handdator

Visa fullständig version : Bara frukt/grönsaker och protein?

Monkay87
2012-09-11, 12:14
Tjena!

Har tänkt köra en "diet" i 2 veckor där jag bara äter frukt och grönsaker tillsammans med proteinshakes. (självklart fett också men i form av olivolja och rapsolja som jag blandar med min shake)

Syftet är att se hur mycket vikt jag kan gå ner. kommer ligga på 1200 - 1500 kcal om dagen ungefär. jag är 25 år, 175 lång och väger just nu 70 kg, inte överviktig men har fått kulmage.

4-5 ggr om dagen kommer jag "äta" samtidigt som jag tränar styrketräning (medeltungt) samt gå promenader i rask takt 4-5 ggr i veckan.

Någon som har prövat en liknande diet? Synpunkter tas emot hjärtligt.

(kommer lägga upp bild, före och efter avslutad diet, börjar min diet imorgon 12:e september)

tjing
2012-09-11, 12:22
Lär fungera bra om inte hungern stör dig.

King Grub
2012-09-11, 12:31
Det skall inte vara några problem.

Reaper123
2012-09-11, 12:35
Tror du att 1200-1500 kcal med denna kost skulle ge ett bättre resultat på en med samma kcalintag som bestod av tex kyckling, broccoli & ris? Eller varför detta påhitt? :)

Kommer gå kanon, om du klarar av hungern, och du lär tappa ~1-1,5 kg/vecka i fettvikt om allt går som det ska och sen kan glykogen/vätskenivåer/tarminnehåll göra så du går ner lite till...

Monkay87
2012-09-11, 12:41
Det är ett litet experiment, tror att jag kommer vara mer mätt på det du nämnde (kyckling, ris etc) men det är så enkelt att bara ta en shake och en frukt eller grönsak :) sen vill jag se hur väl jag kan hantera hungerkänslorna också, en liten utmaning från min sida.

Reaper123
2012-09-11, 12:46
Det är ett litet experiment, tror att jag kommer vara mer mätt på det du nämnde (kyckling, ris etc) men det är så enkelt att bara ta en shake och en frukt eller grönsak :) sen vill jag se hur väl jag kan hantera hungerkänslorna också, en liten utmaning från min sida.Då är jag med på noterna!

Tänkte ifall du trodde det var något magiskt med just frukt, grönt & shakes! Men kcal in vs ut är det ju som sagt som styr resultatet ;)

Kör så det ryker om bananskalen! :hbang:

Victuhh
2012-09-11, 12:52
Jag käkar aldrig mycket frukt och grönsaker för jag har lite allergier och skit..
Blir det inte svårt att komma upp i 1500 kalorier?

Monkay87
2012-09-11, 13:16
haha vi får se hur det går :)

@Victuhh: Bara prottedrinkarna blir 600 kcal totalt, lägg till 40 g fett 360 kcal, sen resten frukt och grönisar: en banan e väl 100 kcal och ett äpple 80 kanske. tror inte det ska vara så svårt att komma upp i den summan faktiskt :)

Mspa
2012-09-11, 20:05
Jag har precis kört på samma upplägg men blir tvungen att sluta. Min mage pallar inte med alla grönsaker (fibrer antar jag?) så den har brakat helt. Plus att jag har samlat på mig sjukt med vätska, ser ut som att jag lagt på mig 2-3 kg. Jag hoppas att det är vätska iaf! Tror att det är omöjlig att lägga på sig fett när jag ätit runt 1400 kcal/dag.
Uppdatera gärna hur det går för dig!

exevision
2012-09-12, 18:42
Blir det inte för lite fett med enbart proteinpulver och grönsaker? Iaf om det är under en längre tid?

Sniggel
2012-09-12, 21:04
Blir det inte för lite fett med enbart proteinpulver och grönsaker? Iaf om det är under en längre tid?

Du missade nog att han hade med raps- och olivolja. Det är kanske inte så varierat men de är bra val ifall man inte vill ha så många källor.