, 6 set. Annars kommer det sluta med att alla mina byxor blir för små (gränsfall just nu).
Karl_alfred
2004-02-07, 17:18
äh inge farligt med lite stjärt, jag har en och brudarna älskar den:thumbup:
Lillgrabben
2004-02-07, 17:23
För lite iallafall men trägen vinner tillslut & jag ger mig inte speciellt fort.............
MVH
äh inge farligt med lite stjärt, jag har en och brudarna älskar den:thumbup:
man måste ju kunna bära upp sina brallor som en karl :thumbup:
finns bara ett utförande på böjar och det är ass to the grass.
de som gnäller på det, är de som inte orkar med det. Det är fysiskt och psykiskt jobbigare momentet att gå fullt än att göra de klassiska kvartsböjen, där man kan ha mycket vikt och lura sig själv att man är stark.
men det finns ingen anledning till att benen skall tränas annorlunda än de andra musklegrupperna, (fullt rom)
är själv svag som satan i böj. har som bäst gjort en 23 reppare på 102,5. och efter dem så mådde man inte så jävla bra.. men bena de växte :bpump:
The trainee
who does
not squat
rock bottom
is afraid of
real work.
He is afraid
of going down
and staying down.
He is afraid
of throwing
up on the
platform.
He will never
posess true
strength.
:hbang: :hbang:
Karl_alfred
2004-02-07, 20:19
Originally posted by Fartman
man måste ju kunna bära upp sina brallor som en karl :thumbup:
:thumbup:
Men om benen växer och man inte går ass the the grass gör man fortfarande fel då? :confused:
Tänk om jag gjort fel nu :cryout:
Karl-alfred? :cryout:
jag har väl varit uppe och kört på 175 kilo och då menar jag riktigt djupa, så röven slog i golvet nästan:bpump:
Karl_alfred
2004-02-07, 22:04
Originally posted by Spike
Men om benen växer och man inte går ass the the grass gör man fortfarande fel då? :confused:
Tänk om jag gjort fel nu :cryout:
Karl-alfred? :cryout:
hehe ja något gör du ju rätt;) Men jag ser ingen anledning varför man ska köra halva böjar. När man kör fullt i allt annat. Men det är upp till dig. Personligen tror jag på mer utveckling vid fulla böjar.
hehe ja något gör du ju rätt;) Men jag ser ingen anledning varför man ska köra halva böjar. När man kör fullt i allt annat. Men det är upp till dig. Personligen tror jag på mer utveckling vid fulla böjar.
en grej jag gillar med djupa böjar är faktiskt, hör och häpna, att man använder mindre vikt än vid grundare varianter
Karl_alfred
2004-02-08, 02:01
Originally posted by Fartman
en grej jag gillar med djupa böjar är faktiskt, hör och häpna, att man använder mindre vikt än vid grundare varianter
jepp det blir en hel del mindre. just böjarna är den enda övningen jag har svårt att kontrolera ordentligt när man kör lågrep.
zonecapone
2004-02-08, 08:49
..Förra året gjorde jag ALLTID ett sett böj på 200kg..
Idag kör jag ALLTID böjen sisst i passet..behöver då bara runt 150kg..reppar då ca 10or..Mindre skador & bättre volym på benen faktiskt!!
ZONE
Originally posted by LunaSpice
Mina ben OCH arsle har växt massvis under hösten/vintern så jag har slutat träna tungt. Jag kör 12-14 reps i knäböj, 6 set. Annars kommer det sluta med att alla mina byxor blir för små (gränsfall just nu). Känner igen mig!! :)
Jag ska fan ta och köra så ett tag också. Fick uppdatera hela byxgarderoben i höstas... vill inte göra det till sommaren igen. Men den 1 mars börjar vårdeffen för mig och Wiiking, så då hoppas jag att rövva blir lite mindre...
bosse_brutal
2004-02-08, 19:08
ja körde 4x7 på 90 kg förra passet,
17 år och 80 kg. aldrig testat tyngre, men det ska det bli ändringar på. ja tar 7 ton te sommarn.
som bäst har jag gjort en 6:a 150 toppat 172,5 ska bli mer snart
är 18 och väger 85 kilo
Originally posted by JAM
Känner igen mig!! :)
Jag ska fan ta och köra så ett tag också. Fick uppdatera hela byxgarderoben i höstas... vill inte göra det till sommaren igen. Men den 1 mars börjar vårdeffen för mig och Wiiking, så då hoppas jag att rövva blir lite mindre...
Cunt me in! Ska också börja deffa då.. ca 12 veckor!
Bicepskungen
2004-02-08, 20:10
Jag ahr gjort 292.5 i böjen....300 i mark med bälte när jag va 20år. Bänken har jag gjort 182.5...:D
Jag har aldrig maxat, jag skule tippa på att jag tar 130-135
//////////////Tobbe
Otto GROV
2004-02-08, 22:08
är så jävla klen i böjen maxar typ på 3kg
LunaSpice
2004-02-08, 22:19
Originally posted by sp33dy
Hrm...vad sa du sa du?
Snapphanen
2004-02-08, 22:23
haha :laugh:
Flex Jackson
2004-02-08, 23:17
satt & skratta åt det ett tag:D skönt att inte jag är den enda som fann det roligt:thumbup:
Originally posted by sp33dy
hehe...snyggt gjort :laugh:
Vågar inte skriva vikter men efter mitt förra knäböjspass 3 set á 8 reps så såg jag stjärnor och mådde lite smått illa. :MrT:
Man and Machine
2004-03-14, 20:47
Vågar jag säga att jag inte tror att jag tar 100x1 ens?
Vad man tar för vikter i knäböj är väldigt mycket beroende på hur man är byggd och vilken teknik man använder.
Lyckas man få till tekniken så allt blir rätt, är det ju inte speciellt svårt att bli stark i knäböj. Men har man fel teknik blir det betydligt svårare.
/emmzan som just nu böjer 20kg med dålig teknik och tänker böja 50 med bra teknik inom en månad :D
Otto GROV
2004-03-14, 21:08
ja är jävligt osäker va ja skulle göra i en etta på böjen om ja har lindor skulle ja nog ta 150kg alla fall.
ja har förut gjort 3reps på 130 tror ja de va. o dom va djupa o utan någon utrustning
illuminaughty
2004-03-14, 21:25
Körde 7 reps på 110 kg nu i veckan, tror nog jag klarar lite till. Har bara kört knäböjs ett par veckor så det lär nog öka vad det lider.
Undrar bara hur mitt hockeyarsle kommer reagera på det :-)
Körde 5 x 5 på 150 idag. Kraften kommer tillbaka så småningom. Längtar till fem blåa på varje sida...
allan
gjort en 1:a på 290 en 2:2 på 270
Mycket tal om djupa böjar, har man inte kropp till det så är det ju dumt att sträva efter att gå så djup som många förespråkar.
Kör så djupt att tekniken fortfarande ser bra ut men kommer man inte ner till parallellet med låren så är det dags att stretcha i väldigt många fall.
Ska man tävla i SL så gäller såklart andra förutsättningar.
http://www.mystikwelten.de/unters/jesus/jesus2.jpg
Tricklev
2004-03-15, 00:13
Originally posted by Lucipha
http://www.mystikwelten.de/unters/jesus/jesus2.jpg
HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA:laugh: fyfan vilket bra sammanhang o stoppa in bilden i =D:laugh:
Originally posted by Lucipha
Haha, det måste ha varit det bästa sammanhang jag sett Jesus i... :laugh:
Styrkebyggare
2004-03-15, 00:40
2x210 enligt styrkelyftsstandard (nivån på lårens överdel där dessa möter höften måste gå under nivån på knäets överdel).
Maxat har jag inte gjort på länge utan utrustning.
165..(godkänt enligt tävlingstandard)
160 kg innan fot-operation,knäproblem och ryggkrångel (dvs jag börjar bli gammal :cryout: ) Kör nästan aldrig knäböj längre..tyvärr..bara ääälskar den övningen :love:
Ironbabe
2004-03-15, 11:02
Jag har gjort en åtta på 100 kg med mina pinnar! Vilket jag är väldigt stolt över :bpump:
Originally posted by Ironbabe
Jag har gjort en åtta på 100 kg med mina pinnar! Vilket jag är väldigt stolt över :bpump:
Kanon tjejen :thumbup: Tror inte de är så pinniga iaf..:booty: :D
Svarten81
2004-03-15, 13:43
Originally posted by shirunai
Gött o höra! Kör inte längre på tunga vikter jag heller ner med röven i backen o känn vilken kontakt man får!!!
3x12-50->70kg beroende på dagsform
kör alltid djupa tunga böjar är van att träna så ...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.