Visa fullständig version : För lite kalorier ?
Sayonara
2012-08-24, 07:55
Hej jag är väldigt förvirrad just nu, under min förra deff låg jag på 2500kcal och gick ner i stadig takt dvs runt 2kg i månaden, just nu ligger jag i bulk på 3500kcal och gjort det i 2 veckor men känner inte att jag lagt på mig nått, rutorna syns lika mycket som förut, har andvänt mig utav formulan som visas i deff guiden,
Min vikt är runt 94kg (vågen har gått sönder)
ligger runt 12%bf skulle jag gissa
borde jag öka mitt kcal intag till 4000+ ? eller vad tror ni?
vicarious
2012-08-24, 07:58
Testa. Behöver inte vara 500 kcal utan kan vara mindre än så också.
Pretorian
2012-08-24, 08:39
Jag tycker du ska försöka hitta en fungerande våg också så ser du om du verkligen legat på överskott.
Jag tycker du ska försöka hitta en fungerande våg också så ser du om du verkligen legat på överskott.
Klokt sagt, bara för att rutorna syns lika mycket så betyder det väl inte att du INTE går upp i vikt? Jag antar att du menar att du borde ha lagt på dig mer fett, du kanske lägger på dig fett på någon annan kroppsdel?
Jag vet varför.
När du avslutat en deff så befinner du dig ofta i ett jävligt bra läge för att börja lägga på dig muskler (vilket du säkert hört). När du sedan också börjar äta mer så fyller din kropp glykogendepåerna igen och musklerna blir mer uppsvällda och du känner dig till och med hårdare än när du var klar med deffen.
Det är vanligt och kommer snart att återgå till normalt när du bulkat ett tag till.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.