Visa fullständig version : Roliga saker folk säger.
Tråden där vi samlar roliga saker folk säger.
Hjärnsläpp, felsägningar och fyllecitat.
Ts Börjar såklart:
I sommras sa de på radion att många ungdomar som säljer jordgubbar vid vägarna blivit rånade, varpå min vän utbrister:
"Men.. Vad ska tjuvarna med alla jordgubbar till?"
:laugh::laugh:
Tricklew
2012-09-20, 07:49
xa2Cag9OrHc
Klassiker med Ledin: snart är råttet mågat @0.10
sTnT9bZQG20
Klassiker med Ledin: snart är råttet mågat @0.10
sTnT9bZQG20
:laugh::laugh:
TommyBoy
2012-09-20, 16:13
SqXrDu_C77w
Följt av:
hSxQJQ26Yew
Shiet, de väljare som valt in Andrén alltså...
Hur har det gått till?
TommyBoy
2012-09-20, 16:43
Shiet, de väljare som valt in Andrén alltså...
Hur har det gått till?
Tycker det i särklass roligaste med klippen är det faktum att Andrén har haft mycket tid att tänka på sin fadäs.... och kommit fram till att han har rätt! Dessutom, trots att han borde insett att hans matematikkunskaper är undermåliga, tar dit ett filmteam för att förklara "det här med procent".
Delar din mening, Shiet hehe.
Herr Oberst
2012-09-20, 16:52
Undrar om Andrén skulle tycka det va helt fantastiskt om hans chef Björklund skulle sänka hans lön med 90%?
TommyBoy
2012-09-20, 17:06
Undrar om Andrén skulle tycka det va helt fantastiskt om hans chef Björklund skulle sänka hans lön med 90%?
Ja, en lönehöjning om 10% då ju...
Men herregud. Han är ju typ 50+ och inte 13. Eller?
Jag blir lika förbannad varje gång på den där Andrén, trots att hans IQ bevisligen knappt överstiger en manets så är han arrogant som fan.
Jag minns att den där siffermissen en SD-kvinna gjorde uppmärksammades något väldigt (och som väl i slutänden trotsallt inte var helt fel om jag minns fel, trots att hon förlöjligades av alla?), uppmärksades detta på samma sätt i media?
Hmmm...
http://www.expressen.se/nyheter/gunnar-andren-opererad-i-hjarnan/
Nu såg jag andra klippet igen, och vill bara slå honom på käften.
Christoforos
2012-09-20, 17:32
Jag blir lika förbannad varje gång på den där Andrén, trots att hans IQ bevisligen knappt överstiger en manets så är han arrogant som fan.
Dom två sakerna brukar höra ihop, tyvärr..
Jag minns att den där siffermissen en SD-kvinna gjorde uppmärksammades något väldigt (och som väl i slutänden trotsallt inte var helt fel om jag minns fel, trots att hon förlöjligades av alla?), uppmärksades detta på samma sätt i media?
Jodå, nog var hon allt långt ifrån rätt summa ;)
pPpcdTzALWE
Hmmm...
http://www.expressen.se/nyheter/gunnar-andren-opererad-i-hjarnan/
Måste plusetta en av Youtube-kommentarerna, "Stackars sate..."
- Om jag klarar jobbet får andra avgöra. Jag hoppas att vänstra hjärnhalvan är intakt så att jag fortfarande kan tänka, säger Gunnar Andrén.
Jodå, nog var hon allt långt ifrån rätt summa ;)
pPpcdTzALWE
Har Googlat lite kvickt och det verkar ha varit så att hon sa fel, men att många som gjorde sig lustiga på hennes bekostnad också gjorde bort sig genom att tro att 4000 miljarder euro var fel summa i sammanhanget (vilket var rätt), felet låg i att hon däremot sa 400.000 euro i början av klippet.
Det är dock en väsentlig skillnad mellan händelserna, gubben inser inte ens att han har fel lång tid efter medans hon använder rätt tal redan 15 sekunder senare. Trots det uppmärksammades det här fallet sisådär 100ggr mer.
Andrén må vara tappad. Men hans matematik är det väl inget större fel på? Sänkt invandring med 90 % nästa år kommer leda till fler invandrare än idag, vilket väl är hans poäng. Fast dryg jävel verkar han vara.
hahavaffan
2012-09-20, 18:44
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vwgR792Jkx4#t=140s
:laugh:
Andrén må vara tappad. Men hans matematik är det väl inget större fel på? Sänkt invandring med 90 % nästa år kommer leda till fler invandrare än idag, vilket väl är hans poäng. Fast dryg jävel verkar han vara.
Är det här någon sorts ironi jag missar?
En av hans poänger är att om man sänker invandringen med 90% så innebär det att man utvisar 90% av invandrare bosatta i Sverige. En annan poäng är att han menar på att en 90%ig sänkning innebär en 10%ig ökning.
Det stora problemet han verkar ha ligger i att skilja på invandrare och invandring.
Ja, det blir fler invandrare i Sverige om man fortsätter med en invandring motsvarande 10% av dagens nivåer (förutsatt att inte fler flyttar ur landet/dör under samma tid), men det är liksom inte det som diskuteras.
Det där är också ett härligt rikspucko. Som tur väl är kommer han aldrig i närheten av riksdagen.
Man förvånas över att så många totalt verkar sakna självinsikt.
Är det här någon sorts ironi jag missar?
En av hans poänger är att om man sänker invandringen med 90% så innebär det att man utvisar 90% av invandrare bosatta i Sverige. En annan poäng är att han menar på att en 90%ig sänkning innebär en 10%ig ökning.
Det stora problemet han verkar ha ligger i att skilja på invandrare och invandring.
Ja, det blir fler invandrare i Sverige om man fortsätter med en invandring motsvarande 10% av dagens nivåer (förutsatt att inte fler flyttar ur landet/dör under samma tid), men det är liksom inte det som diskuteras.
Jag tolkar hans poäng som det fetstilta (edit: dock blir det ju inte en ökning på 10 %, men iaf en ökning). Att det är det han menar, och undrar vem som ska få bestämma vilka 10 % det är som ska få stanna (alltså, vilka 90 % ska vi sortera bort). Samt vad summan av detta blir. Det är så han förtydligar det i det efterföljande klippet också ju?
Med risk för att jag missar något här nu..
Jag tolkar hans poäng som det fetstilta (edit: dock blir det ju inte en ökning på 10 %, men iaf en ökning). Att det är det han menar, och undrar vem som ska få bestämma vilka 10 % det är som ska få stanna (alltså, vilka 90 % ska vi sortera bort). Samt vad summan av detta blir. Det är så han förtydligar det i det efterföljande klippet också ju?
Med risk för att jag missar något här nu..
Nej, det blir ingen ökning av invandringen. Det blir en ökning av antalet invandrare bosatta i Sverige. (Återigen förutsatt att inte fler flyttar ur landet/dör)
Vad han menar vet jag inte, men det han säger i riksdagen är helt fel och han upprepar det i båda replikskiftena. Han har väl kanske för mycket stolthet för att göra en pudel och försöker därför rädda sig i andra klippet, vad vet jag. Men det han försöker förklara i andra klippet har inget med det första klippet att göra.
Jag citerar från det första:
"Jag har sett i er budgetmotion att ni vill minska invandringen med 90%, och då är min fråga... Därav drar, kan man dra slutsatsen att ni vill öka invandringen med 10%, det är ju den konkreta saken. Dvs, ni vill öka invandringen med 10%."
"Nu hörde ni allihop i denna kammare, att saningen är den att Sverigedemokraterna önskar öka invandRINGEN till Sverige med, som Herr Petzäll sa, i runda slängar 8-10.000."
EDIT: Om du har en månadslön på 20.000kr, och får den sänkt till 2.000kr så rör det sig inte om en 10%ig ökning, utan en 90%ig minskning. Trots att du nu har fått 2.000kr mer i totalt intjänad lön.
EDIT2: Bäst att slänga in en: http://community.us.playstation.com/t5/image/serverpage/image-id/1677i704F8C130D16446F/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1 Om jag håller på att trampa på en ironimina här.
Nej, det blir ingen ökning av invandringen. Det blir en ökning av antalet invandrare bosatta i Sverige. (Återigen förutsatt att inte fler flyttar ur landet/dör)
Vad han menar vet jag inte, men det han säger i riksdagen är helt fel och han upprepar det i båda replikskiftena. Han har väl kanske för mycket stolthet för att göra en pudel och försöker därför rädda sig i andra klippet, vad vet jag. Men det han försöker förklara i andra klippet har inget med det första klippet att göra.
Jag citerar från det första:
"Jag har sett i er budgetmotion att ni vill minska invandringen med 90%, och då är min fråga... Därav drar, kan man dra slutsatsen att ni vill öka invandringen med 10%, det är ju den konkreta saken. Dvs, ni vill öka invandringen med 10%."
"Nu hörde ni allihop i denna kammare, att saningen är den att Sverigedemokraterna önskar öka invandRINGEN till Sverige med, som Herr Petzäll sa, i runda slängar 8-10.000."
EDIT: Om du har en månadslön på 20.000kr, och får den sänkt till 2.000kr så rör det sig inte om en 10%ig ökning, utan en 90%ig minskning. Trots att du nu har fått 2.000kr mer i totalt intjänad lön.
EDIT2: Bäst att slänga in en: http://community.us.plays.tation.com/t5/image/serverpage/image-id/1677i704F8C130D16446F/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1 Om jag håller på att trampa på en ironimina här.
Hehe, nejdå, ingen ironimina :)
Ja, men det var så jag tolkade det. Att det blev en ökning av invandrare i landet, precis som han förklarade sen i andra klippet (kanske en räddning bara). Kollade inte replikskiftena och det är sant att han inte säger det riktigt så. Antar att det är min otroliga förmåga att förstå vad människor menar som slår till :d
Angående månadslönen, så absolut. Men:
Om min ökning i år var 100 % och nästa års ökning kommer vara 90 % mindre än årets, så kommer det innebära en ökning för mig även nästa år. Även om den kommer vara mindre än årets. Så tolkade jag hans "argument".
Bäckis är ju för skön :D
MKN39OJ_CvM
Hehe, nejdå, ingen ironimina :)
Ja, men det var så jag tolkade det. Att det blev en ökning av invandrare i landet, precis som han förklarade sen i andra klippet (kanske en räddning bara). Kollade inte replikskiftena och det är sant att han inte säger det riktigt så. Antar att det är min otroliga förmåga att förstå vad människor menar som slår till :d
Angående månadslönen, så absolut. Men:
Om min ökning i år var 100 % och nästa års ökning kommer vara 90 % mindre än årets, så kommer det innebära en ökning för mig även nästa år. Även om den kommer vara mindre än årets. Så tolkade jag hans "argument".
Jag tror dig inte, det måste röra sig om någon sorts ironi. :D
Att det blir en ökning av antalet invandrare bosatta i Sverige är helt irrelevant i det här sammanhanget, eftersom det är något helt annat.
Det exemplet är också helt irrelevant. Du har t.ex. 20.000/månad år X-1, 40.000/månad år X, 42.000/månad år X+1. Du får alltså ökningar hela vägen, ingenstans några 90%iga sänkningar.
En 90% mindre ökning är inte samma sak som en 90%ig minskning.
Oljeblixten
2012-09-20, 21:00
"jäkla invandrare som kommer hit för att sno våra vikingaskepp och fylla dom me runstenar, hornpryddahjälmar och bronssvärd o sen segla hem igen!"
Hahaha
zeusden1
2012-09-20, 21:05
Inser du ditt fel här?
Som jag förstod det var det en felsägning i början, dvs 400 000 euro (vilket är småpotatis). Egentligen skulle hon sagt 4000 miljarder euro motsvarande 40 000 miljarder kronor. Vilket fel är det han ska inse?
Jag tror dig inte, det måste röra sig om någon sorts ironi. :D
Att det blir en ökning av antalet invandrare bosatta i Sverige är helt irrelevant i det här sammanhanget, eftersom det är något helt annat.
Det exemplet är också helt irrelevant. Du har t.ex. 20.000/månad år X-1, 40.000/månad år X, 42.000/månad år X+1. Du får alltså ökningar hela vägen, ingenstans några 90%iga sänkningar.
En 90% mindre ökning är inte samma sak som en 90%ig minskning.
Fast helt irrelevant är det ju inte, eftersom det är det han menar (enligt egen utsago i andra klippet, som eventuellt må vara en efterkonstruktion såklart).
"Vi kommer fortfarande ta in nya invandrare i landet och öka antalet invandrare här, vilka ska vi välja att ta in, och vad kommer summan av nya invandrare landa på". Så tolkade jag hans första kommentar, även om det inte var så han ordagrant sa vilket jag hör när jag lyssnar på det igen (men i alla fall så han menade - enligt hans eget youtubeklipp i alla fall)
KalleBalik
2012-09-20, 21:09
Palm har levererat en del godingar genom åren :d
hehC_wRTnZw
Fast helt irrelevant är det ju inte, eftersom det är det han menar (enligt egen utsago i andra klippet, som eventuellt må vara en efterkonstruktion såklart).
"Vi kommer fortfarande ta in nya invandrare i landet och öka antalet invandrare här, vilka ska vi välja att ta in, och vad kommer summan av nya invandrare landa på". Så tolkade jag hans första kommentar, även om det inte var så han ordagrant sa vilket jag hör när jag lyssnar på det igen (men i alla fall så han menade - enligt hans eget youtubeklipp i alla fall)
Men nu får du ju ge dig. Den enda relevanta invändningen han hade var vilka som skulle väljas bort, vilket han fick svar på.
Om det nu var det han menade (vilket det inte var) så är det lika efterblivet. Han skulle då alltså försöka göra något nummer av att, hör och häpna, SD inte vill stoppa ALL INVANDRING till Sverige.
Det går inte att försvara den här gubbens uttalande med rim och reson, så jag blir lätt förrvirrad både av dina argument och mitt svar.
zeusden1
2012-09-20, 21:14
Det är irrelevant för debatten i riksdagen. En begränsning med 90% är aldrig en ökning med 10%.
Att det kommer bli fler invandrare TOTALT sett är inte det den framlidne Petzell menade, utan att invandringen sett procentuellt skulle bli endast 10% av vad den var när den var 100%!
Jo, det är irrelevant, eftersom det rör sig om en replik på Williams inlägg som handlar om en minskning av invandringen, inte om det totala antalet invandrare bosatta i Sverige. Dvs något annat.
Han upprepar samma misstag i två efterföljande replikskiften, och skakar på huvudet i ett tredje läge. Så det är ju inte precis så att han råkar säga fel en gång.
Det är möjligt att han menar som du säger, men isåfall så använder han dels fel begrepp, förstår inte enkel och tydlig svenska varken i tal eller skrift (han säger säg dels ha läst det här, och hör William säga det) och säger helt felaktiga saker.
Mest sannolikt förstår han i efterhand sitt misstag (kanske efter att någon partikollega har förklarat för honom att han är ett retard), och försöker rädda anseendet genom att göra den andra filmen. Det går tydligen hem hos några (:D), men för mig och antagligen många med mig får det bara honom att framstå som en ännu större idiot eftersom den antyder att han fortfarande inte har förstått varken begreppen eller vad William sa, och det han refererade till i SDs budgetmotion.
Men nu får du ju ge dig. Den enda relevanta invändningen han hade var vilka som skulle väljas bort, vilket han fick svar på.
Om det nu var det han menade (vilket det inte var) så är det lika efterblivet. Han skulle då alltså försöka göra något nummer av att, hör och häpna, SD inte vill stoppa ALL INVANDRING till Sverige.
Det går inte att försvara den här gubbens uttalande med rim och reson, så jag blir lätt förrvirrad både av dina argument och mitt svar.
Rim och reson försvarar jag inte, men jag lyckades (felaktigt) förstå vad han menade iaf :d
Det är irrelevant för debatten i riksdagen. En begränsning med 90% är aldrig en ökning med 10%.
Att det kommer bli fler invandrare TOTALT sett är inte det den framlidne Petzell menade, utan att invandringen sett procentuellt skulle bli endast 10% av vad den var när den var 100%!
Nej, och det är det han säger. Inte så jag tolkade honom när jag först lyssnade på det dock. Men jag tolkade honom fel (eller rätt, om man frågar honom själv antar jag :d)
Det här är väl också en gammal klassiker:
btWmeQljU48
OK, lyssnade igen och det är han säger är inte bara otydligt utan rent ut fel :d
Hans poäng är att det kommer vara fler invandrare här nästa år om vi följer SD:s spår. Men det är faktiskt inte det han säger :d
zeusden1
2012-09-20, 21:33
OK, lyssnade igen och det är han säger är inte bara otydligt utan rent ut fel :d
Hans poäng är att det kommer vara fler invandrare här nästa år om vi följer SD:s spår. Men det är faktiskt inte det han säger :d
*yourock*
Andrén inte bara missförstod, han förstod helt inte.
Jag brukar använda uttrycket "Gör som eskimåerna". Dvs att göra det mest uppenbara.
"Jag är hungrig"- Gör som eskimåerna- Ät mat. T.ex
Min jobbarkompis och jag stod och pratade och hon sa:
"Gud vad jag är kissnödig!!"
Jag säger- Gör som eskimåerna.
"Äta glass"?
Japp- för DET är vad eskimåer framför allt gör.. äter glass. =D
Crippa90
2012-09-20, 21:50
Linus från Borlänge har en riktigt skön inställning till livet!
b16-QrE6T8E
Jävligt skön kille. Dessutom måste jag ge honom rätt, få Svenska idrottare jag hellre hade träffat än Sanna Kallur. *cupid* Så förbannat grym tjej.
RcVjlKiWt7Y
I det här klippet säger dom en hel del kul :D
Minimjölk
2012-09-21, 09:31
Man skulle kunna säga att hans poäng är en aning sklev?
PixelMiner
2012-09-21, 18:18
7esA5YOzZdI
Alltså seriöst, kan ingen moderator styra upp tråden? Så trött på att 90% av alla trådar går helt OT efter tre inlägg.
Ja, mitt inlägg var också OT.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.