Visa fullständig version : Egen Gainer utan mejeri. Går det?
swaggedout
2012-08-27, 13:00
Försöker plocka bort mejeri under en stund då jag tror det ger mig acne. Men utan mjölk,smör,ost försvinner en hel del i vardagen kcal mässigt. Skulle vara underbart med en god drink runt 500-1000kcal med mycket protein. Men vad ska man mixa ner? Proteinpulver vet jag inte om det triggar men borde göra det, har dock aldrig testat med vatten för att se om det ger finnar
Pretorian
2012-08-27, 13:03
Jag gör ibland drinkar med:
äggvita
proteinpulver
mjölk
havregryn
kanel
cocos
jordnötssmör
andra hela nötter
kaffe
Men tar du bort mjölk och proteinpulver så blir det ju inte samma sak men testa.
bustz0rz
2012-08-27, 13:03
Det finns ju proteinpulver som inte kommer från mjölk, så som soja, ägg och så vidare. Jag har ingen koll på priset på såna pulver, men förmodligen lär det vara dyrare än vanligt vasslepulver. Ta en titt på olika webshoppar och se om du hittar något billigt.
Lychgate
2012-08-27, 13:23
Får du i dig tillräckligt med protein från övrig kost kan du köra vad du vill i "gainern" om du endast ska få i dig kcal. Eftersom du vill ha något så energirikt så antar jag att du inte ligger på deff så behovet av protein är inte dunderhögt heller.
swaggedout
2012-08-27, 13:47
Tack för tipsen. Är ju inte säkert att allt ger mig acne men testade plocka bort ost,smör,mjölk,kvarg,fil. Finnarna är nästan borta nu kan jag tilläga. Får väl smyga in en sak i taget och se vad som händer. Saknar mina ost mackor och mjölk men mår fan skit av finnar i fejset
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.