handdator

Visa fullständig version : Ännu en tråd om post-workout

Tobbis
2012-09-16, 20:53
Vad hade ni tagit/ätit/druckit direkt efter er träning om ni vore 18 år, 174-ish cm lång och vägt 72kg (på morgonen om det spelar någon roll)?

Just nu tar jag en proteindrink (Whey80, 1dl. Får jag skriva det?) med kreatin iblandat. Ungefär en timme efter träningen blir det middag, vanlig husmanskost. Har ju läst att snabba kolhydrater ska vara bra, så borde jag köpa såna där Dextro Energy och ta tillsammans med min shake efter träningen? I så fall, hur mycket/hur många "tabletter" eller vad dom nu kallas.

Rahf
2012-09-16, 21:16
Jag hade direkt efter träningen druckit min proteindrink, skippat kolhydrater, och sen ätit middagen utan oro. Det är dock enormt viktigt att tänka på följande; jag är längre, väger mindre, och är äldre. ;)

PS: Du får skriva om tillverkare och märken, så länge du inte länkar.

Tobbis
2012-09-17, 13:27
Jag hade direkt efter träningen druckit min proteindrink, skippat kolhydrater, och sen ätit middagen utan oro. Det är dock enormt viktigt att tänka på följande; jag är längre, väger mindre, och är äldre. ;)

PS: Du får skriva om tillverkare och märken, så länge du inte länkar.

Okej, varför skippar du kolhydrater efter passet?

Liten bump också, undrar fortfarande över om dextroenergy är något att köpa och hur mycket jag bör ta efter träningen. Eller om det finns något bättre att stoppa i sig.

Tobbis
2012-09-18, 16:40
Bump ;)

vicarious
2012-09-18, 16:44
undrar fortfarande över om dextroenergy är något att köpa och hur mycket jag bör ta efter träningen. Eller om det finns något bättre att stoppa i sig.

Nä. Vanlig mat duger fint.

Rahf
2012-09-18, 18:45
Okej, varför skippar du kolhydrater efter passet?

Liten bump också, undrar fortfarande över om dextroenergy är något att köpa och hur mycket jag bör ta efter träningen. Eller om det finns något bättre att stoppa i sig.

Därför att jag kommer käka mat inom kort tid efter träningen ändå. Extra kolhydrater är bara onödig energi i det läget.

Sverker
2012-09-18, 19:34
dextroenergy är inte bra till någonting. Främst är det onödigt dyrt. Sedan är det ren glukos som kan vara lite skarp mot magen i större mängd.

Vanligt maltodextrin eller fastcarb är både snabbare och skonsammare mot magen. Vill du äta lite mer näringsrikt kan du börja med skumgodis:d, riskakor, bananer eller något annat kolhydratrikt.