handdator

Visa fullständig version : Projektarbete baserat på styrketräning

Weak
2012-08-25, 15:05
Går sista året i gymnasiet och ska under detta läsår göra ett projektarbete i form av ett företag eller bara något skriftligt som någon typ av studie. Jag går en teknisk linje med en naturvetenskaplig inriktning så mitt arbete ska delvis ha en naturvetenskaplig inriktning. Antingen så gör jag arbetet individuellt eller så gör jag det i en grupp med folk från andra inriktningar (media, ekonomi & it).

Saken är den att jag inte har en aning om vad jag skulle kunna göra, jag kommer inte ha tillgång till speciellt avancerade hjälpmedel då jag som sagt går på gymnasiet så bara för att det finns en massa tänkbara saker att göra så är dem inte nödvändigtvis genomförliga. Jag kommer säkert få hjälp av lärare men jag tror att om det finns någon på detta forum som har någon idé som han/hon kanske genomförde själv så kommer den vara betydligt mycket mer intressant än en lärares.

ALLA relevanta svar kommer uppskattas otroligt mycket då denna kurs är den mest värdefulla kursen på min linje!

Andy.da.wohoo
2012-08-25, 15:44
Jag tänkte som du göra ett projektarbete baserat på styrketräning. Men jag tänkte även innefatta kost. Det tog inte lång tid för mig att inse att det hade krävts en galen disciplin för att få de resultaten jag ville kunna se på studien(och för att den skulle vara trovärdig osv.)

Det jag tänkte göra var lite för hög nivå för mig på gymnasiet. Men det finns ju saker man kan göra som passar sig utmärkt på den nivån. T ex kan man ju mäta styrkeökningar och viktuppgång när man kompletterar kosten med proteinpulver och/eller kreatin jämfört med om man får i sig nog med protein utan kosttillskott.

Tänk på att fundera lite i förväg på hur avancerad teorin kommer bli, för du kommer behöva ha iallafall en eller ett par sidor med teoretisk bakgrund till ditt projektarbete.

Weak
2012-08-26, 12:21
Jag tänkte som du göra ett projektarbete baserat på styrketräning. Men jag tänkte även innefatta kost. Det tog inte lång tid för mig att inse att det hade krävts en galen disciplin för att få de resultaten jag ville kunna se på studien(och för att den skulle vara trovärdig osv.)

Blev det något projekt om styrketräning till slut eller gav du helt upp på det området?

Andy.da.wohoo
2012-08-26, 14:17
Jag gav upp och körde UF som projektarbete. Jag hade redan börjat på UF eftersom det ingick i min studieplan. Jag ångrar mig inte det minsta, jag hade askul tillsammans med min polare och vi tjänade pengar på skoltid.

Det enda jag ångrar är att vi inte ansträngde oss mer för att få sålt mer av vår produkt, vilket hade lett till ännu mer pengar!