handdator

Visa fullständig version : Ska bli biff nu, bort med fettet.

Robertzuh
2012-08-31, 18:37
Hallå där!

Det finns säkert tusen olika trådar, men jag är relativt ny till detta forum så jag kan inte alla hörn här!

20 Augusti 2011 så vägde jag 92,5 kg, och tog tag i träningen, började springa och skaffade gymkort!

20 Augusti 2012 vägde jag 75,9. Jag är ganska nöjd med det men jag har dock ett problem fortfarande. Jag har fortfarande lite bukfett och ''man-boobs''. Jag är ganska okunnig och vet inte riktigt hur jag ska schemalägga mitt träningsschema. Hur ofta ska jag springa? Och hur ofta ska jag gymma och vilka övningar är bäst?

Jag springer lite då och då, typ 1 gång i veckan. Jag har fallit tillbaka i att äta socker och dricker Ramlösa igen (ingen Coca-Cola ialf.. :P) Jag bor hemma så jag äter det jag blir serverad, likt en barnunge. Är det bäst att säga åt vad som ska handlas, för min viktnedgång/fettminskning och bulkande, såattsäga?

Här kommer en bild på mig som jag tog precis nu! Dagsvikten är ca 76 kg.
http://i46.tinypic.com/2z5jf9u.jpg

MYCKET tacksam för svar, och förslag på träningsschema och matschema!
Peace.

freddan11
2012-08-31, 18:46
Tjena! Först och främst så måste jag säga att det är starkt jobbat av dig att gått från 92,5kg till 75,9kg!

Angående det här med att du bor hemma, känner igen mig..! Men om din familj ska t.ex. äta pizza, fråga om dom inte kan köpa med en sallad från konsum! Säger inte att salladena från konsum är jätte nyttiga, men dem är fortfarande bättre än pizza.. :) Sen utöver det så får du väl prata med din mor/far om hur du känner och vill äta osv.

Skulle vilja säga att du gymmar minst 2 gånger i veckan, gärna 3!
Tyvärr så har jag inge svar på att få bort just "man-boobs" och bukfett, men jag tror på löpning! Om du nu för tillfället är ute och springer 1 gång i veckan, utöka till t.ex. 2 ggr/vecka.

Kunde inte svara på alla dina frågor, men några av dem iallafall :D

Picap
2012-08-31, 18:50
Go for it buddy!
Jag skulle föreslå att slå ett getöga på Jim Wendlers 5/3/1 och se om det ser ut att falla dig i smaken. Personligen har jag gjort mina bästa ökningar på just detta schema och skall själv återfalla till det efter jag deffat färdigt.

Robertzuh
2012-09-02, 14:23
Go for it buddy!
Jag skulle föreslå att slå ett getöga på Jim Wendlers 5/3/1 och se om det ser ut att falla dig i smaken. Personligen har jag gjort mina bästa ökningar på just detta schema och skall själv återfalla till det efter jag deffat färdigt.

Tackar tackar för tipset. Har tittat lite på det, verkar intensivt men jag ska nog ge det en chans.

Rawrx
2012-09-02, 14:48
Hej! Kul att se någon annan med färsk tråd här :D

Let's köra så det ryker!

Robertzuh
2012-09-02, 15:49
Kötta kötta!

Robertzuh
2012-09-02, 22:14
Träning
Måndag - Löpning
Tisdag - Gym
Onsdag - Simning
Torsdag - Löpning
Fredag - Gym
Lördag - Simning
Söndag - Vila

Jag har erfarenhet av löpning och har löpt över milen ett par gånger, men det kommer jag inte palla med i längden. Så runt 5-7 km per löppass känns okej. Simningen dock, jag har bara simmat en gång sedan jag skaffa gymkort(där det finns tillgång till simhall!) och jag simmade basiclly tills jag nästan drunknade. :P

Sen med gymmet, så har jag bara tränat samma saker hela tiden känns det som. Mage, Bröst och Armar. Tänkt ut lite hur jag ska lägga upp mina olika pass (KOM GÄRNA MED FÖRSLAG, jag är icke så kunnig somsagt)

Pass 1
Knäböj 5x5
Vadpress 10x5
Mage 10x5
Benpress 10x5
''En ryggövning som jag ej kan namnsätta'' 10x5

Pass 2
Bänkpress 5x5
Stångrodd 5x5
Tricepsövning 10x5
Bicepsövning 10x5
Bröstpress (om dt ens heter så) 10x5

Lägg till uppvärmning på rodd/löpband därtill :)

TRÄNINGEN ÄR JU INTE ALLT. Jag pallar inte räkna kalorier och sådant, blir för krångligt. Men har sett till att det som inhandlas ska vara BRA mat och jag ska äta mindre potioner och dricka mer vatten varje dag. Kommer jag att lyckas? I sure hope so.

SunTzu
2012-09-03, 01:33
Jag rekommenderar att du räknar kalorier i en vecka. Inte för att den veckan i sig kommer vara superviktig, utan för att man får löjligt mycket bättre koll på exakt hur mycket x kalorier är. Bra för uppskattningsförmågan senare.

Robertzuh
2012-09-03, 10:23
Att räkna kalorier ska jag försöka med, även fast en del av mig tänker ''palla''.

Tänkte tillaga något med Makrill i Tomatsås till lunch, är det att rekommendera eller ska man äta det typ efter träning?

Robertzuh
2012-09-03, 14:04
Blev en kombo av båda! Drog första gympasset idag och de kändes skönt att va igång! Och sen Makrill på ett knäckebröd efteråt & som lunch. Det var godare än vad jag trodde :)

Robertzuh
2012-10-31, 14:02
Usch, nu är jag här igen. För jag ska ''börja igen''. Lyckades komma ned till 72,1 kg för ca. 3 veckor sedan, men den senaste tiden har jag mått dåligt och inte velat dra mig till gymmet eller ut och löpa. Kombinerat med många myskvällar med flickvännen. Så nu är jag nästan tillbaka till ruta 1!

Nu kör vi igång igen, nu jävlar!

Dagsvikt: 74,4 kg

Dagsformen: http://i.imgur.com/ghxXa.jpg?1?1377