Visa fullständig version : Assessment Center
Sökte till företagets ledarskaps- och utvecklingsprogram och jag blev en av de trettio som ska göra Assessment Center innan företaget bestämmer sig för vilka som får gå vidare. Jag försökte få ut lite information om det här med Assessment Center, men arbetsgivaren var ganska förtegen..
Så jag är nyfiken om det finns någon här som gjort detta och kan dela med sig av erfarenheter och tips?
Minoshee
2012-09-26, 06:57
Sökte till företagets ledarskaps- och utvecklingsprogram och jag blev en av de trettio som ska göra Assessment Center innan företaget bestämmer sig för vilka som får gå vidare. Jag försökte få ut lite information om det här med Assessment Center, men arbetsgivaren var ganska förtegen..
Så jag är nyfiken om det finns någon här som gjort detta och kan dela med sig av erfarenheter och tips?
Är det seriöst kommer du att få träffa en psykolog för bedömning. Man vill veta hur du stämmer in på den eftersökta profilen. Och att du är frisk, normalbegåvad och inte personlighetsstörd typ.
När jag var på sådant fick vi först göra ett myer briggs-test, som sköttes av en psykolog, sedan intervju med 2 representanter från företaget.
De 10 mest intressanta efter det gick vidare till en heldag med olika roll och konfliktspelsövningar, jag kom dock inte längre än till psykologen :krampus:Virro:ike
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.