handdator

Visa fullständig version : LCHF - innan träning !

jgabrielsson
2012-09-01, 18:18
Tjenare.
har kört Lchf i ca 2 månader nu och det har gått väldigt bra gått ner ca 10% (100,7 - 91kg) jag har då tränat på gymmet 3 dagar i veckan med detta program http://www.startingstrengthtraining.com/workouts/
som sagt allt har gått bra därrimot tycker jag att jag har utväcklat styrka väldigt dåligt, men idag då jag hade fuskat igår kväll och lite på morgonen med nacho chips så kände jag att jag orkade så sjukt mycket mera ökade i bland annat :
marklyft 80 till 100 kg x5
bänkpress 50 till 55 ( sista 60)x8
benböj 65-70
samt att hade så sinnessjukt mycket pump i musklerna men frågan är då:
någon som vet om man i allmänt orkar mindre på gym utan kolhydrater.
och är det bra att mata i sig lite extra kolhydrater på träningsdagar innan träningen då?

Om ni har något tips på ett annat träningsschema eller andra tips så är det bara att skriva tack på förhand!:)

Sniggel
2012-09-01, 19:07
någon som vet om man i allmänt orkar mindre på gym utan kolhydrater.
och är det bra att mata i sig lite extra kolhydrater på träningsdagar innan träningen då?

Om ni har något tips på ett annat träningsschema eller andra tips så är det bara att skriva tack på förhand!:)

Ja teoretiskt sätt så har man stor nytta av kolhydrater i styrketräning då glykogen är det huvudsakliga bränslet i de flesta fall.
Om du märker att du har nytta av kolhydrater när du tränar så är det förmodligen så. Du kanske skulle prova att äta lite mer kolhydrater än du gör nu?
Du behöver ju inte köra en regelrätt LCHF bara för att du ska köra "en metod" utan du kan ju själv justera makronutrienterna till vad som passar dig?

Löpsko
2012-09-02, 08:05
Skulle tipsa om att läsa om leangains, att köra hög KH på träningsdagar och low på vilodagar.

www.leangains.com

jgabrielsson
2012-09-06, 12:24
vad tycker ni om scheemat då?