Visa fullständig version : Slänga i sig 75% av sitt dagsbehov i drink efter träningen, anus?
Vad säger ni sötnosar? Lite trött på att laga mat och äta hela tiden...alla genvägar som är värda sitt pris..
Det ska inte vara några problem så länge du får i dig det du behöver.
Stefan J
2012-08-28, 17:03
Gör du så. Jag ger dig en vecka innan du börjar laga mat igen för att du e så less på din sliskiga drink!
Lychgate
2012-08-28, 17:03
Beror även på vad du har i drinken. En blandning av vassle, maltodextrin och valfri olja emot mat skulle jag inte rekommendera mer än enstaka gånger.
vicarious
2012-08-28, 17:07
Borde inte vara någon fara, så länge magen pallar. Jag avundas folk som har problem att äta :) Vad hade du tänkt dig?
Borde inte vara någon fara, så länge magen pallar. Vad hade du tänkt dig?
Någon kaloribomb med mjölk, olja, kasein, vassle, banan etc. Vet inte hur kraftig den kommer bli men jag är rätt trött på att laga mat 5-6 gånger om dagen. Ligger på 4000+ kcal....och har sällan aptit.
vicarious
2012-08-28, 17:12
Någon kaloribomb med mjölk, olja, kasein, vassle, banan etc. Vet inte hur kraftig den kommer bli men jag är rätt trött på att laga mat 5-6 gånger om dagen. Ligger på 4000+ kcal....och har sällan aptit.
Ok. Testa och se om magen klarar av det. Annars går det ju alltid göra storkok och matlådor. Hade nog valt grädde istället för olja också, mycket godare ;)
Jag äter 90-95% av mitt dagsbehov i en måltid 30-60min efter träningen.
http://www.renegadedietbook.com
Latissimus Dorsi
2012-08-28, 17:20
Pröva det, men variation är nyckeln kan jag tänka mig. Så spica upp den med t.e.x olika smaker varje dag, hallon, blåbär, kanske chokladsmak någon dag kanske lime e.t.c så du inte tröttnat efter 2 dagar.
Sheogorath
2012-08-28, 17:38
Dosera upp fettet om du vet med dig att du har känslig mage. Min mage ballar ur rejält på höga bolusintag fett. Håller jag mig under typ 30 g i stöten funkar det OK.
Dosera upp fettet om du vet med dig att du har känslig mage. Min mage ballar ur rejält på höga bolusintag fett. Håller jag mig under typ 30 g i stöten funkar det OK.
Min mage klarar det mesta men den är endast hungrig EN gång per dag. Fett är livet. *spy*
Old Nick
2012-08-28, 18:31
Proteinpulver blandat med ren vispgrädde är väl det bästa jag kan komma på. Lär förmodligen bli godare än någon hemmalagad häxbrygd med olja och banan.
Sheogorath
2012-08-28, 18:33
Min mage klarar det mesta men den är endast hungrig EN gång per dag. Fett är livet. *spy*
Då så! Kör på! :thumbup:
Vad säger ni sötnosar? Lite trött på att laga mat och äta hela tiden...alla genvägar som är värda sitt pris..
Funkar, använd näringrika saker i drinken bara. Havregryn, mjölk, bär, proteinpulver och några skvättar rapsolja som bas är nog bra.
Dock lär du tröttna på detta också inom kort.
När du lagar mat, gör överjävla mycket och frys in lite. Gör så en vecka så har du flera roliga matlådor till nästa vecka, som i praktiken blir matlagningsfri. Intermittant matlagning.
Du behöver fortfarande få i dig allt du behöver. Är 90 % av matintaget vassle och vispgrädde lär det bli vitaminbrist och annat trevligt.
Och som Morty säger kan du göra storkok. Du verkar inte ha några problem med genvägar heller, så gör ett stort jävla lass med någon god mat och ät samma saker flera dagar i rad. Eller så gör du flera maträtter samtidigt så har du lite variation.
Pretorian
2012-08-29, 07:11
Ät MAT EN gång per dag då. Varför ska du laga mat 5-6 gånger per dag (jobbar du som kock på restaurang eller).
Ät MAT EN gång per dag då. Varför ska du laga mat 5-6 gånger per dag (jobbar du som kock på restaurang eller).
Mat tar längre tid att äta, jobbigare att tillaga och man blir alldeles för mätt för fort. Jag äter inte mat för att jag vill utan för att jag måste...vi kan byta så får du se hur besvärligt livet blir. cofffee
Har du en bra blender så går det att göra duglig föda i flytande form. Se bara till att täcka ditt dagsbehov av vitaminer och mineraler.
Jag äter ca 90% av min mat efter träning funkar bra
Nikodemus
2012-08-29, 08:51
amen kan ni sluta prata om mat jag blir så jävla hungrig :D
on topic - jag håller med om mjölk (grädde) vassle, banan och havregrynsbas, brukade köra 1000kcal till lunch på jobbet förrut när jag inte hann äta. och sen kan du ju bara fylla på med roligheter :) OHOY SÅS fan va gott det hade varit.
för övrigt så avundas jag dig också som har svårt att äta... om jag fick välja det perfekta livet så skulle jag säga upp mig från jobbet och ligga i ett badkar och äta dygnet runt och bli som mamman i gilbert grape. men det är ju inte socialt accepterat.
Dagens jävla i-landsproblem, är du verkligen frisk..? (seriös fråga).
Annars:
http://img2.joyreactor.cc/pics/post/%25D0%25B4%25D0%25B5%25D0%25B2%25D1%2583%25D1%2588 %25D0%25BA%25D0%25B0-%25D0%25BD%25D0%25B0%25D1%2585%25D1%2583%25D0%25B9-GTFO-%25D1%2582%25D0%25BF-98342.jpeg
Sheogorath
2012-08-29, 12:12
Jag äter ca 90% av min mat efter träning funkar bra
Tränar man t.ex. på morgonen är det inte så knepigt. Men frågan som jag förstod det var hur det kan tänkas bli att äta all denna mat i ->EN<- DRINK efter träningen. Det blir en lite annorlunda frågeställning. ;)
En drink på +3000 kcal blir enorm men om du kör en gainer i samband med träningen (börja innan, smutta under hela passet och avsluta det som ev finns kvar efteråt) och sedan fyller på en med en ny drink efter ett tag så blir det lättare. 1500 kcal är inget större problem då det ryms i en vanlig mixer utan att det blir en tjockflytande gröt.
Var försiktig med havregryn, frukt, fett, protein etc i de mängderna, havregryn skulle jag t ex begränsa rejält och bara låta det utgöra en "normal" mängd.
Se till att du äter hyggligt näringstätt de resterande 1000 kcal då gainern och drinken kanske inte direkt innehåller allt du behöver.
Jag skulle iofs börja åt andra hållet och köra gainer och en mindre drink för att inte bli mätt av gainer plus drinken och därför kunna äta mer mat. En stor nackdel med stora drinkar och även större gainers är nämligen att en del blir kräkmätta efter ett tag och då blir det svårare att fortsätta få i sig energin. I alla fall efter första veckan. Om man känner att det funkar kan man sedan öka på mängderna man dricker vartefter.
Pretorian
2012-08-29, 13:11
Mat tar längre tid att äta, jobbigare att tillaga och man blir alldeles för mätt för fort. Jag äter inte mat för att jag vill utan för att jag måste...vi kan byta så får du se hur besvärligt livet blir. cofffee
Byter helst inte. Är ganska nöjd med mitt liv... *popcorn*
Tränar man t.ex. på morgonen är det inte så knepigt. Men frågan som jag förstod det var hur det kan tänkas bli att äta all denna mat i ->EN<- DRINK efter träningen. Det blir en lite annorlunda frågeställning. ;)
jag äter allt efter kl16:00 på dagen, går upp kl06:00 och jobbar som målare.. Men ahaaaa... såg inte att han villa ha i sig allt i en drink x)
jag skulle nog gjort egna hamburgare för 1 månad, tröttar aldrig på mina file,nöt högrev, nötfärs, fläskfile burgare. och MAX BRÖD!
byter helst inte. är ganska nöjd med mitt liv... *popcorn*
+1
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.