handdator

Visa fullständig version : Stor måltid strax innan styrketräning.

kimozabe
2012-08-26, 16:50
Hej
Åt en pizza strax innan passet och undrar om denne kommer vara till nytta efter passet eller bör man äta nånting igen strax efter? Blev tyvärr omvänt idag.

Skickat från tredje galaxen.

Lychgate
2012-08-26, 17:01
Kroppen bryter inte ner födan på 5 minuter utan din pizza kommer vara kvar i magen och ge näring även efter passet.

kimozabe
2012-08-26, 17:03
Kroppen bryter inte ner födan på 5 minuter utan din pizza kommer vara kvar i magen och ge näring även efter passet.

Så behöver inte tänka på att äta nåt på några timmar då, pizza 1500 - 2000 kcal. Kanske räcker med halvtkilo kvarg innan läggdags

Lychgate
2012-08-26, 17:06
Så behöver inte tänka på att äta nåt på några timmar då, pizza 1500 - 2000 kcal. Kanske räcker med halvtkilo kvarg innan läggdags

Jadå. Det räcker att få i sig tillräckligt med näring under dagen, måltidsfrekvesen är i det stora hela irrelevant. Förutsatt att man inte överdriver och äter allt direkt när man går upp och tränar styrketräning direkt innan man går och lägger sig på natten det vill säga.

kimozabe
2012-08-26, 17:23
Jadå. Det räcker att få i sig tillräckligt med näring under dagen, måltidsfrekvesen är i det stora hela irrelevant. Förutsatt att man inte överdriver och äter allt direkt när man går upp och tränar styrketräning direkt innan man går och lägger sig på natten det vill säga.

Känns märkligt bara, har för vana att kränga 2/3 av dagens intag post wo.

LarsLasr
2012-08-26, 17:39
Ät igen om du blir hungrig :)

midwinterholes
2012-08-26, 18:07
Känns märkligt bara, har för vana att kränga 2/3 av dagens intag post wo.

Håller med, men det är inte jag som gått ned en massa kilon och nu är asbiffig. Han vet nog mycket väl vad han pratar om av erfarenhet.

Kan inte träna med massa mat i magen dock, orkar ingenting.

Sniggel
2012-08-27, 13:55
Även om du har nytta av att ha ätit en pizza före, så tror jag att näringstiming efter träning fortfarande gäller. Alltså att du bör äta ordentligt efter träning för att få "maximal effekt" på muskelproteinbalansen.

Spartansk
2012-08-27, 14:12
Även om du har nytta av att ha ätit en pizza före, så tror jag att näringstiming efter träning fortfarande gäller. Alltså att du bör äta ordentligt efter träning för att få "maximal effekt" på muskelproteinbalansen.

+1. Det handlar inte om att ha tillräckligt med näring i kroppen, det handlar om signaler. Mat direkt efter träning ger signaler till kroppen att växa.

Mackan58
2012-08-27, 14:18
Hej
Åt en pizza strax innan passet och undrar om denne kommer vara till nytta efter passet eller bör man äta nånting igen strax efter? Blev tyvärr omvänt idag.

I min värld finns det aldrig någon ursäkt för att äta pizza!

Blev du inte dåsig av allt fett?

Jag har alltid ätit det mesta av mitt intag efter avslutat pass.

Btw, jag finns här om du vill bikta dig.

Fredron
2012-08-27, 14:48

Jag känner snarare att det aldrig finns någon ursäkt att undvika en god pizza!

Grotesk
2012-08-27, 15:03

Din åsikt om pizza är ju dock mest orelevant i ämnet. Varför ska man behöva ursäkta sig för en pizza?

Nu kan jag nog inte tillföra så mycket vetenskapligt men tycker på bro-science-nivå helt klart att du ska äta även efter träningen för att inte bli katabol.

TomasB
2012-08-27, 15:44

Gör om - gör rätt.

TREX
2012-08-27, 15:49
Sitter och käkar en 400g fryspizza just nu, ska dra och träna om 30 minuter ungefär.

Ser ni nån som spyr i benpressen kan ni ju ge mig en klapp på axeln eller bara säga hej!

Sheogorath
2012-08-27, 15:55

Vad är du för en störd person som behöver ursäkter för mat?

TREX
2012-08-27, 16:00
Vad är du för en störd person som behöver ursäkter för mat?

Tog du inte i lite nu eller?

Tycker det är underbart att det finns kvar folk som vägrar pizza och lever som på den gamla goda tiden med strikta dieter och huvudet i sanden.

Sheogorath
2012-08-27, 16:10
Tog du inte i lite nu eller?

Tycker det är underbart att det finns kvar folk som vägrar pizza och lever som på den gamla goda tiden med strikta dieter och huvudet i sanden.

Jag tycker att det luktar unket när det "aldrig finns någon ursäkt för att äta pizza!". Hade det varit så att pizza obönhörligen sabbade ens resultat hade det kommit i ett annat ljus men helt uppenbarligen går det att lyckas riktigt bra även med frekventa pizzaintag. Eller glass eller vad vi nu vill. Tycker man då att det är gott så är det "ursäkt" nog.

Sniggel
2012-08-27, 16:40

I min med! Man behöver helt enkelt inte ursäkta sig :D
Jag hade iaf inte accepterat en ursäkt ifall någon käkat pizza.
Jag hade svarat "Be ej om ursäkt! Den var god och du njöt, det är inget fel med det!"

Mackan58
2012-08-27, 17:46
Jag känner snarare att det aldrig finns någon ursäkt att undvika en god pizza!

Haha touche!

Till er andra. Jag är mycket väl medveten om att det kan vara svårt att upptäcka sarkasm över internet, men jag trodde det blev ganska tydligt i och med mitt erbjudande av biktande.

Alltså; till er gör om gör rätt. Slappna av.

Sheogorath
2012-08-27, 19:15
Haha touche!

Till er andra. Jag är mycket väl medveten om att det kan vara svårt att upptäcka sarkasm över internet, men jag trodde det blev ganska tydligt i och med mitt erbjudande av biktande.

Alltså; till er gör om gör rätt. Slappna av.

Good. Sarkasm på Internet är svårt. True story! (Sätter inte in en winkie-smiley-face eftersom jag inte är sarkastisk nu.)

Mackan58
2012-08-27, 19:33
Hej

Good. Sarkasm på Internet är svårt. True story! (Sätter inte in en winkie-smiley-face eftersom jag inte är sarkastisk nu.)

Kimozabe! Kände du att prestationen blev positivt eller negativt påverkad? Är nyfiken.

Svårt indeed, jag ska sluta mina försök med det :).