Doolie
2012-09-25, 19:50
Tjena Kolo! :)
Har på senare tid börjat märka av att återhämtningen slackar litegrann. Efter nogrann utvärdering så har jag kommit fram till att det inte beror på sömnen eller kosten utan det är träningsschemat som felar.
Har fram tills nu kört lite spontanövningar i gymmet även fast jag tränar seriöst. Har runt 4-5/muskler som jag varierar mellan, sen fram tills nu så har jag tränat tills kroppen börjat säga ifrån runt 4-5 ggr i veckan, lyssnat på kroppens signaler rätt väl och följt dom till punkt och pricka för att optimisera återhämtningen men ~5 muskelgrupper om dan + armar typ 3 gånger i veckan blir för mycket för att jag ska kunna lyfta max varje pass.
Har sett bra ökningar såhär långt men känner att jag vill skaffa ett träningsschema för att maximera min återhämtning.
Lite stats som jag gissar kan vara viktiga är:
Ålder: 17
Längd: 198
Vikt: 86-87
Ganska lågt bf och ganska mycket muskler för min ålder bland gymgrabbarna.
Det finns ett antal övningar som jag gillar väldigt mycket och mer än gärna ser inarbetade i en potentiellt schema och skulle uppskatta mycket om någon kunde hjälpa mig med detta ;)
Lats:
Lat pulldown
Pullup
Biceps:
Bicepskurl med hantlar
Bicepskurl med skivstång
Cable biceps curl
Triceps:
Dips
Cable tricep pushdown
Lår:
Mashine leg press
Vader:
Smithmaskin Calf press
Standing calf press i maskin
Sitting calf raise i maskin
Delts:
Dumbbell shoulder press
Shrug
Dumbbell lateral raise
Pects:
Cable crossover
Dumbbell flye
Dumbbell bench press
Dumbbell inclince bench press
Sen har jag en magrutin som jag kör 2-3 gånger i veckan. Värt att nämna är att jag har väldigt svårt för att göra deadlifts och squats, vet att de är grymma övningar men har så sjukt svårt för att få till fin form så jag bara skadar mig själv i processen.
Alla hjälp uppskattas mycket :hbang:
Har på senare tid börjat märka av att återhämtningen slackar litegrann. Efter nogrann utvärdering så har jag kommit fram till att det inte beror på sömnen eller kosten utan det är träningsschemat som felar.
Har fram tills nu kört lite spontanövningar i gymmet även fast jag tränar seriöst. Har runt 4-5/muskler som jag varierar mellan, sen fram tills nu så har jag tränat tills kroppen börjat säga ifrån runt 4-5 ggr i veckan, lyssnat på kroppens signaler rätt väl och följt dom till punkt och pricka för att optimisera återhämtningen men ~5 muskelgrupper om dan + armar typ 3 gånger i veckan blir för mycket för att jag ska kunna lyfta max varje pass.
Har sett bra ökningar såhär långt men känner att jag vill skaffa ett träningsschema för att maximera min återhämtning.
Lite stats som jag gissar kan vara viktiga är:
Ålder: 17
Längd: 198
Vikt: 86-87
Ganska lågt bf och ganska mycket muskler för min ålder bland gymgrabbarna.
Det finns ett antal övningar som jag gillar väldigt mycket och mer än gärna ser inarbetade i en potentiellt schema och skulle uppskatta mycket om någon kunde hjälpa mig med detta ;)
Lats:
Lat pulldown
Pullup
Biceps:
Bicepskurl med hantlar
Bicepskurl med skivstång
Cable biceps curl
Triceps:
Dips
Cable tricep pushdown
Lår:
Mashine leg press
Vader:
Smithmaskin Calf press
Standing calf press i maskin
Sitting calf raise i maskin
Delts:
Dumbbell shoulder press
Shrug
Dumbbell lateral raise
Pects:
Cable crossover
Dumbbell flye
Dumbbell bench press
Dumbbell inclince bench press
Sen har jag en magrutin som jag kör 2-3 gånger i veckan. Värt att nämna är att jag har väldigt svårt för att göra deadlifts och squats, vet att de är grymma övningar men har så sjukt svårt för att få till fin form så jag bara skadar mig själv i processen.
Alla hjälp uppskattas mycket :hbang: