handdator

Visa fullständig version : Det är dags.

Guthan
2012-09-13, 00:45
Hejsan,

Mitt namn är Christian. Jag är 1.95 lång, väger 65kg och är ganska trött på det. Jag jobbar ofta långa dagar och det är emellanåt svårt att hitta tiden. Mitt mål är helt enkelt att gå upp i vikt från muskelmassa - Hur gör jag detta på bästa sätt? Var sätter jag igång?

*Jag har gymkort - kan sätta igång när som helst - schema och liknande är klart, har använt sen tidigare, ett tag sen som ni förstår.
*Jag har motivation.

spoon
2012-09-13, 02:02
Har du shcema och motivation så är det bara att dra igång. Jag gillar att äta många måltider för att gå upp i vikt. Gillar inte att vara proppmätt så jag äter hellre ofta. Drick ingenting som inte innehåller kalorier. Väg dig varje vecka och se vad som händer på vågen. Går du inte upp så får du äta mera.

Tuta och kör! Lycka till.

Spinkis
2012-09-13, 06:07
Basic grejer. Träna 3-5 dagar/veckan och käka mycket mat(antagligen mycket mer än vad du tycker är mycket) och se till att få i dig protein motsvarande +2g/kg kroppsvikt.

Guthan
2012-09-13, 08:57
Har du shcema och motivation så är det bara att dra igång. Jag gillar att äta många måltider för att gå upp i vikt. Gillar inte att vara proppmätt så jag äter hellre ofta. Drick ingenting som inte innehåller kalorier. Väg dig varje vecka och se vad som händer på vågen. Går du inte upp så får du äta mera.

Tuta och kör! Lycka till.

Tack! =)

blondyz
2012-09-13, 09:39
Vad hindrar dig om du har schema som du trivs med, vet att du behöver äta mer och är motiverad?

Klara, färdiga, gå?

thatice
2012-09-13, 10:30
Jag var en magerkråka länge och hatar känslan av att vara proppmätt, mitt tips är att äta ofta ungefär varannan till var tredje timme.
Bry dej inte om optimeringar eller något sådant utan se bara till att du får i dej tillräckligt med proteiner och kalorier.
Kreatin.
Träna basövningar tungt.
Gainers är det perfekta mellanmålet för det mättar inte så mycket, jag brukade blanda i linfröolja i dem ibland för att få upp kalorierna.
Var inte rädd att gå upp något kilo fett för det syns inte under en skjorta ändå.

Detta är tips från en som var mager som en hälsena och aldrig hade ambitioner att stå på någon scen men ambitioner att få axlar bredare än en sädesärla och triceps som en mäktig hästsko.

Stor Hård Ådrig
2012-09-13, 10:41
Träna -> ät -> sov -> läs på Kolozzeum -> profit

King Grub
2012-09-13, 11:24
Flyttar tråden till ett forum där trådstartaren slipper få svar som det första.