Logga in

Visa fullständig version : Dilemma, kutta fett eller bygga?

Visdom
2012-09-13, 11:25
Alltid varit smal, riktigt smal. byggt nu ett tag och tror jag börjar bli för tjock helt enkelt, men är orolig över att jag kommer se jätte smal ut om jag genomför en deff, så jag vill gärna höra vad ni tycker.

http://i48.tinypic.com/122et1f.jpg

Stats:
185cm lång
92kg morgonvikt
107,5kg bänk
130~ böj
mark vet jag inte

Tror ni att jag kommer se för smal ut om jag genomför en seriös deff?

Lychgate
2012-09-13, 11:28
Går inte svara utan dagsforms bild.

Visdom
2012-09-13, 11:29
Blev lite fel, har bild nu.

Och jag vet, behöver vaxa mig :D

Spartansk
2012-09-13, 11:40
En liten deff (kanske 5 kg) säger jag. Det syns att du har en del arm- och axelmuskler under "fläsket".

Jeml
2012-09-13, 12:19
du väger 92,5kg på 185cm du kommer inte se för smal ut ens om du tappar 10kg.

Visdom
2012-09-13, 12:19
Tack för svar! Blir nog deff, men fortfarande orolig att få den där smala looken :/

här kommer en rygg bild, sjuuukt svårt att fota ryggen, tvungen att hålla i en spegel med ena handen därav ryggen blev lite sned :p

http://i50.tinypic.com/izmj3d.png

Som ni ser, lite fläskiga kärlekshandtag man kan greppa..

Visdom
2012-09-13, 12:21
du väger 92,5kg på 185cm du kommer inte se för smal ut ens om du tappar 10kg.

Jag vet, men tycker det ser ut som jag saknar muskler, tycker inte ens jag ser ut att va i närheten av 92kg fan.

Tack för svar

Ene
2012-09-15, 14:48
Förstår hur du känner dig!
Jag har också alltid varit smal, eller alltid, men fram till att jag började träna.

Om jag hade varit du så hade jag fortsatt bygga, men det beror ju på vilken look du är ute efter.. vill du ha fram rutorna så får du väl ta och deffa! Om inte det är målet så fortsätt med en lugn och långsam viktökning till du når 95 och sen utvärdera hur du vill göra!

Visdom
2012-09-15, 19:48
Förstår hur du känner dig!
Jag har också alltid varit smal, eller alltid, men fram till att jag började träna.

Om jag hade varit du så hade jag fortsatt bygga, men det beror ju på vilken look du är ute efter.. vill du ha fram rutorna så får du väl ta och deffa! Om inte det är målet så fortsätt med en lugn och långsam viktökning till du når 95 och sen utvärdera hur du vill göra!

Jätte smal eller? Jag har verkligen varit jätte smal, kan se om jag kan fixa en bild så får du se :) Kan knappt fatta att jag sett ut så..

Tack för tipset, fortsätter ett tag till på ett litet överskott, får stå ut med späcket ett tag till. kanske fram till december eller nått sen blir det hård-deff, skulle verkligen vilja vara i form, hehe.

Hur mycket tror ni jag behöver gå ner ungefär för att komma i en helt ok form?

smeander
2012-09-15, 21:37
Tack för svar! Blir nog deff, men fortfarande orolig att få den där smala looken :/

här kommer en rygg bild, sjuuukt svårt att fota ryggen, tvungen att hålla i en spegel med ena handen därav ryggen blev lite sned :p

[IMG]http://i50.tinypic.com/izmj3d.png[/G]

Som ni ser, lite fläskiga kärlekshandtag man kan greppa..

Är man deffad ser man smal ut, vill man inte se liten ut så är det ingen ide att deffa för då ser man liten ut. Iaf tills man tar av sig kläderna, vill man se stor ut med kläder är det bara att käka :D

Tycker du är en bit över en vettig form, skulle säga 5-10kg från en hyffsad "off-season"-form.

Visdom
2012-09-15, 22:17
Är man deffad ser man smal ut, vill man inte se liten ut så är det ingen ide att deffa för då ser man liten ut. Iaf tills man tar av sig kläderna, vill man se stor ut med kläder är det bara att käka :D

Tycker du är en bit över en vettig form, skulle säga 5-10kg från en hyffsad "off-season"-form.

Ser hellre deffad ut än lite fläskig, svårt jävla val det här asså.. Men jag håller med dig, jag ser rätt bra ut när jag har tröja på mig, fyller ut tighta tröjor rätt bra, men utan tröja ser man ju fettet och vätskan jag besitter. Sen om det går till överdrivt och man blir för fet även om man har en del muskelmassa kan det så ut som man aldrig tränat tills man deffar ner sig. Sett en del som man knappt trodde hade muskler under fläsket som har kommit i bra jävla form.

försöker leangaina ett tag, ska få concerta (för min adhd) utskrivet igen snart. Utan medicinen är motivationen riktigt dålig, klarar av att käka och träna men tror inte jag skulle palla en deff i det långa loppet, desutom sänker den min aptit en del.

Så jag väntar nog med deff tills medicinen är hemma, tack som fan för svar.

mvh

Kotten
2012-09-15, 22:56
Ät och bygg långsamt fram till februari eller liknande, sen skalar du av det du vill ha bort. Varför hålla på med deff nu, är väl skitsamma :). Fast egentligen är det bara du som kan avgöra det. Du ska göra det du mår bäst av. Jag hade byggt, kanske siktat på att gå upp 6-7kg fram till februari och sen gjort en diet på 10-15kg.

Nephelite
2012-09-16, 08:19
recomp-mys med leangains =)

Ene
2012-09-16, 11:40
Jätte smal eller? Jag har verkligen varit jätte smal, kan se om jag kan fixa en bild så får du se :) Kan knappt fatta att jag sett ut så..

Tack för tipset, fortsätter ett tag till på ett litet överskott, får stå ut med späcket ett tag till. kanske fram till december eller nått sen blir det hård-deff, skulle verkligen vilja vara i form, hehe.

Hur mycket tror ni jag behöver gå ner ungefär för att komma i en helt ok form?

Ja, väldigt väldigt smal. För ungefär 6 år sedan så vägde jag 70-72 kg på 193 cm.
Såg ut som ett jävla benrangel.
Nu väger jag 100 kg men tycker fortf inte att jag direkt är stor..
Så jag förstår dig till fullo!

"Helt ok form" beror ju på vad du är ute efter. Är du ute efter att bli fjoll-rippad så bör du nog tappa runt 10 kg kanske. Men är du ute efter att se grovf ut så får du fortsätta kriga på dig lite vikt! :)

Visdom
2012-09-20, 17:53
Tack för alla svar, lite blandade åsikter dock. Men det får man räkna med, kör på med ett litet överskott tills jag bestämmer mig helt och hållet :)

@Ene
Okej, då har vi varit i samma sits ;) Du verkar ha gjort grymma framsteg faktiskt.

När jag väl hoppar på deffen blir det att köra tills jag når 10% eller kanske till och med mindre, får se. Kommer iaf köra tills jag har en rätt bra form så jag kan bygga senare över en längre period.

Ene
2012-09-22, 15:00
Tack :) en bit kvar tills jag är nöjd, men det är bara att fortsätta jaga sina mål.

Lycka till med träningen! Kriga på.

Visdom
2012-10-20, 00:30
http://i46.tinypic.com/35j01up.jpg

Dagsform, lite brunare, och håret är borta, hehe..
Vikten är ungefär den samma, gått upp något enstaka kg kanske, om jag byggt nån massa eller inte det vettefan.
Skulle sitta fint att plocka bort lite fett snart, har en del över mage och bröst samt lite kärlekshandtag ;)