handdator

Visa fullständig version : Beställa skjortor samtidigt som bulk börjar.

grescha
2012-09-25, 20:48
Hej.

Ska alltså beställa ett par skräddarsydda skjortor då jag fått presentkort på detta vilket går ut i slutet av oktober. Problemet är att bulken precis börjar nu (clean bulk men ska ändå upp ca 10 kg till nästa sommar).

I vanliga fall har jag något slimmade, men inte jättetighta, skjortor. Är rädd att växa ur de jag kommer beställa om jag väljer t.ex slim fit. Samtidigt vill jag ju att de ska sitta bra. Beställa normal fit eller lägga till nån centimeter på måtten eller annat alternativ?

Kom gärna med förslag oavsätt om ni vart i samma sits eller inte.

willtjam
2012-09-25, 20:51
Ett par skjortor som två st, eller några st? Beställ en som sitter snyggt nu, en som kommer sitta snyggt om fem kg resp. tio kg? Om det går att beräkna dvs.
Annars kan du ju köpa några som sitter snyggt nu och hoppas på att dom sitter bra när du deffat bort bulken.

grescha
2012-09-25, 21:19
Sex stycken till och med. Kommer såklart att deffa efterår men man kommer förhoppningsvis vara större då än nu. Svårbedömt..

LeBron
2012-09-25, 21:39
Är du stor redan nu? Släng på ett fåtal centimeter.

Är du räka nu? Släng på massa centimeter.

:D

Loke
2012-09-25, 21:46
Själv har jag slutat oroa mig för sånt. Man köper det man gillar för stunden, har man riktig tur kanske det funkar igen om 3 år eller så när man deffat ner lite igen. Vem vet?

tossefar
2012-09-25, 22:04
Butiken kan säkert fixa förlängt erbjudande om du ber om det. Det är sällan några problem!