Visa fullständig version : Gymma direkt efter skolan (Hjälp)
Tjena nu är det såhär att jag har gymmat i ett och halvt år men nu när skolan har börjat har jag slappat jävligt mycket och slarvat rejält med kosten, nu har jag beställt lite grejjer som eaa och protein osv, och nu undrar jag om jag ska köra aminosyror innan och protein efter? har också några påsar gainers som ligger hemma, så ska jag köra aminosyror innan träning och protein efter? Och ska man fixa något litet att käka innan gymmet?
Tackar! / Regga mig nyss hos Kolozzeum så är threaden på fel ställe så är det bara flytta mods!:naughty:
OBS: väger 71 kg gått ner jävligt mycket, ska köra fokus på massa och styrka
Välkommen till kolozzeum kompis :)
Hur länge efter skolans lunch är det du tränar?
EAA funkar bäst på tom mage vet du, och du ska inte ta protein och eaa vid samma pass, som dom brukar säga här "det blir lite kaka på kaka"
Ta aminosyrorna direkt innan och direkt efter träningen. Fyll upp proteinet vid måltider du inte får i dig mycket protein ska du se på fan vettu
Här finns mycket att läsa om EAA (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561)
Ös på med fler frågor!
Tackar Victuhh! Låter bra ska läsa mig fram! Det är ungefär 3-4 timmar efter lunch jag går och gymmar, så aminosyrorna innan OCH efter? ingen protein då? :-D
Ajdå läste threaden och har redan fått svar på nästan alla mina frågor!
Sorry dubbelpost
hehe nej det är antingen eller igentligen, aminosyrorna ska du ju ta på tom mage och som jag sa proteinet till en protein-fattig lunch eller mellanmål istället, eller lite extra till frukosten då kroppen varit utan en längre period..
christofer79
2012-09-12, 19:24
Tackar Victuhh! Låter bra ska läsa mig fram! Det är ungefär 3-4 timmar efter lunch jag går och gymmar, så aminosyrorna innan OCH efter? ingen protein då? :-D
Gå inte och sponsra kosttillskott med häftiga etiketter. Aminosyror som kanske direktimporterats från kina med massa färgämnen och artificiella smaker. Har du tänkt på hur EAA pulver framställs? Jag tror mer på att ha med sig en kylväska med en kesella shake mixat med lite bär och katrinplommon och kanske lite mango eller melon. Eller varför inte 100g kyckling som innehåller 525mg leucin den aminosyra du kanske är ute efter, där studier visar att på ökad proteinsyntes ;-).
Eddie Vedder
2012-09-12, 19:26
Ta en proteindrink efter och krångla inte mer än så är mitt förslag. Lär dig träna ordentligt och fokusera på det. Och tillräckligt med mat förstås.
Gå inte och sponsra kosttillskott med häftiga etiketter. Aminosyror som kanske direktimporterats från kina med massa färgämnen och artificiella smaker. Har du tänkt på hur EAA pulver framställs? Jag tror mer på att ha med sig en kylväska med en kesella shake mixat med lite bär och katrinplommon och kanske lite mango eller melon. Eller varför inte 100g kyckling som innehåller 525mg leucin den aminosyra du kanske är ute efter, där studier visar att på ökad proteinsyntes ;-).
Jag pluggar heltid och väskan är redan proppfull med böcker datorer gymsaker blabla, och har inte tid med att laga mat och ta med det till skolan sen direkt till gymmet, aldrig kört med aminosyror är nog mycket enklare på det sättet
@Eddie - Japp det vet jag!
Albin Eriksson
2012-09-13, 19:53
Låter ovanligt krångligt, skall han släpa på en kylväska i skolan eller peta 100g kyckling direkt innan gymmet. Beroende på tid?
Ett vassleprotein om man tycker aminosyror är dyra, ja det är väl både bra och smidigt innan träningspasset.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.