Visa fullständig version : Resultatmätning
FruMånsson
2012-08-31, 13:39
Hej!
Jag är en tjej som just satt igång med träningen på riktigt nu när terminen sätter igång. Mitt mål ar att bli starkare och byta ut endel fett på kroppen mot muskler.
Jag tänkte så att när jag började träna så mätte jag med måttband vissa mått på kroppen för att sedan kunna jämföra vad som hänt efter kanske 4 veckor i taget. Är det en bra metod att mäta resultat? finns det andra sätt? Ofta är ju inte vågen ett bra alternativ i alla fall.
/ www.fru-mansson.blogspot.com
tror det är bra att ta mått, men det lär vara ganska svårt att se skillander på några månader.
Man växer ju inte direkt en cm biceps på en månad.
simper02
2012-08-31, 14:22
ja! men ta bilder och använd vågen också
Hej!
Jag är en tjej som just satt igång med träningen på riktigt nu när terminen sätter igång. Mitt mål ar att bli starkare och byta ut endel fett på kroppen mot muskler.
Jag tänkte så att när jag började träna så mätte jag med måttband vissa mått på kroppen för att sedan kunna jämföra vad som hänt efter kanske 4 veckor i taget. Är det en bra metod att mäta resultat? finns det andra sätt?
Kolla på vikten på stången. Över tid är det viktigaste du kan göra att sträva efter att alltid lyfta tyngre vikter och/eller fler repetitioner.
Det är muskelmassa som skapar former.
FruMånsson
2012-08-31, 14:32
tror det är bra att ta mått, men det lär vara ganska svårt att se skillander på några månader.
Man växer ju inte direkt en cm biceps på en månad.
Jag tänkte att eftersom jag är ganska otränad så kanske jag märker att jag blir starkare samtidigt som armarna blir smalare eller inte rör sig alls. Det borde ju betyda att fett ersatts med muskler?
FruMånsson
2012-08-31, 14:33
ja! men ta bilder och använd vågen också
japp, jag ska använda allt jag kan:) tack för tipsen!
FruMånsson
2012-08-31, 14:35
Kolla på vikten på stången. Över tid är det viktigaste du kan göra att sträva efter att alltid lyfta tyngre vikter och/eller fler repetitioner.
Det är muskelmassa som skapar former.
Ja, det är det jag menar, om jag blir starkare och känner mig snyggare så är det bra! Anledningen till min träning är, förutom välbefinnande också att jag ska åka på bröllopsresa efter jul. Ska förhoppningsvis hunnit åstadkomma någonting med min kropp tills dess.
/ www.fru-mansson.blogspot.com
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.