handdator

Visa fullständig version : Neil Armstrong död.

Rahf
2012-08-25, 21:06
Då önskar vi honom en trevlig resa.

Förmodligen ett av dom mest välkända namnen inom människans moderna historia.

Diskutera gärna allting rymdrelaterat här med. Låt det inte stanna vid Armstrong.

Kwon
2012-08-25, 21:07
Tråkigt.

Pepparkakssmurfen
2012-08-25, 21:13
..
Diskutera gärna allting rymdrelaterat här med. Låt det inte stanna vid Armstrong.

Var dom verkligen på månen?

DanielF
2012-08-25, 21:17

Ja.

Morrris
2012-08-25, 21:22
Sjabblade han bort sina tilldelade bevingade ord, eller var det pga. ljudupptagningen?

smocken
2012-08-25, 21:24
Tror inte fem öre på att dom har varit på månen redan bevisat att dom inte har varit där!

C.E.J.
2012-08-25, 21:24
En person som inspirerade många att sikta mot månen. Tom känsla nu.

Griip
2012-08-25, 21:28

sjælvklart inte

David Brent
2012-08-25, 21:28
Tror inte fem öre på att dom har varit på månen redan bevisat att dom inte har varit där!

Har du varit där och kollat?

Spinkis
2012-08-25, 23:28

självklar följdfråga, vilka bevis? :)

Arne Persson
2012-08-25, 23:39
Står inte prylarna kvar då som dom satte upp på månen?:)

stolpskott
2012-08-25, 23:44
Står inte prylarna kvar då som dom satte upp på månen?:)

Svaret jag brukar få på det är att "endast jänkarna har 'varit' på månen så de enda som kan uttala sig är partiska".

Jag tycker det är en dum jävla konspirationsteori, att de var på månen är det ingen fråga om. Tror det var Buzz Aldrin som gav en journalist en käftsmäll efter att denne hade ropat något i stil med "How does it feel to be part of historys biggest hoax?".

OnT: Han har förtjänat sin plats i historien, vila i frid.

Ganymedes
2012-08-25, 23:45
Jag fattar att vissa här trollar om huruvida människan varit på månen, men jag blir ändå så jävla sné över hur mycket korkade människor det finns som är övertygade över att så inte är fallet. Med tanke på hur jävla korkade den stora massan är borde jag inte bry mig, men jag kan inte hjälpa det. Om inte "livet efter döden" hade varit en lögn för att lugna folk som inte klarar att leva utan snuttefilt, hade jag bett till valfri av de hittills 3000 påhittade gudarna att nästa liv varit ett fritt från lättlurade och konspiratoriskt lagda idioter. End roid.

Arne Persson
2012-08-25, 23:49
Jag fattar att vissa här trollar om huruvida människan varit på månen, men jag blir ändå så jävla sné över hur mycket korkade människor det finns som är övertygade över att så inte är fallet. Med tanke på hur jävla korkade den stora massan är borde jag inte bry mig, men jag kan inte hjälpa det. Om inte "livet efter döden" hade varit en lögn för att lugna folk som inte klarar att leva utan snuttefilt, hade jag bett till valfri av de hittills 3000 påhittade gudarna att nästa liv varit ett fritt från lättlurade och konspiratoriskt lagda idioter. End roid.

Klart dom var där. Finns gott om konspirationsidioter som går på allt.

Mago
2012-08-25, 23:49
Frontfigur för människans kanske största bedrift. Hyfsat arv.
Vila i frid.

strikt
2012-08-25, 23:50
Svaret jag brukar få på det är att "endast jänkarna har 'varit' på månen så de enda som kan uttala sig är partiska".

Jag tycker det är en dum jävla konspirationsteori, att de var på månen är det ingen fråga om. Tror det var Buzz Aldrin som gav en journalist en käftsmäll efter att denne hade ropat något i stil med "How does it feel to be part of historys biggest hoax?".

1wcrkxOgzhU

VIF Neil Armstrong.

Jockefoten
2012-08-25, 23:51
Tycker NDGT summerar det bra:
Neil A. Armstrong 1930-2012. Farewell my friend. And now, perhaps more than ever, I bid you godspeed.

mattilainen
2012-08-26, 00:08
det går ju att skicka ljus till månen och sedan få tillbaka dom. Detta tack vare speglar som sitter på månytan som VI människor satt dit. Folk fattar så jävla trögt hela tiden. Religion och allt annat.

Ondskapelsen
2012-08-26, 00:18
Finns flera framgångsrika månlandningar i historien.
Neil var i den första bemannade.
Ingen har gjorts sen 73 tror jag.

Sluta tramsa. Människor har varit på månen. Punkt slut.
Sluta tro på allt ni läser, vetenskapen har sanningen.

Sir Beef A Lot
2012-08-26, 01:34
Finns flera framgångsrika månlandningar i historien.
Neil var i den första bemannade.
Ingen har gjorts sen 73 tror jag.

Sluta tramsa. Människor har varit på månen. Punkt slut.

Källa på det?
:D

AronP
2012-08-26, 07:13
det går ju att skicka ljus till månen och sedan få tillbaka dom. Detta tack vare speglar som sitter på månytan som VI människor satt dit. Folk fattar så jävla trögt hela tiden. Religion och allt annat.

Fast har du provat att skicka dit ljusstrålar innan människan påstås varit där?

sudoo
2012-08-26, 07:23

Hade det varit ett hoax så hade Sovjet med säkerhet avslöjat det och börjat smutskasta USA, det var ju lite rivalitet där i mellan ;)

1ytrewq
2012-08-26, 07:49
Ja. Han blev väl ändå svartlistan från all idrott efter dopingskandalen, så detta var väntat.

Arne Persson
2012-08-26, 08:02
Ja. Han blev väl ändå svartlistan från all idrott efter dopingskandalen, så detta var väntat.

God morgon...:)

Ladugårdsdörr
2012-08-26, 08:02

LoL!

Robbmeister
2012-08-26, 08:13
Källa på det?
:D

Iron sky?

Stefan J
2012-08-26, 08:17

Men för jävelen!

Eddie Vedder
2012-08-26, 08:39

Nej det har den inte. Det ligger i vetenskapens natur att INTE ha sanningen. :)

Phil Heath
2012-08-26, 08:49
Något som jag undrar är varför ingen har varit där efter dom!? Borde ju vara rena barnleken för Nasa att skicka dit någon nu tycker man.

Olegh
2012-08-26, 08:53
Något som jag undrar är varför ingen har varit där efter dom!? Borde ju vara rena barnleken för Nasa att skicka dit någon nu tycker man.

För att det är dyrt och "meningslöst".

awesomooo
2012-08-26, 08:53

All information man behöver finns redan om månen och en ny månresa skulle innebära extrema kostnader för NASA kanske? :P

stolpskott
2012-08-26, 09:02

NASAs budget har inte rum för det tyvärr. Rymdforskning är inget den amerikanska regeringen prioriterar.

CbIZU8cQWXc

BlötSnö
2012-08-26, 09:20
Hade det varit ett hoax så hade Sovjet med säkerhet avslöjat det och börjat smutskasta USA, det var ju lite rivalitet där i mellan ;)

Typ första riktigt hållbara argumentet jag har hört i frågan på riktigt länge. Vad skulle Putin m.fl. inte ha gett för att få gnida in det i ansiktet på amerikanerna?
I annat fall är jag nyfiken på den muta av astronomiska proportioner som krävts för att få dem att knipa igen truten.

MasterChief
2012-08-26, 09:25
Så ovärdigt att diskutera konspirationsteorier i den här tråden.

Du kommer finnas i mina tankar nästa gång jag har Stillhetens hav i teleskopets synfält Neil, vila i frid.

Otur
2012-08-26, 09:40
Tycker det är synd att det inte satsas mer på rymdprogram. Resor mot Mars eller en ny månlandning, vist vi har inget där att hämta idag.

Länk till NASAs budget genom åren.
http://en.wikipedia.org/wiki/NASA_Budget#Annual_budget.2C_1958-2010

Edit. Hittade nyss detta :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Mars_One

stridis
2012-08-26, 10:38
Jag hoppas på att inte vara alltför lastgammal när människan går en sväng på Mars.

På något sätt skall det finansieras iofs.
http://www.geekzenith.com/wp-content/uploads/2012/08/shut-up-and-take-my-money.jpeg

Herr Oberst
2012-08-26, 11:45

http://2.bp.blogspot.com/-M58XIcV5d_o/TnfWRBYDk5I/AAAAAAAAB0I/d4Naa_aMI00/s1600/louis%252520armstrong.jpg

pragmatist
2012-08-26, 11:52
Lustigt/tragiskt nog verkar det krävas stormaktskonflikter för att mänskligheten ska orka satsa på något som inte ger ekonomisk avkastning nästa budgetkvartal.

On-topic: ofattbara nötter på Gemini- och Apolloastronauterna. Vart tog alla hjältar vägen?

Lövbiffen
2012-08-26, 12:05

Om man som person fortfarande hanterar det svenska språket, i skrift, som när man gick i mellanstadiet. Då förstår jag att det måste vara svårt att ta in, det faktum, att människan vandrat på månen.

1ytrewq
2012-08-26, 12:07
http://cache.ohinternet.com/images/9/9d/Iron.JPG

Vandraren
2012-08-26, 12:38

http://img.tapatalk.com/0245656a-0ad9-7992.jpg

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Baan
2012-08-26, 12:47
En otroligt duktig och modig man. Väldigt tråkigt.

mattilainen
2012-08-26, 13:30
Fast har du provat att skicka dit ljusstrålar innan människan påstås varit där?

Min källa.

e5CtbbZL-k

Vadrigar
2012-08-26, 16:08
NASAs budget har inte rum för det tyvärr. Rymdforskning är inget den amerikanska regeringen prioriterar.

Tar NASA emot personliga bidrag? Kan inte tänka mig något viktigare att prioritera än rymdforskning.

CrazyJoeDavola
2012-08-26, 18:19
Det gör de säkert(?) men tror det ger mer att sponsra typ spacex http://www.spacex.com

spoon
2012-08-26, 19:13
Tycker NDGT summerar det bra:
Neil A. Armstrong 1930-2012. Farewell my friend. And now, perhaps more than ever, I bid you godspeed.

Stort skrivet. Vila i frid.

stolpskott
2012-08-26, 21:17
Tar NASA emot personliga bidrag? Kan inte tänka mig något viktigare att prioritera än rymdforskning.

Tyvärr, NASA är statligt och finansieras därför endast av statliga medel.

cero
2012-08-26, 22:26
Om man som person fortfarande hanterar det svenska språket, i skrift, som när man gick i mellanstadiet. Då förstår jag att det måste vara svårt att ta in, det faktum, att människan vandrat på månen.

Dålig meningsuppbyggnad tycker jag.

Leifallan
2012-08-26, 23:57

Cancerforskning kanske?

ekmanc
2012-08-27, 01:15
Cancerforskning kanske?

Nej inte ens det.

miaz
2012-08-27, 04:33

haha rymdforskning?
likt novalis är jag förbryllad över detta, varför bege sig utåt för att hitta själen,
när vi borde bege oss inåt.

Vinter
2012-08-27, 04:47
RIP en av vetenskapens modigast.

Hobbes
2012-08-27, 06:48
Så ovärdigt att diskutera konspirationsteorier i den här tråden.

Du kommer finnas i mina tankar nästa gång jag har Stillhetens hav i teleskopets synfält Neil, vila i frid.

Instämmer tillfullo, önskar att mänskligheten hade kommit lite längre efter "leap".

Önskar jag kunde blicka över Mare Tranquillitatis i ett teleskop, skänk honom en tanke från oss alla som såg upp till honom!

Om någon inte sett rekommenderar jag verkligen denna dokumentär:

Being Neil Armstrong BBC
1ojZ0_xQLQY

hahavaffan
2012-08-27, 07:51
Om man som person fortfarande hanterar det svenska språket, i skrift, som när man gick i mellanstadiet. Då förstår jag att det måste vara svårt att ta in, det faktum, att människan vandrat på månen.... sa han, och kastade en näve full av stenar genom glashusets rutor.

Godspeed Neil!

Lövbiffen
2012-08-27, 14:16
... sa han, och kastade en näve full av stenar genom glashusets rutor.

Godspeed Neil!

Mitt sätt att skriva fungerade ypperligt när jag tog en magistersexamen. Är det så att du har dålig läsförståelse?

hahavaffan
2012-08-27, 14:19
Mitt sätt att skriva fungerade ypperligt när jag tog en magistersexamen. Är det så att du har dålig läsförståelse?Det tror jag säkert, för jag gissar att du inte skrev om Det Svenska Språket i Skrift direkt ;)

Spartansk
2012-08-27, 14:33
Mitt sätt att skriva fungerade ypperligt när jag tog en magistersexamen. Är det så att du har dålig läsförståelse?

Ditt inlägg var inte skrivet på speciellt elegant svenska. Du borde chillat med skijetecknena lite, och att dela upp det i två meningar innan "då" såg vedervärdigt ut. Jag skulle skrivit:

Om man som person fortfarande hanterar det svenska språket i skrift som när man gick i mellanstadiet, då förstår jag att det måste vara svårt att ta in det faktum att människan vandrat på månen.

Lövbiffen
2012-08-27, 14:41
Ditt inlägg var inte skrivet på speciellt elegant svenska. Du borde chillat med skijetecknena lite, och att dela upp det i två meningar innan "då" såg vedervärdigt ut. Jag skulle skrivit:

Om man som person fortfarande hanterar det svenska språket i skrift som när man gick i mellanstadiet, då förstår jag att det måste vara svårt att ta in det faktum att människan vandrat på månen.

Jag delar upp det på ett sätt som skall ge idioter, som inte förstår sig på flytet i en text, en chans att förstå när det skall komma konstpauser.

Om jag skriver en vetenskaplig skrift, då skriver jag på utan en massa kommatecken och liknande.

Rikard Jansson
2012-08-27, 14:44
Jag delar upp det på ett sätt som skall ge idioter, som inte förstår sig på flytet i en text, en chans att förstå när det skall komma konstpauser.

Om jag skriver en vetenskaplig skrift, då skriver jag på utan en massa kommatecken och liknande.

Du är ju helt sanslöst arrogant och skitnödig för någon som tror sig vara expert på det svenska språket men som i själva verket brutalt misslyckas med att ens skriva den enklaste av meningar. :)

Leifallan
2012-08-27, 14:49
haha rymdforskning?
Likt novalis är jag förbryllad över detta, varför bege sig utåt för att hitta själen,

+1!

cero
2012-08-27, 15:06
Lövbiffen: Tycker fortfarande att det var dålig meningsuppbyggnad.

Loke
2012-08-27, 15:26

Jag är absolut för att använda kommatecken och punkter för att skapa en viss känsla i texten snarare än att bara sätta ut dem där de "ska" vara, men du måste ju erkänna att det gör texten klumpig när man gör det ofta och utan god anledning. Enkelhet är ofta elegans i språk.

Spartansk
2012-08-27, 15:41

Nu ser jag ju inte mig som idiot (på det här specifika området), så jag kanske inte ska uttala mig, men jag tror inte det bästa är att sätta ut extra skiljetecken för konstpauser om man vill göra sin text mer lättläslig. Jag tror snarare på att göra kortare satser. Kanske nåt i stil med:

Du hanterar det svenska språket dåligt. Lika dåligt som någon som går i mellanstadiet. Eftersom du gör det, så tror jag att du är korkad. Därför förstår jag om du inte tror att människor har varit på månen.

stridis
2012-08-27, 15:44
haha rymdforskning?
likt novalis är jag förbryllad över detta, varför bege sig utåt för att hitta själen,

Själ som begrepp är felaktigt och vilseledande. Vårt sinne och människans natur eller säg väsen är förvisso högintressanta saker, men att utforska vårt universum är stort. Det är något som kräver en rejäl ansträngning.

Helst bör vi klargjort någorlunda ifall mars haft/har liv innan vi börjar klampa runt där, men det kommer vi hur som helst inte göra i brådrasket så kanske kommer vara ett löst dilemma när det beger sig.

MasterChief
2012-08-27, 15:48
Den här tråden får mig att vilja logga ut från kolo. För gott.

Spartansk
2012-08-27, 15:59

Förlåt.

stolpskott
2012-08-27, 19:12

Förlåt oss.