Visa fullständig version : Dåligt att äta nötfärs varje dag?
Hallå,
Jag undrar om det är något negativt med att äta nötfärs (250g) i princip varje dag, eller iallafall 5 dagar i veckan?
Det lär öka cancerrisken, vilket knappast är positivt.
Fishtank
2012-09-19, 16:25
Fast andeem då lär du tillägga att allt rött kött ger den risken och inte specifikt nötfärs.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Fast andeem då lär du tillägga att allt rött kött ger den risken och inte specifikt nötfärs.Korrekt.
E nog klokt att variera sig med ändå, sen kan man ju göra så mkt olika rätter med nötfärs. Glöm dock inte å få i dig åtminstone omega 3.
vicarious
2012-09-19, 17:01
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103956
Latissimus Dorsi
2012-09-19, 17:14
200gram varannan dag skulle jag som är paranoid tycka är en mer resonlig mängd då rekomendationerna ligger på 500 gram rött kött i veckan har jag för mig och det blir då 600gram i veckan om du äter varannan dag.
Det känns sådär att jag redan är uppe i ca 1,2 kilo den här veckan, och att jag tänkt dra i mig ca 400 g på fredag. Å andra sidan händer det ju att det inte blir något rött kött alls på en vecka.
Holabandola
2012-09-19, 18:31
Fan hehe....ni som tränar och äter så här hårt varje dag kommer inte bli långlivade.
Styrketräning och överkonsumtion av mat belastar nästan organismen mer än gör nytta. Iallafall på längre sikt.
Träna och äta hårt hela livet så lever man nog inte längre än högst 80.
Bara en tanke sådär som väcktes av liknande trådar.
Vad hände med morötter, vego och en normal kroppsbyggnad? :-)
Sheogorath
2012-09-19, 18:39
Lönt att leva om man inte får styrketräna och äta mycket protein.
Fishtank
2012-09-19, 18:40
This.
Kött och skrotlyft får vara värt lite kortare liv.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
KalleTeodor
2012-09-19, 18:45
Fan hehe....ni som tränar och äter så här hårt varje dag kommer inte bli långlivade.
Styrketräning och överkonsumtion av mat belastar nästan organismen mer än gör nytta. Iallafall på längre sikt.
yolo:hbang:
ont: kan du inte äta annan mat om du oroar dig då? Byt ut hälften mot någon god fisk tex!
This.
Kött och skrotlyft får vara värt lite kortare liv.Möjligen inte en plågsam död ...
Eddie Vedder
2012-09-19, 19:16
Fast andeem då lär du tillägga att allt rött kött ger den risken och inte specifikt nötfärs.
Viktigare att tillägga är att det inte måste öka cancerrisken. Men det finns mycket som pekar på att det skulle kunna göra det.
)
Bulk handlar ju dock inte om att vara hälsosam utan att bygga muskler.
Fishtank
2012-09-19, 22:58
Viktigare att tillägga är att det inte måste öka cancerrisken. Men det finns mycket som pekar på att det skulle kunna göra det.
Jaså?
Tyckte det var ganska befäst enligt listan som Grub postade för något år sen.
Inte för att något skulle kunna ändra min livsstil då jag tycker att kött helt enkelt är för gott för att ge upp.
andeem då får man helt enkelt ta smällen, finns många som levt helt optimala liv som fått cancer också.
Pretorian
2012-09-20, 06:49
500 gram per vecka... ! Ligger jag i riskzonen om jag äter mellan 3000-5000 gram?
smeander
2012-09-20, 07:40
Soooooo worth it!
Tror du man lever längre om man tar bort 2-3 träningspass och äter vegomat istället hälften av måltiderna men lägger till en karatefylla varje helg? Som en "normal" person....
Då tror jag mer på stenhård träning och mycket rött kött än medelmåttig träning, halvbra mat och alkohol 1-2ggr på helgen som enligt dom som inte tränar eller tränar måttligt verkar förespråka och tycker är hälsosamt.....
500 gram per vecka... ! Ligger jag i riskzonen om jag äter mellan 3000-5000 gram?
Jadu Pretorian, inte kan väl du lägga hamburgarna på hyllan för gott? ;)
True story.
Om inte nyttan nu räknas i mängden muskler, vilket det gör för många. L
There's a world out there, man.
Hehe tack för alla svaren :) kanske får ta och reducera det till 2-3 gånger i veckan och ersätta dom andra dagarna med ägg istället :) ägg är ju minst lika gott så!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.