handdator

Visa fullständig version : Armarna lika stora avslappnade

tdaman
2012-09-26, 18:19
Tja, har alltid "lidit" av att mina armar ser precis lika stora ut vid avslappnad läge som när jag spänner dom. Alltså jag får inte alls mycket lyft av någon peak eller liknande.

Någon som känner igen sig? Visst kan kännas rätt nice ibland att dom är stora avslappnade men när man väl känner för att spänna dom ser dom likadana ut då. Tror ni detta kan vara genetiskt eller finns det någon lösning på detta?

Har en polare med ganska små armar avslappnat som har årets peak så dom ser riktigt fläskiga ut i spänt läge.

tdaman
2012-09-26, 18:22
kan även tillägga att jag har ganska kort bicepsfäste samt kör mycket lågreps. Men detta med just lågreps kan väl inte få armen att ändra form, utan bara att bli större?

Pinoy
2012-09-26, 18:34
Du kan ju alltid slänga upp en bild avslappnad och en spänd så man kan se om där finns någon skillnad. :)

snobb
2012-09-26, 19:43
Kanske har med fett% att göra?

ceejay
2012-09-26, 19:47
Du har väl inget att spänna, träna mer biceps och triceps.

NNIF
2012-09-26, 19:49
tror du har för lite andel muskler i din arm.. på mig skiljer det ca 2cm i omkrets när jag spänner och ej (jag får mindre när jag spänner hehe nej skoja bara)

Victuhh
2012-09-26, 19:51
Kan vara att du är för fet också.. eller som NNIF sa lite snällare "för lite andel muskler"

Silencer
2012-09-26, 20:22
Ju mer fett man har desto mindre brukar det skilja. Det här med kort fäste kan nog bidra också till sämre peak eftersom det finns mindre muskel att dra ihop till en bula jämfört med någon som har en lång maffig biceps, vilket också ger bättre peak.

exor
2012-09-26, 23:45
Bild skulle underlätta.

Donkey Kong
2012-09-27, 10:01
Jag har ingen peak alls på mina "fläskarmar", men nog ökar de 2-3 centimeter vid spänning. Kanske lite mer vid "pump" t.om upp till 4 centimeter.

Men "bullen" flyttar sig knappt från nedre fästet, ingen Arnold-peak här heller. ;)

Inte mycket att göra åt. Förr trodde man att olika bicepsövningar tog på toppen och bredden på biceps, men så tror man tydligen inte längre. Dock skall sista momentet vridningen i sista momentet i bicepscurl vara väldigt viktigt. Kanske tom så viktigt att vridningen kan börja redan i bottenläget.

En annan viktigt fråga är om det är någon ide att koncentrera sig på just biceps, det finns oftast mer att vinna i rygg eller axlar (eller triceps) om det är den vältränade looken du letar. :)

Annars är mitt tips att strunta i kompisens biceps och istället koncentrara dig på dina egna triceps, där sitter massan på armen. :)

Ristretto
2012-09-27, 10:05
Ju mer rippad man är desto större skillnad borde det bli mellan kontraherad och avslappnad, om man inte har väldig otur med muskelbukarna.

312
2012-09-27, 10:15
Jag chansar på fettprocent. Ett annat exempel är att jag har förebilder på mig när jag har 37cm runt armarna, och på de bilderna så ser armarna större ut än nu på 42, förmodligen för att jag är fetare nu.