Visa fullständig version : Grillad kyckling, bra eller anus?
Jonnyrocker
2012-09-10, 19:48
Tänkte höra hur bra eller dåligt det är med dom där grillade kycklingarna som ligger och jäser nere på Ica-butiken.
Är dom mycket sämre att äta än en vanlig kycklingfile från tex kronfågel?
Antar att dom innehåller ganska mycket mer fett.
Orsaken är främst att dom alltid prissänks på kvällarna så dom kostar piss och ingenting.
Har ni nån vettig tanke så skjut.
brodernyberg
2012-09-10, 19:58
Grillad kyckling är kanonbra! Vill du slippa undan största delen av fettet så ska du skippa att äta skinnet.
vicarious
2012-09-10, 20:10
Mer fett ja men det behöver inte per automatik vara dåligt. Väldigt gott är det iaf.
Är det någon som har koll på ungefär vad de ligger på för kcal/100 g? De är ju som sagt rätt fettdrypande, och har inte sett några näringsvärden en enda gång då jag köpt dem...
Är det extremt billigt så ta så många du kan och ät till du storknar. Det hade nog jag gjort :D
Det är ju svårt att säga om det är bra eller dåligt. Jag sätter gladeligen i mig mycket energi och protein, så för mig skulle jag säga att det är bra.
Edit: L2310, kolla Kronfågels hemsida, har för mig det finns näringsvärde där.
Edit: L2310, kolla Kronfågels hemsida, har för mig det finns näringsvärde där.
Tack!
190 kcal/100 g, 19 g protein och 12,6 g fett om någon annan var nyfiken.
vicarious
2012-09-10, 20:55
Det är ju dock inget måste att äta allt skinn om man inte vill. Tar man bort skinnet blir det ju kanske 2-3g fett per 100g. Fast just de inre större delarna med bara kött brukar vara lite torra :)
Ja, mycket av fettet sitter som sagt i skinnet.
Man äter ju enbart det torra köttet. Om man är en true baddybuildah då.
I många affärer så grillas inte kycklingen på plats utan på något centrallager. Skulle aldrig någonsin få för mig att köpa grillad kyckling efter gången magen flippade ur totalt av skit fågeln!
Jonnyrocker
2012-09-11, 00:16
Tackar för svaren!
Grillad kyckling för hela slanten blir det :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.