handdator

Visa fullständig version : Vart tog Kolozzeum Evil PWO vägen?

Lillstrumpa
2012-09-09, 08:13
Någon som vet varför webshoppen inte längre erbjuder Kolozzeum Evil PWO? För en dryg vecka sedan fanns den som erbjudande och nu är den helt borta. Synd, för den funkade jättebra för mig och priset var riktigt bra.

koffein_beroende
2012-09-09, 08:17
Är inte hundra här, men var det inte den som hade synefrin och koffein? Det får väl inte säljas som den kombon eller hur det var.

Det kan vara fel produkt jag tänker på iofs.

Lillstrumpa
2012-09-09, 14:07
Skumt att den såldes ända fram till månadsskiftet då. Har inte hört något om förbud mot koffein+synefrin... och nu hittar jag inte ens innehållsförteckningen till Evil längre. Hmm...

Lillstrumpa
2012-09-14, 05:30
Inte ens ett svar från Kolozzeum när man mailar dem och frågar. Hur svårt kan det vara?

Pepz
2012-09-14, 05:38
kombinationen synefrin + koffein är under utredning och får tills vidare inte säljas.

Lillstrumpa
2012-09-14, 19:59
kombinationen synefrin + koffein är under utredning och får tills vidare inte säljas.

Du är säker på att dessa två ingick i Evil? Verkar kanske som att jag ältar, men jag är nyfiken på orsaken till att de drog in den då jag som sagt drog i mig en hel burk i somras och normalt är rätt kritiskt inställd till vad jag stoppar i mig. :d

Jorgen
2012-09-15, 14:50
Du är säker på att dessa två ingick i Evil? Verkar kanske som att jag ältar, men jag är nyfiken på orsaken till att de drog in den då jag som sagt drog i mig en hel burk i somras och normalt är rätt kritiskt inställd till vad jag stoppar i mig. :d

Ja.

Man får inte sälja kombinationen synefrin + koffein, något som gäller i tre kommuner i Sverige. Men det går bra att sälja synefrin och koffein ensamt.

agazza
2012-09-15, 15:04
Vart kan jag läsa om detta beslut? Detta gäller väl inte postorder ifall det är kommunspecifikt?

Grotesk
2012-09-15, 15:12
''Det omtalade synefrinet
Under sommaren har myndigheterna i Stockholm jobbat hårt för att få till ett beslut gällande produkter som innehåller synefrin. Beslutet blev som sådant att kombinationen synefrin/koffein beläggs med saluförbud, men det är tillåtet att sälja de två ingredienserna var för sig. Detta innebär att vi kommer att göra om receptet på Rage Nitro, Insane och Lean och redan nu har vi alternativ som troligen kommer att göra produkterna ännu effektivare. Vi vill observera att detta förbud inte har något som helst med doping att göra utan baseras på eventuella risker för förhöjt blodtryck för känsliga personer.'' - Nyhetsbrev Fairing

Maybe this?

Jorgen
2012-09-15, 15:31
Vart kan jag läsa om detta beslut? Detta gäller väl inte postorder ifall det är kommunspecifikt?
Det gäller väl i den kommunen företaget har sitt säte skulle jag tro.
Maybe this?

Yes.

agazza
2012-09-15, 15:48
ah, blev lite konfunderad då det finns en uppsjö av dessa produkter

Lillstrumpa
2012-09-15, 19:04
Tack för klargörande!

rubusvulvan
2012-09-15, 21:15
Alltså sånt där pulver kan inte vara bra för kroppen!! Jag äter hellre bananer så jag får protein genom en naturlig källa.

Sarwien
2012-09-15, 21:15
Alltså sånt där pulver kan inte vara bra för kroppen!! Jag äter hellre bananer så jag får protein genom en naturlig källa.

eller yoghurt, känns dumt att träningen ska kretsa kring massa farligt pulver som inte är hälsosamt på något sätt

Sniggel
2012-09-15, 21:38

De bananer du äter kan man ju ifrågasätta om de är naturliga. :d (jag misstänker att du trollar)

rubusvulvan
2012-09-15, 21:58
De bananer du äter kan man ju ifrågasätta om de är naturliga. :d (jag misstänker att du trollar)

Oförskämt och elakt att dopinganklaga en 17årning för doping. Kulkul.

Latissimus Dorsi
2012-09-15, 22:15
Oförskämt och elakt att dopinganklaga en 17årning för doping. Kulkul.

Du förstår inte vad Sniggel menade?

rubusvulvan
2012-09-15, 22:18
Du förstår inte vad Sniggel menade?

Vad menade han?

Sniggel
2012-09-15, 23:47
Jag vet inte om du skojar eller är seriös men det vi kallar banan är en växt som inte klarar sig i naturen utan vår intervention. Den växer helt enkelt inte naturligt.

bigjepp
2012-09-16, 06:53

protein genom bananer? 1g protein per 100g..

Lillstrumpa
2012-09-16, 07:28
Det blir många bananer. :)

Håller med om det onaturliga i att dricka PWO innan träning, men som Sniggel säger, hur mycket "onaturligt" finns det inte i samhället idag? ;)

Sen kan det ju diskuteras vilken/t typ/märke av PWO man ska välja. Själv kan jag tycka att PWO med kraftigt centralstimulerande effekt (som t.ex. Craze) verkar lite... galen. Man får hålla sig inom rimlighetens gränser, använda lite sunt förnuft och kanske bara använda PWO vid vissa tillfällen.

Bjern
2012-09-16, 07:57

Håller med om det onaturliga i att dricka PWO innan träning, men som Sniggel säger, hur mycket "onaturligt" finns det inte i samhället idag? ;)

Sen kan det ju diskuteras vilken/t typ/märke av PWO man ska välja. Själv kan jag tycka att PWO med kraftigt centralstimulerande effekt (som t.ex. Craze) verkar lite... galen. Man får hålla sig inom rimlighetens gränser, använda lite sunt förnuft och kanske bara använda PWO vid vissa tillfällen.

Vart är det onaturligt att vilja öka sin prestationsförmåga? Att försöka öka sin prestationsförmåga inför något man som man vill prestera till max på har väl funnits sen tävlingar funnits, om det så är 2 hårda örfilar i ansiktet till att hoppa runt en stolpe.

Det som är onaturligt är väl eventuellt vissa ämnen man kan hitta i pre-workouts.

Lillstrumpa
2012-09-16, 10:25
Det som är onaturligt är väl eventuellt vissa ämnen man kan hitta i pre-workouts.

Jag var otydlig, det var det där sista jag syftade på.

bigjepp
2012-09-16, 10:28

varför inte bara ta en protte drink, bcaa/eaa eller en protein bar? eller något inom mat som är protein rikt? vill man få i sig mer protein så är det sista jag skulle ta en banan.. (kanske inte det sista men långt ner på listan iaf)