handdator

Visa fullständig version : Kläder vid bulk/deff.

2HE
2012-09-13, 09:37
Jag visste inte riktigt vart jag ska posta denna tråden så det fick bli här.

Inom styrketräning så går man upp i vikt och sedan ner i vikt. Det lär ju vara ett stort problem när det gäller kläder.

Min fråga är således hur många kg bulkar ni upp er samt deffar ner er utan att ha något större bekymmer när det gäller kläder. Bulkar man upp sig mer än 3kg så lär ju byxorna förmodligen sitta mycket tajtare än vanligt.

Rekommenderas det att gå bulka upp några enstaka kg för att sedan deffa sig ner igen efter ett tag eller ska man gå upp 10 kg och sedan bara låta alla kläder hänga kvar i garderoben..

Jeml
2012-09-13, 09:42
Jag visste inte riktigt vart jag ska posta denna tråden så det fick bli här.

Inom styrketräning så går man upp i vikt och sedan ner i vikt. Det lär ju vara ett stort problem när det gäller kläder.

Min fråga är således hur många kg bulkar ni upp er samt deffar ner er utan att ha något större bekymmer när det gäller kläder. Bulkar man upp sig mer än 3kg så lär ju byxorna förmodligen sitta mycket tajtare än vanligt.

Rekommenderas det att gå bulka upp några enstaka kg för att sedan deffa sig ner igen efter ett tag eller ska man gå upp 10 kg och sedan bara låta alla kläder hänga kvar i garderoben..

har samma kläder nu som jag hade 11kg+

nya kläder handlas dock någon strlk mindre.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Dreas
2012-09-13, 09:56
Jag diffar ca 10kg och då är det värst för låren. Får ha 3-4 par av varje storlek, M och L. Kör på Chins från Carlings numera så det blir bara 300kr/st. Perfekt för mina lår.

Medium blir svårt att ha efter att låren går över 65cm.

Skjortor kör jag ofta med, brukar bli att köra oknäppt ifall det är tight över bröstet.

Onigiri
2012-09-13, 13:27
Om du vet vad du vill/hur du vill se ut lär väl kläder inte vara något bekymmer? Jag själv kör XL genom allt och det sitter lagomt, så jag jobbar på fysiken utifrån (cirka) samma storlek på kroppen, vill vara stor av tre anledningar. Det är manligt, jag mår/presterar bäst så och det är förbannat jobbigt och tråkigt att deffa.

Raschmus
2012-09-13, 13:46
Rasar alltid minst 10kg varje sommar ("ofrivilligt" pga arbete och krök) så det är enkelt. Sommargarderoben har generellt sett en storlek mindre än höst, vinter och vår.

Sparven från Minsk
2012-09-13, 13:49
Upp ned 10-15 kg ca. Så har lite olika storlekar av jeans och tröjor hemma. Mest i byxorna det märks av, tröjor brukar funka nästan året runt.

Ronn
2012-09-13, 13:57
1. Köp för stora kläder
2. Träna tills du fyller ut dom
3. profit!!

Har samma problem vad gäller jeans i synnerhet, samt med vissa stjortor, du får ha flera par. :)

zeusden1
2012-09-13, 14:15
Har bekymmer med detta varje gång jag går upp. Har blivit så att jag köpt kläder när jag var som bäst deffad, runt 70-72kg. Kläderna blir jobbigare att ha på sig typ vikten jag ligger på nu, 79kg.

När man går i trappor eller cyklar spänns byxorna åt utav bara den och minskar blodtillförseln (stryptträning FTW!). Idag sprack byxorna i skrevet.. :D

Mantus
2012-09-13, 14:26
2 garderober med baskläder är ett måste. Särskilt vad gäller byxor. Funderar t.ex. på att fortsättningsvis köpa 2 par byxor i olika storlekar när jag köper kostym. Skjortor och kavajer samt t-shirts brukar det inte vara något problem med.

garluch
2012-09-14, 05:27
Finns det ingen som säljer jeans med mycket stretch i låren/röven då? Det är väl rätt vanligt på damjeans?

raddum
2012-09-14, 09:08
Cheap monday har endel rätt stretchiga jeans, sen gillar ju inte alla deras modeller, men jag tycker dom är naajs