handdator

Visa fullständig version : Barnsliga koloiter

Tricklew
2012-09-20, 08:31
En hyllningstråd för koloiter med barnasinnet i behov, här kan ni både nämna hur barnsliga ni är, samt berätta för andra koloiter hur barnsliga de är.

Barnsligaste koloiten nr1 vill jag nominera filmjölk till, jag har aldrig sett han så glad, som när han snubblade in på kissbomber i en hockeytråd. Inlägg efter inlägg om kissbomber ramlade ur han, och hans inlägg verkligen sken av barnslig glädje, åtminstonde tills han blev varnad.

Kwon behöver väll inte ens nämnas, ett barn tills han dör, har alltid en lustig länk och bild redo. Att festa med Kwon är säkert som att festa när man var 15 och internet var rätt ungt, youtube klipp och lustiga bilder hela festen.

Krampus är även han en barnslig koloiter, svårt att riktigt sätta fingret på det, men hela hans karaktär genomsyras av en barnslig livsattityd.

Sedan har vi en hel drös med unga medlemmar, men de kan inte riktigt räknas, de är fortfarande småbarn.

Slutligen så vill jag ge ett hedersnämnande till hahavaffan, Stevebc och andra som uppskattar mina skämt, barn hela bunten.

Scratch89
2012-09-20, 08:51
Jag vill hylla dig!

jokem
2012-09-20, 09:09
Tur att man bara räknas som barn. Förlåt... Småbarn :')

MathiasF
2012-09-20, 09:15
Behov av ett barnasinne? ja så kan man väl också uttrycka det.

(i behåll)

filmjölk
2012-09-20, 10:47
haha bra tråd! Jag vill nog nominera i stort sett alla styrkelyftare för deras konstanta bögskämt. Superroligt trots att det är en aning icke-pk.

Tricklew
2012-09-20, 12:23
Behov av ett barnasinne? ja så kan man väl också uttrycka det.

(i behåll)

Det värsta är att jag hade en dålig dag, så jag läste genom inlägget ett par gånger för att se om jag kunde undvika de största missarna, men det kunde jag uppenbarligen inte.

alphahanen2
2012-09-20, 13:06
Rikard jansson är ganska barnslig i sina videos, dock ganska rolig.

Krampus
2012-09-20, 21:32
Krampus är även han en barnslig koloiter, svårt att riktigt sätta fingret på det, men hela hans karaktär genomsyras av en barnslig livsattityd.

Till att börja med vill jag säga att barnslighet i dess positiva bemärkelse är något som hjälper många att klara av den press som vardagen utsätter dem för.
Om vi till exempel inriktar oss på en personlig kris av existentiell karaktär, är jag övertygad om att personer som befinner sig i tom djup existentiell kris kan bli lätt avhjälpta genom att studera barns (i åldrarna 3-9år) förmåga till problemlösning.
Barn själva kan använda regression för att hantera problem och är regressionen inte kvarvarande kan den vara konstruktiv om än svårförstådd för sin omgivning. Det är därför många gånger viktigt att man inte går in och försöker avbryta när ett barn regregrar, innan man undersökt bakomliggande orsaker.

Att låta sitt liv genomsyras av en måttlig, till mer genomgående barnslighet är en teknik som länge använts av människor som genomgår, eller genomgått större prövningar i livet.
I större delen av fallen är detta synonymt med hög intelligenskvot och ofta sammansatt med hög empatisk förmåga.

Barnsligheten kan vara konstant, i de fall den inte försvårar för den vuxne eller dess omgivning.
Folk med "barnasinne" tycks vara mer konstruktiva än personer som uppger sig inte ha barnasinne.
Tydliga linjer visar i flertalet fall på bristande ekonomiskt ansvar, från måttlig till mycket hög nivå, parallellt med en tilltagande http://ruggerjay.typepad.com/photos/uncategorized/shit.jpg förmåga att kunna hantera en personlig kris som avses i stycke 1, om nivån är måttlig på det sätt att den inte försätter personen i en situation som blir direkt skadlig för vederbörande.

Personer med barnsligt sinnelag tycks lättare kunna bortse från tankegångar som oroar "vanliga" människor, till exempel "tjänar jag tillräckligt", "är jag attraktiv nog", "är jag framgångsrik nog", alltså frågor av existentiell social karaktär.
Personer som anses barnsliga kan i många fall tillskrivas ansvar i större utsträckning än traditionellt "ansvarstagande" då de inte lika hårt mål-låser, utan ofta kan se båda snabba och varaktiga problemlösningar, så kallad kreativ förmåga.

bertbert
2012-09-20, 21:34
Det barnsligaste som finns är att inte våga vara barnslig!

Latissimus Dorsi
2012-09-20, 21:36
En hyllningstråd för koloiter med barnasinnet i behov, här kan ni både nämna hur barnsliga ni är, samt berätta för andra koloiter hur barnsliga de är.

Barnsligaste koloiten nr1 vill jag nominera filmjölk till, jag har aldrig sett han så glad, som när han snubblade in på kissbomber i en hockeytråd. Inlägg efter inlägg om kissbomber ramlade ur han, och hans inlägg verkligen sken av barnslig glädje, åtminstonde tills han blev varnad.

Kwon behöver väll inte ens nämnas, ett barn tills han dör, har alltid en lustig länk och bild redo. Att festa med Kwon är säkert som att festa när man var 15 och internet var rätt ungt, youtube klipp och lustiga bilder hela festen.

Sedan har vi en hel drös med unga medlemmar, men de kan inte riktigt räknas, de är fortfarande småbarn.

Slutligen så vill jag ge ett hedersnämnande till hahavaffan, Stevebc och andra som uppskattar mina skämt, barn hela bunten.

d'oh :(

Arne Persson
2012-09-20, 22:20

Precis!:)

Krampus
2012-09-21, 20:55

http://fordlog.com/wp-content/uploads/2010/11/llama-smile.jpg

Eddie Vedder
2012-09-21, 20:58
Min mest barnsliga sida är inget att vara glad över. Jag försöker jobba bort det men fortfarande drar jag till med könsord när jag tappar något eller så. En fail på gymmet så drar jag till med "F*tta!" och lika snabbt skäms jag. Tur att det inte är högljutt i alla fall utan mer mumlande.

willtjam
2012-09-21, 21:02
Min mest barnsliga sida är inget att vara glad över. Jag försöker jobba bort det men fortfarande drar jag till med könsord när jag tappar något eller så. En fail på gymmet så drar jag till med "F*tta!" och lika snabbt skäms jag. Tur att det inte är högljutt i alla fall utan mer mumlande.

När jag gick i mellanstadiet sa vår lärare åt oss att säga fy bubblan istället, då det låter lite finare. Det höll i sig i några månader faktiskt. Try it, you'll like it!

ceejay
2012-09-21, 21:03
fruktkaka är ett ord som ligger bra i munnen också

Krampus
2012-09-21, 21:05

Fruktkaka är ett ord som ligger bra i munnen också.

Ristretto
2012-09-21, 21:07

Grapefruit funkar också.

Eddie Vedder
2012-09-21, 21:09
När jag gick i mellanstadiet sa vår lärare åt oss att säga fy bubblan istället, då det låter lite finare. Det höll i sig i några månader faktiskt. Try it, you'll like it!

Jag försöker bara vänja mig av med det helt enkelt. Men jag får börja med att sluta skrika det här hemma för det är antagligen där problemet ligger. Slutar jag skrika det högt här hemma så är risken mindre att det slinker ur mig på annat håll.

Köttgrotta kan jag ju köra på. :D

ceejay
2012-09-21, 21:10
Köttgrotta kan om något vara mer vulgärt än f*tta :D

Krampus
2012-09-21, 21:12

Köttgrotta kan om något vara mer vulgärt än f*tta.

Eddie Vedder
2012-09-21, 21:12

Intressant hur barnslig nivån blev i en tråd om barnslighet. Metabarnslighet. :D

ceejay
2012-09-21, 21:13
Namnet Krampus tror jag kommer ifrån att han ofta fick kramp i hjärnan när han var ett litet barn! 1-0 ceejay!

Krampus
2012-09-21, 21:15
Namnet Krampus tror jag kommer ifrån att han ofta fick kramp i hjärnan när han var ett litet barn! 1-0 ceejay!

http://fordlog.com/wp-content/uploads/2010/11/llama-smile.jpg

ceejay
2012-09-21, 21:17
sen gillar han barn också!
http://www.superfunpatrol.net/images/krampus_lrg.jpg

Krampus
2012-09-21, 21:26

http://farm3.static.flickr.com/2472/3892552436_02f6498935.jpg

tjabon
2012-09-21, 21:44

http://www.bloggportalen.se/blogportalimages/blogimages/originals/116653.png

*mini

:d

Krampus
2012-09-21, 21:57
Alpackamacka.
http://bayimg.com/image/gadloaacl.jpg

muddler
2012-09-21, 22:15
Syltkaka!

Tricklew
2012-09-21, 22:21
http://ruggerjay.typepad.com/photos/uncategorized/shit.jpg

Ruskigt insiktsfullt, skrev du det själv gode Krampus?

http://theonlinecentral.com/wp-content/uploads/2011/03/funny-animals.jpg

MathiasF
2012-09-21, 22:22

Har har du några substitut

Sopprot
Pulver
Knickedick
Planta
Praktarsle
Plattfot
Potatisgris
Rötägg
Skabbhals
Slappsvans
Dummerjöns
Fåntratt
Blindstyre
Hönshjärna
Talglymmel (om någon som är tjock)
Storsnorkare (översittare)
Snortut
Snorslev
Skinnbracka
Kräkla (gnällig person)
Skabbråtta
Skojare
Gnällspik
Gnet (snåljåp)
Snorvalp
Tjockskalle
Tångräka
Gallfåne
Ärkebandit
Enfälling
Svinpäls
Syltrygg
Pottsork
Morsgris
Drummel
Lortpåse
Bondlurk
Dyngspridare
Gamla knölsvan
Kanalje
Krämare
Hagga
Luskung
Pajas
Fanders
Nedrans
Jämrans
För hundra gubbar
För sjutton hakar
Granater och krevader
Insjögangster
Pest och pina
Blixt och dunder
Jävlar anamma
Fy farao
Järnspikar
Jäsiken

Ifall de inte räcker så är här ännu en fin lista,
jag gillar speciellt denna
"hampus = tölp
Lucidor, Helicons blomster... 1688."

http://forum.skalman.nu/viewtopic.php?t=1754

Krampus
2012-09-21, 22:23
Ruskigt insiktsfullt, skrev du det själv gode Krampus?

Ja det är klart.

Matsa
2012-09-21, 22:27
Köttgrotta kan jag ju köra på. :D

Ficklampa är ett bra substitut. Den första stavelsen är likadan så man har en bråkdels sekund på sig att ändra sig även om man har börjat säga det andra ordet. Tyvärr ligger det nära tillhands att förvränga det till f*ttslampa, men det är ju barnsligt.

Krampus
2012-09-22, 08:29
Ficklampa är ett bra substitut. Den första stavelsen är likadan så man har en bråkdels sekund på sig att ändra sig även om man har börjat säga det andra ordet. Tyvärr ligger det nära tillhands att förvränga det till f*ttslampa, men det är ju barnsligt.

..och roligt. :)

Onigiri
2012-09-22, 08:52
Jag anser mig själv vara barnslig. Kan sitta i timmar och titta på donald duck classics/tom och jerry osv och skratta tills det gör ont på riktigt, ingen utom brorsan i min umgängeskrets förstår mig. Gör det flera gånger i månaden.

/25 unga år.

312
2012-09-22, 09:48
Jag anser mig själv vara barnslig. Kan sitta i timmar och titta på donald duck classics/tom och jerry osv och skratta tills det gör ont på riktigt, ingen utom brorsan i min umgängeskrets förstår mig. Gör det flera gånger i månaden.

/25 unga år.

Jag läser också Kalle Anka, hela tiden. Nu har jag flyttat och fick bara med mig tre tidningar, känner redan abstinens. Bad min mor att ta upp en hel flyttkartong med tidningar när hon hälsar på. :d Jag är dock 20år.

fruktkaka är ett ord som ligger bra i munnen också http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/009/855/35xyux.jpg

Viktor_Balck
2012-09-22, 09:58

GÄVLEborgs FÖRBANDSlåda kan ju alltid använda som substitut till en riktig svordom.

mangemani
2012-09-22, 10:08
spelar spel, tycker det mesta utav det disney har gjort är bra och mängder utav disney serier/filmer på datorn, läser serie tidningar(gustaf mest), fick jag chansen så skulle jag kunna sitta ett tag och bygga med lego vilket jag älskade att göra som barn och inge problem att kunna leka/busa med barn.
så ja, nog har man sin barnsliga sida kvar och den ska jag nog hålla kvar livet ut, skulle bli så tråkigt annars.

Spartansk
2012-09-22, 11:30
Bajs!!!!!

Arne Persson
2012-09-22, 11:48
Bajs!!!!!

Något åt detta hållet?

http://feber.se/video/art/39267/aschbergklassiker/

stridis
2012-09-22, 14:10

Att skämmas för det?*screwy*

Det värsta i den situationen är att du skäms, helt onödigt att skämmas över lite mummel.