Logga in

Visa fullständig version : Kreatin fråga

Ado2000
2012-09-12, 08:40
har läst kreatin tråden men en sak jag inte blir klar över är denna:

det är så att jag börjat med en långsam bulk nu vilket på det sättet att dom dagarna jag tränar så ligger jag på kcal överskott och icke tränande dagar på underskott. saken med detta är att på underskott dagarna får jag inte i mig lika mkt kolhydrater.

anledningen till att jag påpekar detta är att för att på underskott dagarna inte binder någon vätska, utan snarare tvärtom så förlorar jag den (e inne på toan rätt mkt dom dagarna),så det jag undrar är kommer jag ha lika bra effekt av kreatinet (som binder vätska) genom att köra såhär eller måste jag liga på överskott alternativt balans för att inte förlora den bundna vätska för att kreatinet ska ha ha den optimala effekten på mig

för just nu känns det som om man börjar om efter varje underskotts dag

Überbiffen
2012-09-12, 08:55
Att kreatin binder vätska är väl en bieffekt och inte, den iaf primära, anledningen till att man använder det.

Pepz
2012-09-12, 08:59
så det jag undrar är kommer jag ha lika bra effekt av kreatinet (som binder vätska) genom att köra såhär

ja

Ado2000
2012-09-12, 14:11
Att kreatin binder vätska är väl en bieffekt och inte, den iaf primära, anledningen till att man använder det.

sant men den effekten bidrar även till att du kan lyfta mer eftersom vätska binds i musklerna

ja

tack då vet man, såhär i efterhand inser jag att jag borde nog ha ställt denna frågan i kreatin tråden istället för å starta en ny