handdator

Visa fullständig version : Problem med uttaget för hörlurar.

Shirt
2012-09-03, 22:44
Hej

En bit av hörlurarna (längst ut, intaget?) har fastnat i uttaget för hörlurar. Jag har försökt få ut biten med nålar, tops med lim, skruvar etc. Inget verkar fungera så jag skruvade upp datorn för att komma åt området inifrån, men kommer inte åt det överhuvudtaget (bärbar dator). Kan man på något sätt byta ut uttaget för micken till hörlurar, behövs hårdvara? Långsökt, men kan man koppla ihop två datorer där den ena är kopplad till högtalare och endast fungerar som högtalare för den andra datorn? Som ni märker så är jag okunnig när det gäller detta så håll det så simpelt som möjligt :)

feikarn
2012-09-03, 22:55
Ta den minsta borren du kan hitta och försök borra in i kontakten sen dra ut

Vunnis
2012-09-03, 23:01
Att börja borra in i ljudkortet låter ju idiotsäkert. :rolleyes:

Shirt
2012-09-03, 23:02
Jag har försökt liknande med skruvar. Problemet är att det sticker ut en spets/del i mitten utav delen som fastnat vilket gör det nästintill omöjligt att få in något i delen och därmed dra ut den.

Fishtank
2012-09-03, 23:43
Ta en tång om det sticker ut en bit?

hahavaffan
2012-09-04, 07:21
Ta en tång om det sticker ut en bit?Läs första inlägget.

Minimjölk
2012-09-04, 07:30
Om du stoppar in din kabel i uttaget nu, kan du få den att fungera öh? Hur mycket är det som sitter fast, har du en bild eller kan du få fram en?

Min spontana tanke är annars att du kan använda återstoden av kontakten och förse spetsen på den med superlim, tryck sedan in den försiktigt i hålet och låt den fastna lagom hårt mot den bit som sitter fast och dra sedan ut. Känns dock rätt riskabelt men vad har du att förlora just nu?