handdator

Visa fullständig version : Var kan jag hitta äldre damer att umgås med?

Spartansk
2012-09-24, 23:54
Jag har kommit fram till att kvinnor över 60 år är den enskilt trevligaste befolkningsgruppen att umgås med. Jag ska försöka förklara vad jag menar.

Män är rätt jobbiga att umgås med, eftersom de har ett hävdningsbehov. De ska alltid bevisa att de är heterosexuella, stenhårda och ascoola, ungefär i den ordningen. Är männen under 25 vill de också gärna poängtera hur mycket de har knarkat.

Kvinnor under 40 är fullständigt omöjliga att umgås med, eftersom de hela tiden är livrädda att man ska vilja ligga med dem. Mellan 40-60 kanske denna tro är borta, men istället genomsyras de av bitterhet över att de inte är snygga längre, att de aldrig fick en bra karriär, att deras exmän har skaffat varsin 25-årig thailändska och att deras barn knarkar, super och misslyckas med skolan.

Kvinnor över 60, däremot, är en helt annan historia. De är fullständigt övertygade om att de är för gamla och skruttiga för att någon yngling ska vilja ta i dem med tång, så man kan vara hur trevlig som helst mot dem utan att de blir nojiga. De har accepterat livets hårda realiteter, och tar alla världsliga bekymmer med en klackspark. De skiter fullständigt i vad man gör och vem man är, sålänge man är trevlig. Oftast är de dessutom jävligt roliga, eftersom de till skillnad från unga tjejer inte tar avstånd från grabbig humor enbart i syfte att verka kvinnliga, eftersom de skiter i att försöka vara kvinnliga längre.

Så var kan jag hitta ett crew med goa kärringar? Får 29-åringar gå på PRO-träffar?

Är de senila är de inte roliga längre, så ålderdomshem går fetbort.

ceejay
2012-09-24, 23:55
Spela boule, eller bridge.

Petoria
2012-09-24, 23:56
Bridge eller Bingo

Spartansk
2012-09-24, 23:57
Spela boule, eller bridge.

Nja, jag har sugigt bollsinne och är ännu sugigare på kort, så skulle jag börja med det är jag rädd att även de äldre damerna skulle mobba mig.

Bridge eller Bingo

Bingo kräver inga skills! Det kan vara nåt...

Jens.Andersson
2012-09-24, 23:58
Be mormor introducera dig till sina vänninor.

Spartansk
2012-09-24, 23:59
Be mormor introducera dig till sina vänninor.

Hon är så gammal så jag tror faktiskt alla hennes väninnor är döda...

Medusa
2012-09-25, 00:20
du är king! pröva random ålderdomshem

Spartansk
2012-09-25, 00:27
du är king! pröva random ålderdomshem

Nja, alltså, jag vill ju inte att de ska vara senila (det stod i startposten ;)). Men bingo låter kul! Har spelat Bingolotto ett par gånger, tycker det är roligt att sitta och kryssa i de där rutorna.

willtjam
2012-09-25, 06:20
Spa och vattengymnastik tror jag på.

Olegh
2012-09-25, 07:28
ICA eller Hemköp vid 10-11 sisådär. Massor av bra möjligheter att börja småprata inne i butiken också.

Morty
2012-09-25, 07:48
Motionsimbanan och till viss del snabbsimbanan i sundbybergs simhall är fullsmockad av dem klockan 0630. Vore gött om du kunde persuada dem att hålla sig i motionssimmet!

Asdf
2012-09-25, 07:52
Åk på julmarknadsresa till norra tyskland med valfri researrangör! Av erfarenhet från denna bransch kan jag garantera att dessa busslaster är fulla med pantertanter och deras väninnor. Ligger dessutom rätt till i tiden!

Edit: En solklar öppnare för att sedan ta del av ev arrangemang på hemmaorten i div syföreningar

Viktor_Balck
2012-09-25, 07:57
Gå till banken vid öppning, finns säkert ett flertal över 60 att prata med.

Vakten
2012-09-25, 08:19
Jag föreslår mogendans.
Ett tipps: Tacka ja första gången du blir uppbjuden oavsett vem det är som bjuder upp och du kommer att få dansa hela kvällen med olika damer. Tackar du nej kan du räkna med att få se på resten av kvällen.

mini
2012-09-25, 08:41
Kvinnor som är 60 är fortarande i arbete och oftast inte krumma små tanter som hämtar ut pensionen i enkronor på banken för att kunna köpa karameller åt barnbarnen. De är gissningsvis i många fall rätt fräscha och moderna. De jag känner mellan 60 och 70 är det iaf. Skulle jag leta trevliga lite äldre damer skulle jag börja gå på pass och gymma på Friskis & Svettis och kanske bli instruktör.
Annars tror jag också på dans eller konserter med 60-talsmusik.

Spartansk
2012-09-25, 08:41
Tack för många bra tips!

Kvinnor som är 60 är fortarande i arbete och oftast inte krumma små tanter som hämtar ut pensionen i enkronor på banken för att kunna köpa karameller åt barnbarnen. De är gissningsvis i många fall rätt fräscha och moderna. De jag känner mellan 60 och 70 är det iaf.

Du missförstod mig lite, det var inte "krumheten" jag var ute efter. Jag vet att 60-åringar oftast är pigga, 70-åringar också. Det är bara det att jag har märkt att gränsen går ungefär vid 60.

thenut
2012-09-25, 08:45
Män är rätt jobbiga att umgås med, eftersom de har ett hävdningsbehov. De ska alltid bevisa att de är heterosexuella, stenhårda och ascoola, ungefär i den ordningen. Är männen under 25 vill de också gärna poängtera hur mycket de har knarkat.

Jag skulle nog mer kalla det där pojkar än män ärligt talat... Jag trodde den fasen gick över runt 22, men det kanske har stigit i åldrarna nu för tiden?

mini
2012-09-25, 08:51
Tack för många bra tips!

Du missförstod mig lite, det var inte "krumheten" jag var ute efter. Jag vet att 60-åringar oftast är pigga, 70-åringar också. Det är bara det att jag har märkt att gränsen går ungefär vid 60.

Nej, jag missförstod dig inte men jag tyckte att en del som svarade gjorde det. När man är 16 är 60 dötsgammalt. Min mamma är nu 65 och jag ser inte henne som särskilt gammal. Hon är inte annorlunda än när hon var 45. Tränar, går ut på restaurang, går på konserter med tex Ane Brun med mig, jobbar extra för att kunna göra roliga saker även som pensionär, reser. Man får ett annat perspektiv på ålder ju äldre man blir själv.

Ronn
2012-09-25, 09:22
Gå med i en bokcirkel eller någon form av intresseklubb om du vill prata med människor bortom det där ytliga vardagliga, tror inte att det hjälper att försöka pricka in en specifik åldersgrupp. :)

AronP
2012-09-25, 09:32
Varje stad har ett ställe där dom lite äldre damerna går ut för att ta sig ett glas vin, i götet har vi palace. Brukar vara rätt så lättplockat. Vill man bara vara social så behöver man ju inte driva det hela vägen.

Tricklew
2012-09-25, 09:37
Detta låter som intrott till en riktigt dålig porrfilm, med skådespelare som jag inte hade velat se.

phone

Macroman
2012-09-25, 09:57
Är målet att vuxenkramas med gamlingarna oxå?

Onigiri
2012-09-25, 10:18
Spartansk, börja med tjejerna på ditt jobb nu så släpper det här sen.

Angel
2012-09-25, 10:36
Anmäl dig som frivilligarbetare i kommunen.

AhmedGrisen
2012-09-25, 10:38
jag skulle satsa på idella organisationer, nattvandring känns som ett av dom bättre alternativen, IOGT eller diverse insamlings projekt, kanske någon kör (alltså där man sjunger) eller teater av nått slag.

i min hemort finns det +65 träning på utvalda tider på kraftsportsklubben, har du tur kanske du kan umgås med någon äldre dam samtidigt som du tränar.

ARMSTARK
2012-09-25, 11:32
Jag tror att det här är en trolltråd men jag svarar i alla fall.

Jag tycker att du ska sikta in dig på 40-50 åringar, ofta väldigt trevliga och jordnära. Alla är inte bittra, kolla bara så att de inte varit singel-cat-lady för länge. De kan väldigt "Jag har ju sagt att den blomman ska stå exakt 3,5 cm från kanten på brädan".

Är de frånskilda så är det bara fråga lite diskret om detta och börjar hon med "Han var ett riktigt svin, jag hatar..." ska du backa undan. Däremot "Vi hade glidit ifrån varandra och skildes som vänner..." är det lugnt.

Donkey Kong
2012-09-25, 12:20
Ålandsfärgan en torsdag!

Tokruska
2012-09-25, 13:24
Haha skönt resonemang.. good luck!

Bounga
2012-09-25, 16:33
Se till att hon är rik bara!

312
2012-09-25, 16:42
Detta låter som intrott till en riktigt dålig porrfilm, med skådespelare som jag inte hade velat se.

phone

:laugh::laugh:

Herr Oberst
2012-09-25, 17:24
Jag föreslår mogendans.
Ett tipps: Tacka ja första gången du blir uppbjuden oavsett vem det är som bjuder upp och du kommer att få dansa hela kvällen med olika damer. Tackar du nej kan du räkna med att få se på resten av kvällen.

+1
Kasedans är det mest givna. En naturlig mötesplats med mängder av mogna och pigga och hurtiga gilfs.
Bäst måste sommaren vara då det ofta går att hitta idylliska och natursköna småorter där camping och dansbandsfestival står på schemat

Prost
2012-09-25, 18:07

Alla är ju inte sådana dock? Jag skulle inte vilja umgås med den typen av folk och det gör jag inte heller, man känner ingen gemenskap liksom. Nuförtiden så är jag ju en sån där kristen tönt som tror att Jesus kommer tillbaka. Men redan i barndomen så hade jag aldrig något sug efter att börja snusa, testa tobak och det mesta så som andra. Tyckte verkligen inte heller att det var coolt som de dock tycker och det är ju så tydligt också. Det ska ju skrytas hela tiden om hur full man varit och allt ont man gjort. Alla människor har inte den mentaliteten som tur är.. :-)

Tricklew
2012-09-25, 18:53
Nu finns det få människor/grupper lika irriterande som de 25 åriga pojkarn Spartansk beskriver. Kristna som är heligare än andra är väll en av de dock, fyfan för den attityden.

phone

Prost
2012-09-25, 19:48
Nu finns det få människor/grupper lika irriterande som de 25 åriga pojkarn Spartansk beskriver. Kristna som är heligare än andra är väll en av de dock, fyfan för den attityden.

phone

Jag antar att du syftar på mig? Jag borde alltså inte ha skrivit hur JAG själv upplever saker?

Om du tror att jag menar att jag ej syndat så kan jag säga direkt att jag skulle inte skulle kunna skriva allt här det är såpass skämmigt. :-)

Men men.. är man kristen så får man kanske inte tycka vissa saker för då är man plötsligt en självgod idiot eller? Ungefär som att ha en viss kritik mot en del av invandringspolitik så är man rasist per automatik. Jag ljuger om jag skulle säga att jag trivs bland denna grupp människor som trådstartaren beskrev. Och jag förtydligade också att jag hade samma inställning som liten långt innan jag kommit till tro så det är mycket en personlighetsgrej och inte något försök att vara "heligare". Dock tycker och känner jag helt ärligt att folk som börjar exempelvis röka gör ett Dumt beslut med dagens vetskap om dess hälsokonsekvenser med mera. Du behöver inte hålla med mig om detta om du inte vill.. Jag har Mina synder och Mina problem och jag är INTE perfekt. Men jag är ju kristen så därför bör väl alla ord granskas lite extra och sedan gärna vridas bara för att det ska bli något negativt av det. Undrar vilken bild du har av mig bara pga vetskapen om att jag tror på Jesus..

Iron Bull
2012-09-25, 19:50
Jag antar att du syftar på mig? Jag borde alltså inte ha skrivit hur JAG själv upplever saker?

Om du tror att jag menar att jag ej syndat så kan jag säga direkt att jag skulle inte skulle kunna skriva allt här det är såpass skämmigt. :-)

Men men.. är man kristen så får man kanske inte tycka vissa saker för då är man plötsligt en självgod idiot eller? Ungefär som att ha en viss kritik mot en del av invandringspolitik så är man rasist per automatik. Jag ljuger om jag skulle säga att jag trivs bland denna grupp människor som trådstartaren beskrev. Och jag förtydligade också att jag hade samma inställning som liten långt innan jag kommit till tro så det är mycket en personlighetsgrej och inte något försök att vara "heligare". Dock tycker och känner jag helt ärligt att folk som börjar exempelvis röka gör ett Dumt beslut med dagens vetskap om dess hälsokonsekvenser med mera. Du behöver inte hålla med mig om detta om du inte vill.. Jag har Mina synder och Mina problem och jag är INTE perfekt. Men jag är ju kristen så därför bör väl alla ord granskas lite extra och sedan gärna vridas bara för att det ska bli något negativt av det. Undrar vilken bild du har av mig bara pga vetskapen om att jag tror på Jesus..

Det är när kristna tror att de är mer upplysta än andra som de blir jobbiga, vilket är precis hur vanligt som helst, som jag tror Tricklew åsyftar. :)

Prost
2012-09-25, 20:04
Det är när kristna tror att de är mer upplysta än andra som de blir jobbiga, vilket är precis hur vanligt som helst, som jag tror Tricklew åsyftar. :)

Men OM det är som så att jag har kommit till tro på Jesus och om Han verkligen är Guds son, då ÄR jag väl isåfall mer "upplyst"? Det kan bara finnas en sanning. Det är ändå ingenting att skryta om isåfall för det är en Gåva man fått.

"4 Men Gud som är rik på barmhärtighet har älskat oss med så stor kärlek, 5 också när vi ännu var döda genom våra överträdelser, att han har gjort oss levande tillsammans med Kristus. Av nåd är ni frälsta. 6 Ja, han har uppväckt oss med honom och satt oss med honom i den himmelska världen, i Kristus Jesus, 7 för att i kommande tider visa sin överväldigande rika nåd genom godhet mot oss i Kristus Jesus.

8 Ty av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det, 9 inte på grund av gärningar, för att ingen skall berömma sig. 10 Ty hans verk är vi, skapade i Kristus Jesus till goda gärningar, som Gud har förberett, så att vi skall vandra i dem."

Be gärna för mig en stackars syndare så att jag ska få kraft att leva så som det är menat.. :-) HA!

Och sen för övrigt så ser man ofta att de som "mobbar" kristna och tror på "vetenskapen"™ har en väldigt blind tro. T.ex på kolozzeum så kommer det perioder då alla "vet" att något är på ett visst sätt inom kost/träning och idiotförklarar alla som ifrågasätter det så har det ofta kommit en ny motbevisande studie hoppsan! Då kan alla säga tvärtemot det de sa innan helt plötsligt och idiotförklara de som fortfarande lever i den kunskapen de fått förr.

mini
2012-09-25, 20:07
Men orka göra en tråd om Spartansks sug efter mogna damer till en religionstråd.

Olegh
2012-09-25, 20:09
Men OM det är som så att jag har kommit till tro på Jesus och om Han verkligen är Guds son, då ÄR jag väl isåfall mer "upplyst"? Det kan bara finnas en sanning. Det är ändå ingenting att skryta om isåfall för det är en Gåva man fått.

"4 Men Gud som är rik på barmhärtighet har älskat oss med så stor kärlek, 5 också när vi ännu var döda genom våra överträdelser, att han har gjort oss levande tillsammans med Kristus. Av nåd är ni frälsta. 6 Ja, han har uppväckt oss med honom och satt oss med honom i den himmelska världen, i Kristus Jesus, 7 för att i kommande tider visa sin överväldigande rika nåd genom godhet mot oss i Kristus Jesus.

8 Ty av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det, 9 inte på grund av gärningar, för att ingen skall berömma sig. 10 Ty hans verk är vi, skapade i Kristus Jesus till goda gärningar, som Gud har förberett, så att vi skall vandra i dem."

Be gärna för mig en stackars syndare så att jag ska få kraft att leva så som det är menat.. :-) HA!

Och sen för övrigt så ser man ofta att de som "mobbar" kristna och tror på "vetenskapen"™ har en väldigt blind tro. T.ex på kolozzeum så kommer det perioder då alla "vet" att något är på ett visst sätt inom kost/träning och idiotförklarar alla som ifrågasätter det så har det ofta kommit en ny motbevisande studie hoppsan! Då kan alla säga tvärtemot det de sa innan helt plötsligt och idiotförklara de som fortfarande lever i den kunskapen de fått förr.

Jaha, den här igen. Det finns många, likt du, som har missförstått innebörden av vetenskap.

Att det finns många internetkrigare som är onödigt ohövliga mot troende kan jag skriva under på, men efter det går du igenom isen rejält.

Tricklew
2012-09-25, 20:09
Ser ni, nu börjar det igen, kristna som är heligare än andra.

AhmedGrisen
2012-09-25, 20:10
Men orka göra en tråd om Spartansks sug efter mogna damer till en religionstråd.

men är inte hans såkallade sug efter mogna damer egentligen bara ett sug efter den mognaste av dom alla? jesus alltså

Tolkia
2012-09-25, 20:48
OK, religionsdebattörerna kan flytta sig till någon annan tråd om de vill diskutera kristendomens vara eller icke vara. Det finns redan tusen och en religionstrådar, så Spartansk kan få ha sin mogendamstråd ifred.

Spartansk
2012-09-25, 20:50
Jag skulle nog mer kalla det där pojkar än män ärligt talat... Jag trodde den fasen gick över runt 22, men det kanske har stigit i åldrarna nu för tiden?

Nej, äldre män har ofta vuxit upp i patriarkal 50-talsmiljö och har ganska konservativa värderingar om manligt och kvinnligt.

Nej, jag missförstod dig inte men jag tyckte att en del som svarade gjorde det. När man är 16 är 60 dötsgammalt. Min mamma är nu 65 och jag ser inte henne som särskilt gammal. Hon är inte annorlunda än när hon var 45. Tränar, går ut på restaurang, går på konserter med tex Ane Brun med mig, jobbar extra för att kunna göra roliga saker även som pensionär, reser. Man får ett annat perspektiv på ålder ju äldre man blir själv.

Aha, okej. Jag håller med, mina föräldrar är 60+ och känns inte "gamla".

Gå med i en bokcirkel eller någon form av intresseklubb om du vill prata med människor bortom det där ytliga vardagliga, tror inte att det hjälper att försöka pricka in en specifik åldersgrupp. :)

Bokcirkel har jag funderat på! Känns lite jobbigt bara om man måste läsa ut ett visst antal böcker under en viss tid. Brukar det inte vara så?

Är målet att vuxenkramas med gamlingarna oxå?

Även om det vore skönt att för en gång skull vara med någon som inte är för trång, så vill jag inte ta risken att orsaka en höftledsfraktur eller hjärtinfakt med mitt intensiva älskande.

jag skulle satsa på idella organisationer, nattvandring känns som ett av dom bättre alternativen, IOGT eller diverse insamlings projekt, kanske någon kör (alltså där man sjunger) eller teater av nått slag.

Bra tips, har ändå funderat på att engagera mig ideellt! Har t o m sökt Röda Korset-uppdrag, men de hade inga intressanta.

Även om Jesus på vissa sätt påminner om en äldre kvinna - vikingar går inte runt i klänning och lever i celibat och vänder andra kinden till - så föredrar jag att hålla det sekulärt.

Spartansk, börja med tjejerna på ditt jobb nu så släpper det här sen.

Jag tror faktiskt inte de var intresserade. Hatersarna i relationstråden hade rätt. :)

Cilia
2012-09-26, 20:05
Jag är fortfarande inte helt klar på vad du är ute efter. Är det sällskap eller en sexuell relation?

Du säger damer över 60 år så jag fattar att det inte finns någon övre åldersgräns. Det finns organisationer t ex Röda korset som man kan engagera sig i och gå hem till någon äldre och vara sällskap åt dom. Då kan du gå promenader, läsa, handla och bara sitta och prata med dom. Det kan vara något om det är vänskap du är ute efter.

Spartansk
2012-09-26, 21:16
Jag är fortfarande inte helt klar på vad du är ute efter. Är det sällskap eller en sexuell relation?

Du säger damer över 60 år så jag fattar att det inte finns någon övre åldersgräns. Det finns organisationer t ex Röda korset som man kan engagera sig i och gå hem till någon äldre och vara sällskap åt dom. Då kan du gå promenader, läsa, handla och bara sitta och prata med dom. Det kan vara något om det är vänskap du är ute efter.

Jag tyckte jag var rätt tydlig: Det är bara sällskap jag vill ha.

Tack för tipset!

Asdf
2012-09-26, 22:19
Jag tyckte jag var rätt tydlig: Det är bara sällskap jag vill ha.

Tack för tipset!

http://grandmagoesonline.homestead.com/grandma-at-computer.jpg

Ignatius72
2012-09-27, 05:19
Socialtjänsten har en del ideella projekt där man tex kan följa med nån pensionär promenad. Artikel igår i DN.