handdator

Visa fullständig version : För mycket på en gång?

Tobbis
2012-09-03, 06:58
Halloj, jag undrar om kroppen kan reagera negativt (dvs må dåligt, bli sjuk) av att gå från att inte ta något kosttillskott alls till att ta vitamin+mineral, omega-3, kreatin (uppladdningsfas) och BCAA, allt på en dag.

Lychgate
2012-09-03, 07:02
Av dom kosttillskotten? Nej, förutsatt att du inte får en allergisk reaktion.

clavain
2012-09-03, 13:01
Halloj, jag undrar om kroppen kan reagera negativt (dvs må dåligt, bli sjuk) av att gå från att inte ta något kosttillskott alls till att ta vitamin+mineral, omega-3, kreatin (uppladdningsfas) och BCAA, allt på en dag.

Sjuk blir du väl inte men du kan med fördel göra så att du sprider ut åtminstone omega3 intaget över dagen. Större intag vid ett och samma tillfälle kan ge diarre.

gratefuldead
2012-09-03, 13:19
Nej det där är ingen fara. Men vissa saker känns ganska individuellt hur man reagerar på. Jag exempelvis kan bli illamående om jag tar för mycket zink. Men man märker det, det är ingen fara.

Tobbis
2012-09-03, 19:45
Sjuk blir du väl inte men du kan med fördel göra så att du sprider ut åtminstone omega3 intaget över dagen. Större intag vid ett och samma tillfälle kan ge diarre.

Självklart kommer jag göra det :)

Går efter hänvisningarna på paketet, dvs 2 kapslar, 2 gånger om dagen. Så blir 2 på morgonen och 2 på kvällen :)

Oemotståndlig
2012-09-03, 20:19
Ser absolut inget problem med det.

Dock kan du bli gasig av kreatinet, men det ska tydligen kunna gå att bli av med om man tar kreatin samtidigt som man äter en stadig måltid.
Funkar inte för mig *gah!*

Tobbis
2012-09-04, 18:34
Ser absolut inget problem med det.

Dock kan du bli gasig av kreatinet, men det ska tydligen kunna gå att bli av med om man tar kreatin samtidigt som man äter en stadig måltid.
Funkar inte för mig *gah!*

Känner lite så just nu faktiskt, gasig och uppblåst mage men det får man ju ta.

Är ju dessutom på uppladdningsfasen, där jag tar 4ggr om dagen, dvs. en omgång till frukost, en till lunch, en till middag och en till kvällsmaten :)

Brorlustig
2012-09-04, 19:04
Om du får problem med magen så behöver du ju inte köra en uppladdningsfas på det sättet som du gör.

Läs : http://traningslara.se/kreatin-ett-av-fa-tillskott-som-ger-nagot/

Saxat:
När man börjar ta kreatin kan man använda sig av en uppladdningsfas i form av ett intag på 5 g kreatin 4 gånger per dag under 4-5 dagar. Detta mättar muskulaturen på kreatin och man behöver efter detta bara inta 5 g/dag för att hålla uppe nivåerna. Uppladdningsfas är inget måste och man får troligen samma effekt av att inta 5 g/dag konstant. Skillnaden blir att det tar längre tid tills nivåerna av Cr-totalt är fullt höjda.

Tobbis
2012-09-04, 20:58
Om du får problem med magen så behöver du ju inte köra en uppladdningsfas på det sättet som du gör.

Läs : http://traningslara.se/kreatin-ett-av-fa-tillskott-som-ger-nagot/

Saxat:
När man börjar ta kreatin kan man använda sig av en uppladdningsfas i form av ett intag på 5 g kreatin 4 gånger per dag under 4-5 dagar. Detta mättar muskulaturen på kreatin och man behöver efter detta bara inta 5 g/dag för att hålla uppe nivåerna. Uppladdningsfas är inget måste och man får troligen samma effekt av att inta 5 g/dag konstant. Skillnaden blir att det tar längre tid tills nivåerna av Cr-totalt är fullt höjda.

Dom gångerna jag tagit kreatin så har jag skippat uppladdningsfasen, så jag tänkte testa det nu och se hur det blir :)